مهاجرت کاری استونی

خوداشتغالی در استونی

خوداشتغالی در استونی

خوداشتغالی در استونی همراه با محیطی پویا با صحنه استارتاپی پر رونق است که آن را به مکانی ایده آل برای مهاجران تبدیل می کند. بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای ایجاد کسب و کار و خوداشتغالی پویا در کشور استونی هستند. کشور استونی کشوری است در کنار دریای بالتیک در اروپا که از شمال با فنلاند، از غرب با سوئد، از جنوب با لتونی و در شرق در همسایگی روسیه قراردارد. پایتخت آن تالین و همینطور تارتو، 2 منطقه شهری بزرگ این کشور هستند. زبان استونیایی زبان بومی و رسمی استونی است. شخص، اگر به دنبال کار به عنوان یک فرد خوداشتغال یا راه اندازی شرکت خود باشد، این کشور، مقصدی جذاب با صحنه نوآوری و کارآفرینی است. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه خواهند کرد.

نحوه کار خوداشتغالی برای مهاجران در استونی

خوداشتغالی یک گزینه رایج برای مهاجران در استونی است و هیچ الزام یا محدودیت خاصی برای اتباع خارجی به عنوان صاحب کسب و کار، وجود ندارد. این افراد ملزم به ثبت نام در هیئت مالیات و گمرک استونی و پرداخت مالیات اجتماعی بر درآمد خود هستند. آنها همچنین ملزم به ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده هستند در صورتی که گردش مالی سالانه از یک آستانه خاص فراتر رود، مشمول این مورد خواهند شد. فرآیند ثبت نام تحت عنوان خود اشتغالی یا کار در استونی نسبتا ساده است و می تواند به صورت آنلاین انجام شود.

نحوه کار خوداشتغالی برای مهاجران در استونی

در اینجا به بررسی برخی از مراحل می پردازیم:

  • فرد باید ساختار قانونی خود را انتخاب کند.
  • دریافت شناسه استونیایی، همه افراد خوداشتغال در استونی ملزم به داشتن شناسه استونیایی هستند.
  • ثبت نام در اداره مالیات و گمرک استونی، همه افراد خوداشتغال ملزم به ثبت نام این اداره هستند.
  • ثبت نام برای مالیات اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه یک طرح کسب و کار، به عنوان بخشی از فرآیند ثبت نام، ممکن است از او خواسته شود که در آن، روند انجام کار تجاری خود را توضیح دهد.

نحوه راه اندازی پروسه خوداشتغالی در استونی

راه اندازی یک شرکت یا کسب و کار در استونی نسبتا ساده است و این کشور به دلیل داشتن محیطی دوستانه برای کارآفرینان شهرت دارد. چندین ساختار قانونی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله یک شرکت با مسئولیت محدود، سهامی عام یا به صورت مشارکتی. برنامه هایی برای تشویق مهاجران به خوداشتغالی یا راه اندازی شرکت در این کشور وجود دارد. در نتیجه، استونی با یک فرآیند ثبت نام ساده و طیف وسیعی از مشوق ها و برنامه ها برای حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی، محیطی مطلوب را برای خوداشتغالی و راه اندازی کسب و کار ارائه می دهد.

سوالات متداول در ارتباط با خوداشتغالی در استونی

برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • آیا فرد می تواند به عنوان دورکار مشغول باشد؟ بله، امکان دورکاری در این کشور وجود دارد. استونی دارای زیرساخت های دیجیتالی قوی است. اینترنت پرسرعت به طور گسترده در دسترس است که آن را به مکانی ایده آل برای این نوع از افراد شاغل تبدیل می کند که حداکثر، 1 سال می توانند در این کشور اقامت داشته باشند.
  • آیا مهاجران می توانند در استونی کار کنند؟ هر شخصی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می خواهد که به این کشور مهاجرت کند، برای اینکه بتواند مشغول به کار شود باید برای ویزای کار درخواست دهد که برای یک سال صادر می شود، اما اگر بخواهد بیشتر از یک سال بماند باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت به استونی، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :