ویزای مسافرتی ژاپن

ویزای توریستی ژاپن

ویزای توریستی ژاپن

برای اتباع خارجی خاصی که می خواهند برای مقاصد گردشگری به این کشور سفر کنند، ویزای توریستی ژاپن مورد نیاز است. ویزای توریستی ژاپن تنها برای متقاضیانی که قصد سفر کوتاه مدت به کشور ژاپن را دارند معتبر است. اگر به تنهایی و بدون پشتیبانی آن را انجام دهید، درخواست ویزای توریستی ژاپن می تواند گیج کننده باشد. به همین دلیل است که ما یک فرآیند ساده ایجاد کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که سفری بدون استرس خواهید داشت. در ادامه مطالب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به توضیحات بیشتری درباره ویزای توریستی ژاپن می پردازد.

ویزای توریستی ژاپن چیست؟

ویزای توریستی ژاپن یک سند مسافرتی است که برای اتباع خارجی توسط مقامات ژاپنی از کشورهایی که معاف از ویزا هستند و مایل به سفر به این کشور برای تعطیلات هستند صادر می شود. این ویزا یک ویزای کوتاه مدت است که 90 روز یا 6 ماه اعتبار دارد. اعتبار ویزای یکبار ورود 90 روزه است و فقط یک بار می توان از آن استفاده کرد، در حالی که ویزای 2 بار ورود به مدت 6 ماه اعتبار دارد و 2 بار برای ورود به کشور قابل استفاده است.

ویزای توریستی ژاپن صرفا برای مقاصد توریستی است و به دارنده آن اجازه نمی دهد در طول اقامت خود در این کشور به هیچ کاری برای کسب درآمد بپردازند. علاوه بر این، دولت ژاپن تمدید ویزا را مگر در شرایط خاص اعطا نمی‌ کند، بنابراین به بازدیدکنندگان توصیه می ‌شود قبل یا در روز انقضای ویزای خود کشور را ترک کنند تا مرتکب تخلفات مهاجرتی نشوند.

کلیات ویزای توریستی ژاپن

روند اخذ ویزای توریستی در ژاپن نسبتا آسان است. به همین دلیل، برخی از افراد غیرشهروندی برای بازدید از ژاپن نیاز به ویزا دارند. شرایط ویزای ژاپن بسته به عوامل مختلفی از جمله ملیت مسافر، مدت اقامت در نظر گرفته شده و هدف سفر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. ویزاها و مجوزهای سفر مختلفی توسط ژاپن به شهروندان ارائه می شود. برای تجارت یا تفریح، بازدید از ژاپن به ویزا و مجوز سفر برای بیش از 129 ملیت نیاز دارد. کسانی که قصد اقامت طولانی تری در ژاپن دارند که شامل زندگی یا کار در آنجا می شود، باید ویزاها یا مجوزهای لازم را از سفارت ژاپن دریافت کنند. ویزای توریستی ژاپن باید در سفارتخانه برای مسافران سایر کشورها دریافت شود.

اکثریت قریب به اتفاق مواقع، بازدیدکنندگان ژاپن باید قبل از سفر به ژاپن ویزا دریافت کنند. شهروندان بیش از 68 کشور به ژاپن دسترسی آزاد دارند. افراد این گروه قادر به اقامت در ژاپن و همچنین دریافت ویزا هستند. هدف و ملیت شما ممکن است تعیین کند که آیا باید هزینه پرداخت کنید یا خیر. در صورت عدم صدور ویزاگردشگری ژاپن، نیازی به اخذ ویزا یا پرداخت هزینه نیست. سفارت و سرکنسولگری ژاپن برای متقاضیان ویزا که از طریق آژانس های مورد تایید خود اقدام می کنند، هزینه های پردازش را دریافت می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیاست مهاجرت به ژاپن به خواندن این مقاله ادامه دهید.

کلیات ویزای توریستی ژاپن

شرایط درخواست ویزای توریستی ژاپن

دولت ژاپن برای گردشگرانی که می خواهند به طور منظم از ژاپن بازدید کنند، ویزای چندبار ورود دارد. متقاضیان بسته به ملیت و پاسپورت خود می توانند برای ویزای 1 تا 5 ساله اقدام کنند. ویزای توریستی ژاپن چند بار ورود به دارنده این امکان را می دهد که هر چند وقت یکبار که مایل هستند کشور ژاپن را بازدید کنند، اما نمی توانند بیش از 30 روز در هر بازدید بمانند. هزینه ویزای توریستی ژاپن بسته به اعتبار ویزا و نوع آن متفاوت است.

هزینه ویزای توریستی ژاپن یک بار ورود کمتر از ویزای 2 بار یا چند بار ورود است. ویزای مولتیپل ژاپن برای 1 سال یا بیشتر اعتبار دارد و هزینه ویزای گردشگری ژاپن 6 ماهه یا 30 روزه دارد. کسانی که مایل به سفر به ژاپن برای درمان پزشکی هستند، می توانند طبق قوانین ژاپن برای ویزای گردشگری ژاپن نیز درخواست دهند. متقاضیان علاقه مند می توانند با مراجعه به نزدیکترین کنسولگری ژاپن برای ارسال فرم درخواست خود برای ویزای توریستی ژاپن اقدام کنند، اما کسانی که نزدیک سفارت زندگی نمی کنند، می توانند به صورت آنلاین برای ویزای E ژاپن اقدام کنند.

کسانی که مایل به درخواست ویزای توریستی ژاپن هستند باید شرایطی که در زیر نشان داده شده است، را داشته باشند:

شرایط درخواست ویزای توریستی ژاپن

واجد شرایط بودن ویزای توریستی ژاپن

بازدیدکنندگانی که وارد کشور ژاپن می شوند باید برای مدت اقامت خود پاسپورت معتبر داشته باشند و باید شرایط ویزای خود را رعایت کنند. سیاست ویزای توریستی ژاپن الزامات این کشور را برای خارجی ها، مانند کسانی که برای ورود به کشور نیاز به ویزا دارند، توضیح می دهد. ویزا توریستی کشور ژاپن مجوزهای سفری است که توسط کشورها به اتباع خارجی به منظور ورود، ماندن یا خروج از یک کشور خاص اعطا می شود.

ویزای گردشگری ژاپن در آگوست 2024 به عنوان بخشی از برنامه های دولت برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان خارجی به 60 میلیون سالانه تا سال 2030 راه اندازی شد. ویزای گردشگری ژاپن فقط برای شهروندان ایالات متحده و کانادا آزاد بود، اما شهروندان دیگر کشورهای واجد شرایط اکنون می توانند درخواست دهند.

اگر از یک کشور ویزای الکترونیکی هستید، می توانید با انجام موارد زیر برای درخواست به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. هنگامی که فرم را به صورت آنلاین ارسال کردید، پردازش می شود و باید در 5 الی 7 روز کاری آینده بازخورد دریافت کنید. متقاضیان موفق، ویزای الکترونیکی را در صندوق پست الکترونیکی خود دریافت می کنند، که باید آن را چاپ کرده و در هنگام بازدید به ژاپن بیاورند. افسران وظیفه مهاجرت، ویزا و سایر مدارک را بررسی کرده و در صورت رضایت، مهر پاسپورت خود را زده و اجازه ورود به کشور را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :