مهاجرت به کشور کرواسی

مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی

سال‌ ها است که مهاجرت به کرواسی مقصدی محبوب برای مهاجران بوده است و این در حالی است که کرواسی ممکن است یک کشور جوان باشد اما میراث فرهنگی غنی و چشم انداز جغرافیایی متنوعی دارد. کرواسی با تاریخ غنی، سواحل زیبا، جزایر خیره کننده و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، همه چیز را به جامعه مهاجر خود ارائه می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به توضیحات جامعه درباره مهاجرت به کرواسی می پردازد.

مهاجرت به کرواسی برای ایرانیان

به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا برای ورود به کرواسی نیازی به درخواست ویزا نمی باشد. تنها با یک پاسپورت معتبر می توانید وارد کرواسی شوید. اگر قصد دارید بیش از 90 روز در کشور بمانید، باید برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید و در ایستگاه پلیس محلی ثبت نام کنید. شما باید قبل از 8 روز پایانی از برای اقامت خود درخواست دهید. برای مهاجرت به کرواسی به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، باید درخواست ویزای طولانی بدهید که تمامی این مراحل در سفارتخانه کرواسی در کشور متقاضی قابل انجام است. رایج ترین ویزاهای طولانی مدت ویزای کار، دانشجویی، خانوادگی و دیجیتال عشایری است. اگر می خواهید بیش از 90 روز بمانید، علاوه بر ویزا، باید برای اجازه اقامت موقت نیز درخواست دهید.

راه هایی که برای مهاجرت به کرواسی قابل انجام است:

مهاجرت به کرواسی از طریق کار

برای اقامت در کرواسی بیش از 90 روز، اتباع غیر اتحادیه اروپا معمولا باید از طریق نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری کرواسی برای دریافت ویزا به همراه اجازه اقامت موقت (معروف به مجوز اقامت موقت) درخواست دهند. با این حال، توجه داشته باشید که دریافت اجازه اقامت موقت به طور خودکار به شما حق کار در کرواسی را نمی دهد. اگر در یک شرکت کرواسی کار پیدا کرده اید، به مجوز کار نیز نیاز دارید. مهاجران خوداشتغال، از جمله، به مجوز کسب و کار نیاز دارند تا به طور قانونی در رشته خود فعالیت کنند. همه اتباع اتحادیه اروپا از جابجایی آزادانه افراد سود می برند که به آنها اجازه می دهد بدون مجوز کار، کسب و کار یا اقامت در کرواسی کار کنند. با این حال، اتباع اتریش یک استثنا هستند زیرا محدودیت ‌های انتقالی جهت مهاجرت به کرواسی را دارند.

مهاجرت به کرواسی از طریق کار

مهاجرت به کرواسی از طریق سرمایه گذاری

کشور کرواسی علاوه بر داشتن کیفیت زندگی عالی و دستیابی به درجه بالایی از توسعه اقتصادی، کشوری است که بخشی از اتحادیه اروپا است. علاوه بر آن، چشم ‌اندازهای بسیار امیدوارکننده ‌ای را در دنیای تجارت ارائه می‌دهد. کشور کرواسی دارای یک محیط اقتصادی مطلوب و مساعد همراه با سیاست های تجاری دوستانه برای سرمایه گذاران خارجی است. اگر در کشور کرواسی اقدام به سرمایه گذاری کنید، می توانید شهروند کرواسی شوید که با مزایای مختلفی همراه است.

با سرمایه گذاری در کرواسی، سرمایه گذاران از داخل و خارج از اتحادیه اروپا واجد شرایط درخواست ویزای اقامت هستند، مشروط بر اینکه شرایط ضروری را داشته باشند، همچون:

  • ثبت یک شرکت یا تجارت حقیقی در مرزهای کرواسی
  • اگر شما یک فرد خارجی هستید که به دنبال داشتن یک کسب و کار در کرواسی هستید، بهترین شرط شما این است که یک شرکت با مسئولیت محدود یا DOO ایجاد کنید
  • برای شروع باید حداقل 200000HRK (کونا کرواسی) سرمایه گذاری اولیه انجام دهید که معادل حدود 27000€ (یورو) است.
  • ثبت نام برای مالیات یک الزام قانونی برای همه شهروندان کرواسی است.

پس از تایید درخواست برای یافتن یک شرکت، مرحله بعدی درخواست ویزای اقامت کرواسی است. در این مرحله، الزاماتی که قبل از قابل اجرا شدن بیان شد، به شدت توصیه می شود که با یک متخصص در زمینه ایجاد شرکت در کرواسی در مورد برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری و شرایط عمومی برای سال 2023 صحبت کنید. این کار را می توان با تماس با یکی از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ایجاد شرکت در کرواسی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :