مهاجرت کاری اسلوونی

خوداشتغالی در اسلوونی

خوداشتغالی در اسلوونی

این روزها افراد زیادی خوداشتغالی در اسلوونی را انتخاب می کنند زیرا دارای اقتصاد توسعه یافته ای است و شخص بعد از خود اشتغالی می تواند در آمد ایده آلی داشته باشد. متقاضی می تواند با ویزای موقت برای حداکثر یک سال به اسلوونی مهاجرت کند، بازه زمانی برای اخذ اقامت دائم تقریبا پس از 5 سال صورت می گیرد و شخص می تواند اقامت دائم خود را دریافت کند و مالیات بر اساس محل اقامت محاسبه می شود و از افراد غیر مقیم فقط برای درآمد به دست آمده در اسلوونی هزینه دریافت می شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمام سوالات در خصوص خود اشتغالی در اسلوونی هستند.

اقتصاد و خوداشتغالی در اسلوونی

اقتصاد اسلوونی یک اقتصاد توسعه یافته است و این کشور با برابری قدرت خرید 92% از میانگین اتحادیه اروپا در سال 2024، از سطح بالایی از رفاه و ثبات و همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه بالاتر از متوسط ​​برخوردار است. تولید ناخالص داخلی در 2024، 68.108$ (میلیارد دلار) است. تولید ناخالص داخلی اسمی سرانه در سال 2024، 32214$ (دلار) است و بالاترین تولید ناخالص داخلی در مرکز اسلوونی است. جایی که پایتخت لیوبلیانا واقع شده است، این بخشی از منطقه آماری اسلوونی غربی که تولید ناخالص داخلی و درصد بالاتری نسبت به شرق اسلوونی دارد. در ژانویه 2007، اسلوونی اولین عضوی شد که هم به اتحادیه اروپا پیوست و هم یورو (€) را از زمان ایجاد این ارز در سال 1999 پذیرفت، همچنین از سال 2010 عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

مالیات و شرایط خوداشتغالی در اسلوونی

متقاضی می تواند با ثبت نام به عنوان یک تاجر انحصاری در اسلوونی خوداشتغال شود و یا از این طریق می تواند خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید و در اروپا تجارت کند. دلایل زیادی برای تصمیم گیری برای تبدیل شدن به یک معامله گر انحصاری وجود دارد و گاهی ممکن است متقاضی بخواهد یک ایده تجاری خوب را امتحان کند و یا سرگرمی های طولانی مدت را به یک تجارت تغییر دهد. دلایل دیگر برای افتتاح می تواند توافق با یک کارفرمای احتمالی باشد. از آن جایی که روند خوداشتغالی شدن از طریق تاجر انحصاری ریسک خاصی را به همراه دارد، شخص می‌تواند علاوه بر اشتغال منظم، مسیر کسب و کار خود را نیز راه‌ اندازی کند. اگر فردی شهروند اتحادیه اروپا است می تواند بدون نیاز به زندگی در اسلوونی قبل از آن، با افتتاح یک تجارت انحصاری فرآیند خود را به خود اشتغالی تبدیل کند.

مراحل خود اشتغالی در اسلوونی عبارتند از:

  • پر کردن فرم درخواست در واحد های اداری اسلوونی
  • شخص باید برای یک مجوز واحد برای یک کارگر خوداشتغال در یک نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی جمهوری اسلوونی در خارج از کشور یا در واحد اداری در منطقه ای که در جمهوری اسلوونی زندگی می کند درخواست دهد.

مالیات و شرایط خوداشتغالی در اسلوونی

مراحل لازم برای خوداشتغالی در اسلوونی

اولین قدم برای راه اندازی کار در اسلوونی اخذ ویزا، مرحله بعدی ثبت نام تجاری و مرحله سوم اخذ مجوز کار است. مراحل لازم برای خوداشتغالی در اسلوونی عبارتند :

  • مراحل اخذ ویزا، اتباع کشورهای ثالث برای ورود به جمهوری اسلوونی علاوه بر سند مسافرتی معتبر باید ویزا نیز داشته باشند، در ابتدا ویزای چند بار ورود پیشنهاد می شود و پس از شروع کسب و کار خود در اسلوونی شخص می تواند برای اخذ اقامت اقدام کند. به طور کلی دو مرحله دارد که شامل بازدید های کاری و دریافت ضمانت نامه و در مرحله دوم درخواست را شخصا در نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی ارسال کند.
  • ثبت کسب و کار در اسلوونی شکل های مختلفی از کسب و کار وجود دارد که رایج ترین آن ها یک شرکت با مسئولیت محدود است.
  • تمامی اتباع خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اقامت و کار در اسلوونی باید یک مجوز واحد دریافت کنند. یک درخواست واحد برای صدور چنین مجوزی ارائه می شود، به این معنی که نیازی به دریافت مجوز کار نیست. واحد اداری مسئول صدور مجوز اقامت و کار مجرد، به صورت رسمی، رضایت اداره کار اسلوونی را برای صدور مجوز اقامت و کار مجرد دریافت می کند.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمام سوالات در خصوص خود اشتغالی در اسلوونی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :