مهاجرت تحصیلی استونی

رشته مهندسی پزشکی در استونی

رشته مهندسی پزشکی در استونی

رشته مهندسی پزشکی در استونی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جزء رشته های مورد علاقه برای ادامه تحصیل در میان دانشجویان است. برترین دانشگاه های کشور استونی رشته مهندسی پزشکی را در هر 2 مقطع ارائه می نمایند. همین طور دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی پزشکی در استونی می توانند در موسسات و شرکت های تجهیزات پزشکی و بیمارستان ها، مشغول به کار شوند. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته مهندسی پزشکی در این کشور و شرایط کار و تحصیل در این رشته پرداخته اند.

کلیات رشته مهندسی پزشکی در استونی

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در استونی در مقطع کارشناسی در استونی 4 سال به طول می انجامد. همین طور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است. مقطع کارشناسی ارشد در مهندسی پزشکی در استونی، حوزه گسترده و بین رشته ای مهندسی پزشکی را پوشش می دهد و محدودیت های فناوری و همین طور محاسن آن را در کاربردهای بالینی و پیش بالینی بررسی می کند. دانشجویان در علوم کامپیوتر، الکترونیک و یا فیزیک یک تخصص را انتخاب می نمایند. همچنین دانشجویان بیشتر در بیومکانیک، تصویربرداری و سیستم های سلامت تخصص پیدا می کنند.

متخصصان با تجربه در رشته مهندسی پزشکی در استونی و در زمینه فناوری و پزشکی با فرصت های شغلی متعدد و گسترده ای رو به رو می باشند. شهریه برای دوره های تحصیلی رشته مهندسی پزشکی به زبان استونیایی برای دانشجویان تمام وقت به صورت رایگان است. شهریه رشته های انگلیسی زبان بسته به نوع رشته و دانشگاه بسیار متفاوت است. شهریه هر ترم برای رشته های به زبان انگلیسی به طور کلی حدود 1500€ تا 2000€ (یورو) در یک دانشگاه دولتی در استونی است. بیشتر مقاطع کارشناسی ارشد 2 ساله هستند، اما برخی از آنها را می توان در یک سال تکمیل کرد. دانشجویان بسته به نوع رشته بین 60 تا 120 واحد دریافت می کنند.

کلیات رشته مهندسی پزشکی در استونی

دانشگاه های برتر در رشته مهندسی پزشکی در استونی

کشور استونی دارای 12 موسسه آموزش عالی دولتی و 8 موسسه آموزش عالی خصوصی است. موسسات آموزش عالی استونی در حدود 60 برنامه کارشناسی ارشد را در رشته های مختلف دانشگاهی، از همراهی (موسیقی) تا طراحی و مدیریت خدمات سلامت ارائه می دهند. برای تحصیل در استونی دانشگاه های استونی را در رشته مهندسی پزشکی بر اساس رتبه بندی معتبر جهانی و در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد می توان این گونه نام برد:

  • University of Tartu
  • Tallinn University of Technology
  • Tallinn University

همچنین دانشگاه تارتو در استونی در رشته مهندسی پزشکی در رتبه 348 اروپا و 1009 در جهان است. دانشگاه تالین در استونی نیز در رتبه 400 اروپا و رتبه 1159 جهانی قرار دارد. این 2 دانشگاه از دانشگاه های برتر استونی در تمامی رشته های مهندسی هستند و هر ساله دانشجویان فراوانی برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام می نمایند. سال تحصیلی در استونی معمولا از سپتامبر یعنی شهریور ماه شروع می شود و ترم پاییز تا اوایل فوریه یعنی اواسط دی ماه پایان می یابد. پس از حدود 10 روز ترم بهار شروع می شود و تا پایان ژوئن یعنی تیر ماه ادامه دارد. سال تحصیلی عادی در استونی همانند سایر کشورهای اروپایی شامل 40 هفته است. امتحانات شفاهی و کتبی هر 2 در یک دوره 4 هفته ای در پایان هر ترم برگزار می شود.

جهت درک بهتر دانشگاه های مهندسی پزشکی در استونی به تصویر زیر توجه فرمائید:

شرایط کار در رشته مهندسی پزشکی در استونی

فرصت های زیادی برای اشتغال در استونی، به خصوص برای کسب و کارهای بین المللی و فناوری اطلاعات در رشته مهندسی پزشکی وجود دارد. همچنین شهروندان اتحادیه اروپا با توجه به اینکه استونی در اروپا قرار دارد، نیازی به مجوز کار در استونی ندارند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید مجوز کار و ویزا و قرارداد کار را دریافت کنند که معمولا در ابتدا برای 2 سال صادر می شود، اما می تواند هر بار تا 5 سال از سوی اداره مهاجرت تمدید شود.

دانشجویان بین المللی در استونی به طور کلی تحت پوشش صندوق بیمه سلامت استونی نیستند، مگر اینکه در استونی مشغول به کار باشند، مقیم دائم باشند یا اجازه اقامت طولانی مدت داشته باشند. شهروندان اتحادیه اروپا می توانند از کارت بیمه درمانی اتحادیه اروپا استفاده کنند که باید قبل از خروج از کشور خود این کارت را دریافت کنند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید قبل از درخواست برای اجازه اقامت، بیمه درمانی دریافت کنند. از آنجایی که فقط شرکت های بیمه خاصی توسط اداره مهاجرت استونی پذیرفته می شوند، دانشجویان باید قبل از خرید بیمه با موسسه خود یا هیئت مدیره مشورت کنند.

حقوق و دستمزد رشته مهندسی پزشکی در استونی

به طور متوسط دستمزد و حقوق در استونی در رشته مهندسی پزشکی حدود 2750€ (یورو) به صورت ماهیانه است. این مبلغ به صورت سالیانه 33000€ (یورو) محاسبه می گردد. همین طور حداقل دستمزد در استونی 690€ (یورو) و حداکثر دستمزد در کشور استونی 12200€ (یورو) است. میزان حقوق خانم ها در رشته مهندسی پزشکی در استونی به طور متوسط 4% کمتر از حقوق آقایان است. دستمزد مهندس پزشکی در استونی به طور متوسط 2320€ (یورو) به صورت ماهیانه می باشد و این مبلغ سالیانه 27900€ (یورو) برآورد می شود. همین طور حداقل دستمزد یک مهندس پزشک در کشور استونی 730€ (یورو) و حداکثر حقوق 4890€ (یورو) است.

سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی پزشکی در استونی

در این قسمت از مقاله به بررسی سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی پزشکی در استونی پرداخته می شود:

  • آیا می توان بدون مدرک زبان انگلیسی در استونی در رشته مهندسی پزشکی تحصیل کرد؟ اگر شخص در آزمون های تافل و یا آیلتس شرکت نکرده و مدرک معتبر این آزمون ها را دریافت نکرده باشد، باید تسلط خود را به زبان انگلیسی ثابت نماید.
  • آیا شهریه دانشگاه برای دانشجویان رشته مهندسی پزشکی رایگان است؟ شهریه برای رشته هایی که به زبان استونیایی هستند به صورت رایگان است. شهریه رشته های انگلیسی زبان بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :