مهاجرت به کشور ژاپن

مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن

سالیان طولانی است که متقاضیان زیادی به دنبال مهاجرت به ژاپن هستند که این مهم درسال های دهه شصت بسیار پرطرفدار بود. ژاپن از نظر نظم و همبستگی گروهی که در طی سالیان اخیرداشته است توانسته خود را به یکی از قطب های اقتصادی جهان کند. در صورتی که این کشور در روزها و سالهایی در رکود اقتصادی بسیار پر فشاری بوده است. تاریخ ژاپن به گونه ای رقم خورده است که می تواند برای خیلی از کشورهای دنیا به عنوان الگویی برای رشد حائز اهمیت باشد زیرا این کشور از شرایطی بسیار بد و شاید بتوان گفت از زیر صفر به این قدرت در اقتصاد و صنعت و حتی علم و دانش و فناوری برسد.

آنچه در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد روش های مهاجرت به ژاپن است اما به جرات می توان گفت مطالعه سرگذشت ژاپنی ها و استراتژی آنها بعد از بمباران هسته ای توسط ایالات متحده آمریکا که به فروپاشی این کشور منجر گردید می تواند خود صدها کتاب انگیزشی برای مردمان و شهروندانی باشد که در شرایط بد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی قرار دارند و سعی بر تغییر سیاست های حاکم خود و یا بازسازی وطن دوست داشتنی خود را دارند. بمباران هیروشیما و ناگاساکی موجب گردید در ژاپن بیش از 13 میلیون نفر بیکار روبرو شود وحتی در این کشور چیزی برای خوردن نبود و بسیار با کمبود غذا مواجه بودند. آنچه در ادامه مطالعه خواهید کرد مقاله در باب روش های مهاجرتی به ژاپن است که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

مهاجرت به ژاپن برای زندگی

بعد تورم بسیار بالا و اقتصاد به شدت ضعیف و نیروی بیکار بسیار زیاد و کمبود منابع غذایی که در سال 1945 به بعد پس از بمباران هسته ای ژاپن این کشور سعی در پیشرفت اقتصادی و صنعتی داشت که شاید بتوان گفت به طور شگفت انگیزی توانست بعد از سال ها به این وضعیت مهم دست پیدا کند تا جایی که کمتر فرد ایرانی هست که فراموش کرده باشد چند درصد از ایرانی ها برای کارگری در ژاپن به این کشور سفر می کردند تا بتوانند از این فرصت پیش آمده برای وضعیت اقتصادی خود و خانواده خود استفاده کنند و پس از مدتی به ایران باز گردند.

بالاخره ژاپن پس از سال ها توانست در صنعت و فناوری به وضعیتی برسد که در همین مملکت ایران هر جا از جنس ژاپنی نام برده می شد همه می دانستند که آن محصول از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این در مورد چرخ های خیاطی و خودرو و هر محصولی که با موتور کار میکرد و یا محصولات کشاورزی و سایر نیز وجود داشت. این کشور توانست بعد از مدتی با با برنامه توسعه اقتصادی و علمی و اجتماعی که برای خود چید به بالاترین رتبه های دنیا چه ازنظر اقتصاد و چه فرهنگ و غیره دست یافت.

انواع راه های مهاجرت به ژاپن

هر کشوری بر اساس سیاست گذاری های دولت آن کشور راه های مهاجرتی نرمالی که در اکثر کشورها وجود دارد را جزء برنامه های مهاجرتی خود قلمداد می کند. در کشور ژاپن نیز به خاطر شرایط اقتصادی مناسبی که وجود دارد متقاضیان زیادی هستند که آرزوی رسیدن به این کشور و حضور در آن را دارند که برای این مقصود راه سرمایه گذاری در ژاپن مسیر منطقی و سود آوری می تواند باشد. یکی دیگر از بهترین و مطمئن ترین راه های مهاجرتی به ژاپن استفاده از پیشنهاد و قرارداد کاری در این کشور است که نیاز به شرایط خاصی دارد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

در کنار مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت کاری می توان به مهاجرت تحصیلی در معتبرترین دانشگاه های بین المللی ژاپن اشاره نمود که این مسیر نیز می تواند دانشجوهای زیادی را در این کشور به هدف تحصیلی خود برساند. در بین راه های مهاجرتی این 3 مسیر جزء منطقی ترین راه های ورود به ژاپن است که متاسفانه برای ایرانیان در این سال های اخیر شانس کمتری برای اخذ ویزای ژاپن به خاطر سیاست گذاری های دولت این کشور دارند که قبل از هدف گذاری باید شرایط آنها به طور دقیق توسط متخصصین بررسی شود.

انواع راه های مهاجرت به ژاپن

مهاجرت به ژاپن از طریق کار

مهاجرت به ژاپن از طریق کار تنها یک راه مطمئن و قابل اتکا دارد گرچه کسب امتیاز لازم برای پیدا کردن کار در ژاپن نیز محتمل است، که آن راه مطمئن در دست داشتن قرارداد کاری معتبر در یکی از سازمان ها و یا مشاغل مورد نیاز ژاپن است. در واقع می توان گفت آن روزهایی که افراد برای کارگری به ژاپن می رفتند گذشت و در این زمان متقاضیان بایستی شرایط مهمی که برای نیروی کار وجود دارد را داشته باشند.

در تصویر زیر گزیده ای از شرایط مهاجرت به ژاپن از طریق کار آمده است:

گزیده ای از شرایط مهاجرت به ژاپن از طریق کار

مهاجرت به ژاپن از طریق تحصیل

در سال های اخیر نیز دانشجویان زیادی خواهان تحصیل در دانشگاه های معتبر ژاپن هستند در همین راستا نیز ژاپن از دانشگاه های بین المللی خود در مورد همین موضوع استفاده کرده و برنامه هایی را نیز در این خصوص ارائه می کند. دانشجویان متقاضی می توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکتری برای تحصیل به ژاپن سفر کنند و ویزای تحصیلی ژاپن را دریافت کنند. اما موضوع بسیار مهمی که وجود دارد در این سال های اخیر تعداد بسیار کمی از متقاضیان ایرانی موفق به اخذ این نوع ویزا شده اند و می توان گفت دریافت ویزای تحصیلی ژاپن برای ایرانیان فعلا امکان پذیر نخواهد بود.

در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های کشور ژاپن به همراه رتبه جهانی آنها آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه توکیو23
دانشگاه کیوتو36
تکنولوژی توکیو55
دانشگاه اوزاکا68
دانشگاه توهوکو79
دانشگاه ناگویا112

مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ژاپن از راه های مهاجرتی هست که در برخی از کشورها به طورمنظم به آن پرداخته شده و یکی از راه های جذب سرمایه خارجی محسوب می شود. این روش می تواند از طریق استارت آپ یا ثبت شرکت در ژاپن و یا حتی افتتاح شعبه شرکت و حتی راه اندازی کسب وکار جدید است که نیازمند سرمایه اولیه و همچنین سفرهای اکتشافی به ژاپن و طرح تجاری مورد تایید دولت در ژاپن است. اما باید دانست که طرح تجاری در راستای ارائه محصول یا خدماتی قرار گیرد که مورد نیاز اقتصادی و فرهنگی یا اجتماعی ژاپن باشد.

متقاضیانی که به دنبال سرمایه گذاری در کشور خارجی هستند بهتر است زمان و انرژی خود را برای کشورهایی مصرف کنند که امکان دریافت ویزا از این طریق شانس بیشتری وجود داشته باشد. برای این کار می توانند به سراغ کشورهای اروپایی روند که برای این امر سرمایه گذاری در اسپانیا یا یونان می توانند انتخاب مطمئن تری باشد. زیرا کشوری مثل ژاپن که شرایط اقتصادی خوبی دارد کمتر روی این برنامه ویزا می دهد. لذا باید در ابتدا با یکی از راه های مهاجرتی مناسب ورود خود را به این کشور رقم زنند و بعد از آن اقدام به ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب وکار خود را پیش بگیرند.

آنچه در ضمن مطالعه و تجربه در زمینه مهاجرت در دنیا وجود دارد این است که ژاپن مقصد مناسبی برای افرادی که تا به حال به این کشور سفر نکرده اند و زبان این کشور را مسلط نیستند، نخواهد بود. فردی که متقاضی سفر به کشور ژاپن است بایستی تغییری در هدف خود و یا در برنامه ریزی رسیدن به هدف خود ایجاد کند که برای این تغییر متقضیان میتوانند جهت بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور رایگان به صورت تلفنی صحبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :