مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی یکی از رشته های پر طرفدار در رشته های فنی و مهندسی است. کشور اسلوونی با تغییراتی که در برنامه مطالعاتی آکادمیک و دانشگاهی خود به وجود آورده است، به یکی از محبوب‌ ترین مقاصد تحصیلی در اروپا تبدیل شده است. سالیانه بیش از 2000 دانشجوی بین‌ المللی در دانشگاه‌ های اسلوونی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل می‌شوند. دانشگاه‌ های دولتی و خصوصی، دانشکده‌ های هنری و دانشکده‌ های فنی و حرفه‌ای مؤسسات آموزشی این کشور را تشکیل می‌دهند. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی پرداخته اند.

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی پزشکی به طور متوسط تا 27 سالگی ممکن است. طول دوره کارشناسی در رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی به طور متوسط بین 3 تا 4 سال است و متقاضیان با دارا بودن مدرک12 ساله تحصیلی یعنی دیپلم و پیش دانشگاهی می توانند اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور نمایند. شهریه تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی با توجه به رشته و دانشگاه می تواند متفاوت باشد، اما در هر صورت متقاضی باید شهریه یک سال تحصیلی خود را در ابتدا پرداخت نماید. 

در مقطع کارشناسی در اسلوونی در رشته مهندسی پزشکی دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه نمایند. در غیر این صورت باید با پرداخت هزینه، دوره های زبان را قبل از تحصیل بگذرانند. متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی می توانند به زبان های انگلیسی و اسلوونیایی تحصیل نمایند. برای پذیرش ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی است.

تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

دانشگاه های برتر رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

دانشگاه های برتر در رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی را می توان این گونه نام برد:

  • University of Ljubljana
  • University of Maribor

به تصویر زیر دقت نمایید:

این دانشگاه ها از دانشگاه های برتر در جهان به حساب می آیند و سالیانه دانشجویان بسیاری از سرتاسر اروپا برای تحصیل در این رشته اقدام می نمایند. مهم ترین موضوع برای دانشجویان در اسلوونی موضوع دریافت بورسیه است. برخی از کشورها در شرایط خاصی به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی یا همان بورسیه را می دهند. تعداد بورسیه های هر دانشگاه بسته به دانشگاه محدود است. بنابراین جهت دریافت بورسیه تحصیلی در اسلوونی دانشجوی متقاضی باید رزومه تحصیلی و مدرک زبان مناسب ارائه نماید. بیشتر بورسیه هایی که دانشجویان در طی تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی اخذ می کنند، بورسیه های دولتی هستند که تعداد این بورسیه ها در هر سال تحصیلی متفاوت است.

انواع بورسیه تحصیلی در اسلوونی را می توان این گونه نام برد:

  • Executive scholarships for online MBA
  • Novus biologicals scholarships
  • Community service scholarship
  • BOLC distance learning scholarships
  • Fix the photo scholarship
  • Ashinaga Africa initiative

حقوق و دستمزد رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

به طور کلی میانگین حقوق و دستمزد کار در اسلوونی 2320 (یورو) در نظر گرفته می شود. همین طور حداقل دستمزد در اسلوونی 730 (یورو) و حداکثر دستمزد 4890 (یورو) به صورت ماهیانه در نظر گرفته می شود. این مبلغ به صورت سالیانه 27900 (یورو) است. در این کشور دستمزد خانم ها حدود 4% از آقایان کمتر است. دستمزد یک مهندس پزشکی در اسلوونی به طور متوسط 3644 (یورو) است که این مبلغ با توجه به سابقه و تجربه کاری و همین طور دانش و سطح تحصیلات می تواند متفاوت باشد.

حداقل دستمزد یک مهندس پزشکی در اسلوونی 730 (یورو) است و همین طور حداکثر این مبلغ در حدود 4890 (یورو) است. به طور کلی دستمزد ساعتی در کشور اسلوونی در رشته مهندسی پزشکی به طور متوسط 13 (یورو) است. شغل مهندسی پزشکی در کشور اسلوونی جزء شغل های پردرآمد است. مهندسین پزشکی با داشتن مهارت و توانایی بالا می توانند در این رشته دستمزدهای بالاتری دریافت نمایند. همچنین هر 17 ماه یکبار 9% به میزان حقوق هر شخص اضافه می شود.

سوالات متداول درباره رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی

در این قسمت از مقاله به بررسی سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی پزشکی در اسلوونی پرداخته می شود:

  • آیا بدون داشتن مجوز کار رشته مهندسی پزشکی می توان در کشور اسلوونی کار کرد؟ خیر، شخص باید از کارفرما قرارداد کاری دریافت نماید.
  • آیا بدون مدرک زبان می توان وارد کورس های اصلی دانشگاه جهت تحصیل در رشته مهندسی پزشکی شد؟ خیر، اگر شخص مدرک زبان نداشته باشد باید در دوره های دانشگاه شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون وارد کورس اصلی دانشگاه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در این خصوص با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :