مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس

خرید بیزینس در قبرس

خرید بیزینس در قبرس

افراد غیر مقیم قبرس می توانند خرید بیزینس در قبرس را تجربه کنند. برخی از شرکت ‌های آماده جهت خرید بیزینس و سرمایه گذاری از قبل ثبت شده‌ اند، از این رو هیچ دارایی یا بدهی ندارند و هرگز در هیچ فعالیت تجاری شرکت نداشته‌ اند. در عین حال، دیگران ممکن است سابقه اقتصادی داشته باشند. هدف از ثبت چنین شرکتی فقط فروش آن است. محبوبیت شرکت های آماده در کشور قبرس به دلیل استفاده از آنها برای محافظت از دارایی های خود و همچنین سرعت ادغام است. با این حال، تغییر مدیران، دفتر ثبت شده، نام شرکت یا حسابرس در هنگام خرید یک شرکت غیر معمول نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین تلفنی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

شرایط خرید بیزینس در قبرس

در کشور قبرس، شرکت های آماده به نام سهامدار معین ثبت می شوند، بنابراین در هنگام خرید، در صورتی که تمام سهام به نام سهامدار معرفی شده باقی بماند، تمامی اختیارات با وکالتنامه محضری و اعلام اعتماد به مالک جدید منتقل می شود. سهام خرید بیزینس در قبرس نیز می تواند به مالک جدید منتقل شود.

در مقایسه با راه اندازی یک کسب و کار جدید، خرید یک شرکت آماده در قبرس به دلایل زیر می تواند سودمندتر باشد:

  • خریدار به تاریخچه شرکت دسترسی پیدا می کند و تصمیم می گیرد که آیا برای او مناسب است یا خیر
  • قبلا یک نام ثبت شده در ثبت شرکت های قبرس دارد.

پس از ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده، شرکت همچنین می تواند یک شماره ثبت و شناسایی کارآفرین (EORI) در قبرس دریافت کند. EORI یک شماره شناسایی منحصر به فرد است که در قلمرو گمرکی اتحادیه اروپا استفاده می شود و توسط مقامات گمرکی به یک کارآفرین یا شخص دیگر برای ثبت برای اهداف گمرکی اختصاص داده می شود.

خرید بیزینس موجود جهت سرمایه گذاری در قبرس

خرید یک کسب و کار موجود شامل خرید شرکتی است که قبلا در یک فعالیت خاص مشغول است و دارای پایگاه مشتری، دارایی و بدهی است. هدف از چنین معامله ای معمولا مربوط به توسعه یک فعالیت تجاری موجود یا ورود به یک بازار جدید است. خرید و ثبت شرکت در قبرس مستمر مستلزم آمادگی کامل تری از جمله بررسی دقیق و ارزش گذاری تجاری است. این فرآیند ممکن است بیشتر طول بکشد و نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق تری دارد. در مورد یک کسب و کار موجود، ماندگاری طولانی مدت و شهرت آن در بازار مهم است. داستان موفقیت، مشتریان، بدهی ها و دارایی های شرکت ارزیابی می شود. خرید یک کسب‌وکار موجود جنبه‌های حقوقی و مالیاتی پیچیده‌تری دارد، زیرا مستلزم تجزیه و تحلیل قراردادها، مجوزها، تعهدات مالیاتی و سایر اسناد است.

شرکت های فروش جهت سرمایه گذاری در قبرس را می توان در وب سایت های داخلی، مجلات تجاری محلی و دایرکتوری ها یافت. همچنین، شرکت‌ های خدماتی بزرگ مرتبط با بخش شرکتی، اغلب مجموعه‌ ای از شرکت‌ های آماده را برای فروش در اختیار دارند. قبل از انعقاد قرارداد فروش و خرید سهام (SPA) برای به دست آوردن یک شرکت، به خریدار توصیه می شود که یک وکیل قبرسی را برای بررسی دقیق شرکت مورد نظر جذب کند. این امر خریدار را قادر می‌سازد تا هرگونه تحمیل بر سهام، وکالت‌ نامه‌ های موجود و قراردادهایی را که شرکت مورد نظر به آن‌ها مرتبط است، شناسایی کند. همچنین تأیید می کند که فروشنده دارای مالکیت خالص سهام در حال انتقال در معامله است و تأیید می کند که شرکت در وضعیت خوبی است.

خرید بیزینس موجود جهت سرمایه گذاری در قبرس

مراحل انتقال قانونی خرید بیزینس در قبرس

در کشور قبرس، روش عادی برای انتقال سهام در یک شرکت خصوصی بسیار ساده است. اگر طرفین هیچ دلیل تجاری یا دیگری برای ورود به SPA نداشته باشند، می توان از تأیید و تهیه پیش نویس SPA اجتناب کرد و در نتیجه زمان و هزینه های مربوطه را کاهش داد. در مورد انتقال مستقیم، یک وکیل اساسنامه شرکت را بررسی می کند تا از قوانین حاکم بر نقل و انتقال سهام در شرکت اطمینان حاصل کند و ارزیابی کند که آیا سهامداران دارای حق تقدم هستند یا خیر. در صورت درج چنین حقوقی در اساسنامه، سهامداران موجود باید از آن صرف نظر کنند و سند انتقال سهم به امضای فروشنده و خریدار می رسد.

فروشنده اوراق سهام را برای ابطال به شرکت مسترد می کند و هیئت مدیره واگذاری را تایید می کند. سپس منشی شرکت فروشنده را در دفتر ثبت سهام شرکت درج می کند. سپس انتقال نافذ خواهد شد و مالکیت سهام از فروشنده به خریدار منتقل می شود. منشی شرکت گواهی های سهام جدید صادر می کند و خریدار را به عنوان مالک نام می برد و با پر کردن فرم HE57 به اداره ثبت شرکت های قبرس از انتقال اطلاع می دهد. اداره ثبت نیز گواهی سهام جدید صادر خواهد کرد.

مزایای خرید بیزینس و ثبت سرمایه در قبرس

مزایای خرید یک کسب و کار و شروع خرید بیزینس در قبرس بدیهی است. کسب ‌و کاری که خریداری می ‌کنید سابقه معاملاتی خواهد داشت، مشتریانی و کارکنانی خواهد داشت که می‌ دانند تجارت چگونه اداره می‌ شود. با نگاه کردن به کتاب ها می توانید درصد گردش مالی و سود را تعیین کنید و شاید راه هایی برای پس انداز پول یا کسب درآمد بیشتر بیابید.

همیشه از خدمات حسابداری استفاده کنید که می داند چگونه یک کسب و کار را بخرد و می تواند به شما کمک کند تا ارقام را برای اطمینان از منصفانه بودن قیمتی که برای کسب و کار می پردازید، بررسی کنید. هنگام خرید یک کسب و کار مهم است که بدانید چرا آن کسب و کار برای فروش است. اگر تصمیم به خرید بیزینس در قبرس دارید، می‌توانید به وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اعتماد کنید که می‌ توانند در کل مراحل به شما کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :