مهاجرت به کشور کرواسی

پناهندگی در کرواسی

پناهندگی در کرواسی

پناهندگی در کرواسی زمانی به شما تعلق می گیرد که مشخص شود که نمی توانید به کشور مبدأ خود بازگردید زیرا در کشور خود تحت آزار و اذیت قرار می گیرید یا می ترسید به دلیل تعلق به نژاد، مذهب، ملیت یا گروه اجتماعی خاص مورد آزار و اذیت قرار بگیرید، یا دارای عقاید سیاسی هستید که به خاطر آنها بوده اید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچ گونه خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمی دهد.

شرایط اخذ پناهندگی در کرواسی

اگر شرایط پناهندگی را ندارید اما به دلیل تهدید به مجازات اعدام یا اعدام، شکنجه، رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز یا زمانی که خطر جدی و فردی برای زندگی شما به عنوان یک غیرنظامی وجود دارد، نمی توانید به کشور خود بازگردید. به دلیل خشونت گسترده به عنوان بخشی از درگیری های مسلحانه، از حمایت فرعی برخوردار خواهید شد.

این را هم از قلم نندازیم که کرواسی 3 نوع حمایت بین المللی را ارائه می کند:

3 نوع حمایت بین المللی در کرواسی

اگر شرایط اعطای پناهندگی یا حمایت فرعی را ندارید، وزارت کشور یا مقام پناهندگی تصمیم منفی برای شما صادر خواهد کرد. شما می توانید با طرح دعوای اداری در دادگاه اداری ذیصلاح نسبت به این تصمیم اعتراض کنید. حفاظت موقت در شرایط بسیار خاص (مانند هجوم انبوه پناهندگان)، زمانی که دولت کرواسی و شورای اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند، تصویب می شود. در 8 مارس، مطابق با ماده 78 قانون حفاظت بین‌المللی و موقت، دولت کرواسی تصمیمی را در مورد اجرای حفاظت موقت در کرواسی اتخاذ کرد. طبق این تصمیم، کرواسی به همه اتباع اوکراینی، افراد بدون تابعیت و افراد تحت حمایت در اوکراین، و همه اتباع کشورهای ثالث که در صورت ورود به کرواسی از تاریخ 24 فوریه به این کشور اقامت دائم در اوکراین داده بودند، حمایت موقت اعطاء کرد.

فرآیند درخواست پناهندگی در کرواسی

اگر در خاک کرواسی هستید، می توانید برای مهاجرت به کرواسی درخواست پناهندگی کنید:

  • متقاضی از بازگشت به کشور خود ترس دارد چرا که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.
  • متقاضی ترس دارد که از داشتن دین و عقاید خاصی مورد آزار و اذیت قرار بگیرد.
  • متقاضی عقاید خاص خود را دارد و به دلیل این موضوع مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.
  • متقاضی دارای اعتقادات سیاسی خاص خود می باشد که به خاطر آنها می ترسد مورد آزار و اذیت قرار بگیرد.
  • متقاضی نمی تواند به دلیل تهدید به مجازات اعدام یا اعدام، شکنجه، رفتار یا مجازات غیرانسانی یا تحقیرآمیز به کشور خود بازگردد.
  • متقاضی نمی تواند به کشور مبدأ خود بازگردد زیرا به دلیل خشونت گسترده به عنوان بخشی از درگیری های مسلحانه خطر جدی و فردی برای زندگی وی به عنوان یک غیرنظامی وجود دارد.

فرآیند درخواست پناهندگی در کرواسی

شرایط زندگی در پناهگاه های کرواسی

در کشور کرواسی، وزارت کشور (MOI) مراکز پذیرش پناهجویان را در زاگرب و کوتینا اداره می کند و مسئول ارائه خدمات از طریق سازمان های غیر دولتی (NGO) است. در حال حاضر وزارت اطلاعات با صلیب سرخ کرواسی و پزشکان 2 جهان قرارداد دارد. صلیب سرخ کرواسی از سال 2003 با همکاری و با حمایت وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه ای برای کمک و حمایت روانی اجتماعی برای پناهجویان در مراکز پذیرش پناهجویان (RCAS) اجرا می کند. برنامه کمک و حفاظت به دنبال پاسخگویی به نیازهای روانی اجتماعی، آموزشی و انسانی پناهجویان در طول اقامت آنها در مراکز پذیرش و با مشارکت فعال آنها در برنامه ریزی، ارائه برنامه های با کیفیت متناسب با علایق، سن و ارزش های فرهنگی آنها است.

زمینه های اصلی کار صلیب سرخ کرواسی در RCAS زاگرب و کوتینا به شرح زیر است:

  • سازماندهی زندگی روزمره و کمک عملی
  • حمایت روانی اجتماعی فردی و گروهی
  • سازماندهی فعالیت های اجتماعی، آموزشی و ورزشی
  • مراقبت ویژه از گروه های آسیب پذیر (کودکان، به ویژه کودکان بدون همراه و جدا شده، زنان، افراد دارای مشکلات بهداشتی و روانی، بازماندگان شکنجه و تروما)
  • حمایت از بهبود پذیرش و مراقبت از متقاضیان پناهندگی

شرایط زندگی پس از پناهندگی به کرواسی

اگر به شما پناهندگی یا حمایت فرعی داده شده است، یک افسر ادغام از وزارت کشور حقوق و تعهدات شما را توضیح خواهد داد و شما را در احقاق این حقوق یاری خواهد کرد. وزارت کشور کرواسی، پس از صدور تصمیم در مورد پناهندگی، به شما اطلاع خواهد داد که NGO “مرکز فرهنگ گفتگو” که شریک اجرایی آنهاست، ممکن است از شما حمایت کند. این سازمان غیردولتی می تواند از طریق هفت تیم سیار متشکل از یک کارمند پرونده و میانجی فرهنگی در زاگرب، اوسیجک، اسلاونسکی برود، سیساک، کارلواچ، ریکا، پولا و زادار به شما کمک کند. بخش جدایی ناپذیر این پروژه آماده سازی طرح های ادغام فردی و کمک به دسترسی به خدمات است. در صورت پذیرفتن خدمات آنها، یک بسته اطلاعاتی از وزارت کشور دریافت خواهید کرد و “مرکز فرهنگ گفتگو” اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین می‌توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :