مهاجرت به کشور ژاپن

ازدواج در ژاپن

ازدواج در ژاپن

در حالی که برگزاری مراسم ازدواج در ژاپن در زیارتگاه شینتو یا تبادل نذر ازدواج در کلیسایی به سبک غربی ممکن است محبوب باشد، هیچ مراسم مذهبی نمی تواند جایگزین ثبت رسمی ازدواج باشد. بنابراین، اگر می خواهید ازدواج شما به طور قانونی در ژاپن به رسمیت شناخته شود، باید آن را در دفتر شهر یا بخش ثبت کنید. اگرچه اتباع خارجی نیاز به ارائه مدارک اضافی دارند، اما کل فرآیند نسبتاً ساده است. راهنمای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شرایط اولیه و همچنین مدارک لازم برای ثبت ازدواج در ژاپن را بررسی خواهد کرد.

شرایط ازدواج در ژاپن

اگر با یک تبعه ژاپنی ازدواج کرده اید و می خواهید با او در ژاپن زندگی کنید، برای همسر یا فرزند یک تبعه ژاپنی به ویزا نیاز دارید . ازدواج شما در کشور ژاپن باید قانونی باشد. یعنی اینکه اردواج شما در یکی از اداره های شهرداری محل سکونت شما یا در کشور ژاپن ثبت و پذیرفته شده باشد. شرکای واقعی نمی توانند ویزا برای همسر یا فرزند یک تبعه ژاپنی دریافت کنند. همچنین، ارزیابی برای زوجی که فقط چند بار ملاقات کرده‌ اند، سخت ‌تر می ‌شود، زیرا ممکن است مقامات مهاجرتی در نظر بگیرند که رابطه شما یک ازدواج راحت است. ضمیمه کردن شواهدی از صمیمیت واقعی، مانند نامه نگاری و/یا مکاتبات ایمیل، مهم است.

ازدواج در ژاپن باید به طور قانونی در کشور خود و همچنین در کشور ژاپن به رسمیت شناخته شود. معیارهای تایید ازدواج در هر کشور متفاوت است و ممکن است لازم باشد اگر قبلا در ژاپن هستید، از طریق دفتر کنسولگری یا سفارت کشور خود در ژاپن به طور کامل بررسی کنید. هنگام ثبت ازدواج خود در ژاپن، باید گواهی صلاحیت قانونی برای عقد ازدواج یا معادل آن را از کشور خود به اداره شهرداری دولت ژاپن ارائه دهید. گواهی ثبت ازدواج در ژاپن سندی است که ثابت می کند هیچ مشکلی در ازدواج وجود ندارد. این سند باید با ترجمه ژاپنی همراه باشد.

الزامات ازدواج در ژاپن

برخی از کشورها گواهی صلاحیت قانونی برای انعقاد ازدواج یا سندی مشابه را صادر نمی کنند. به عنوان جایگزین، می توانید توضیح دهید که در کشور خود در سن ازدواج هستید و هیچ مانع قانونی برای ازدواج با یک تبعه ژاپنی وجود ندارد. این ممکن است از طرف یکی از مقامات کنسولی کشور شما در ژاپن باشد. شما می توانید سوگندنامه کتبی که دارای امضای مقام کنسولی باشد به جای گواهی ارائه دهید. اگر نتوانید چنین سندی را تحویل دهید، پردازش بیشتر دشوار می شود. برای حمایت از پرونده خود، می توانید با یک اداره دولتی محلی در ژاپن با مدارک شناسایی مانند شناسنامه، گواهی شهروندی و پاسپورت به همراه ترجمه ژاپنی این اسناد مذاکره کنید. همچنین ارائه یک نسخه از قانون مربوط به ازدواج در کشور خود به همراه ترجمه ژاپنی ضروری است.

در خصوص مهاجرت به ژاپن، اگر با یک تبعه ژاپنی ازدواج کنید و همسر یا فرزند ویزای ملی ژاپن دریافت کنید، هیچ محدودیتی در نوع کار شما وجود نخواهد داشت. طبق گفته های دولت ژاپن، زوج هایی که پس از آوریل 2024 ازدواج می کنند می توانند تا 600000¥ (ین ژاپن) برای پوشش اجاره و سایر هزینه های خود هنگام شروع زندگی جدید، دریافت کنند، مشروط بر اینکه در شهرداری زندگی کنند که برنامه حمایت از تازه ازدواج کرده ژاپن را اتخاذ می کند. از آنجایی که نرخ زاد و ولد بسیار پایین در کشور عمدتا به تمایل افراد به ازدواج دیرهنگام یا مجرد ماندن نسبت داده می‌شود، دولت ژاپن تلاش خواهد کرد تا با افزایش این برنامه، تعداد ازدواج ‌ها را در کشور افزایش دهد تا مبالغ بیشتری ارائه کند و زوج‌ های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

الزامات ازدواج در ژاپن

قوانین ازدواج در کشور ژاپن

شما می توانید ازدواج خود را بدون توجه به وضعیت اقامت خود در ژاپن ثبت کنید تا زمانی که شرایط مندرج در قانون مدنی ژاپن را داشته باشید، از قوانین کشور خود پیروی کنید و مدارک لازم را به بخش یا اداره شهر ارائه دهید. قبل از هر چیز، اجازه دهید برخی از الزامات ذکر شده در قانون مدنی ژاپن را مرور کنیم. حداقل سن ازدواج برای مردان 18 سال و برای زنان 16 سال بود. با این حال، به دنبال تغییر سن بزرگسالی در ژاپن از اول آوریل 2024، این سن برای مردان و زنان به 18 سال رسیده است. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که زنانی که تا اول آوریل 2024 به سن 16 سالگی رسیده اند، در صورت رضایت والدین همچنان می توانند تا سن 16 سالگی ازدواج کنند.

همسر می تواند پس از به دنیا آوردن فرزندی که قبل از طلاق حامله شده است دوباره ازدواج کند. پس از اینکه تأیید کردید که شرایط مندرج در قانون مدنی ژاپن را دارید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید که به شرح تصویر زیر است:

مراحل و قوانین ازدواج در کشور ژاپن

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در ژاپن

همه مدارک باید به زبان ژاپنی نوشته شده باشند یا دارای ترجمه به زبان ژاپنی باشند. از جمله مدارکی که باید به یک اداره شهری ارسال شود عبارتند از: ”

  • Kon-in Todoke”، “Koseki Tohon” (برای شهروندان ژاپنی)
  • گواهی توانایی قانونی برای ازدواج (برای شهروندان خارجی)
  • یک مدرک شناسایی رسمی که در ژاپن به رسمیت شناخته شده است مانند کارت اقامت، پاسپورت و سایر

شهروندان ژاپنی ملزم به ارائه مدارکی به عنوان بخشی از فرآیند ثبت ازدواج هستند، در حالی که شهروندان خارجی باید گواهی توانایی قانونی برای ازدواج صادر شده توسط کنسولگری یا سفارت مربوطه خود را ارائه دهند. “Koseki Tohon” یک ثبت خانواده است که برای همه شهروندان ژاپنی صادر می شود. این یک سند مهم است که حاوی اطلاعات دقیق در مورد خانواده، وضعیت تأهل و سایر جزئیات شخصی یک شهروند است.

اتباع خارجی باید گواهی صلاحیت قانونی برای ازدواج ارائه دهند، که مدرکی است که تأیید می کند هیچ مانعی برای ازدواج وجود ندارد، مانند وضعیت تأهل، سن، یا سایر عوامل که توسط قوانین کشور مربوطه تعریف شده است. برخی از کشورها ممکن است این نوع گواهی را صادر نکنند. در این مورد، ممکن است بتوان آن را با سند دیگری جایگزین کرد. جهت پرسش هرگونه سوال و رفع ابهام درباره ازدواج در ژاپن، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :