مهاجرت کاری بلغارستان

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان می تواند یکی از مهم ترین موضوعاتی باشد که علاقمندان به زندگی بلند مدت در این کشور باید به آن توجه داشته باشند. کشور بلغارستان جز آن دسته از کشورهایی است که مزایا زیادی در اختیار کارکنان خود قرار می دهد و برای حقوق آن ها ارزش زیادی قائل است. اما به طور کلی شخصی که می خواهد در این کشور وارد بازار کار شود باید یک پیشنهاد کار از شخص کارفرما دریافت کند که بعد از دریافت آن برای ویزای کاری اقدام کرده و شرط حضور خود را در بلغارستان ایجاد کند. مشاورین ما پاسخگوی تمام سوالات در خصوص حقوق و کار در بلغارستان هستند.

مهاجرت کاری به بلغارستان

یکی از راه های ورود به بلغارستان از طریق ویزای کاری است، متقاضی باید یک پیشنهاد کار از یک جاب آفر (کارفرمای کار) اخذ کرده و پس از تایید آن برای ویزای کار بلغارستان اقدام کند. مهاجرت کاری به بلغارستان راه های متعددی دارد، مثلا متقاضی از طریق ویزای توریستی وارد آن کشور شده و با کارفرمای مختلف مصاحبه کرده و پیشنهاد کار دریافت کند. شخص می تواند رزومه ی خود را در سایت های کاریابی معتبر خود آن کشور قرار داده و از آن طریق پیشنهاد کار بگیرد یا در آخر می تواند با کارفرهای بلغاری وارد مکاتبه شود ایمیل بزند و پس از تایید شدن رزومه برای کار وارد آن کشور شود. اما به طور کلی شخصی که می خواهد وارد بازار کار بلغارستان شود باید یک پیشنها کار را دریافت کند.

کارفرما شخص است که اسپانسر مالی و حقوقی آن می شود تا شخص متقاضی بتواند با دریافت پیشنهاد کار از کارفرما به دریافت ویزای کاری به آن کشور ورود کند. هنگامی که شخص با ویزای معتبر خود به بلغارستان می رسد در ابتدا باید مجوز ورود خود را از اداره مهاجرت دریافت کند. نام آن مجوز Single است که به شخص متقاضی اجازه می دهد که با واسطه آن مجوز به اقامت کاری بلغارستان برسد و مشغول به کار و کسب درآمد شود. بلغارستان جز آن دسته از کشورهاییی است که در مورد مقررات مهاجرت و انواع ویزاهای موجود برای خارجی ها کاملا انعطاف پذیر است.

شرایط دریافت ویزای کاری بلغارستان عبارتند از:

شرایط دریافت ویزای کاری بلغارستان

حقوق ماهیانه مشاغل پردرآمد در بلغارستان

بلغارستان جز آن دسته از کشورهایی است که اقتصاد پایدار و به عنوان کشوری که ثبات اقتصادی دارد شناخته شده است، هزینه زندگی در بلغارستان بسیار پایین و مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی باعث شده افراد زیادی به این کشور مهاجرت کنند و مشغول به کار و اخذ درآمد شوند. پایین بودن هزینه های زندگی در بلغارستان این کشور را به مقصدی محبوب برای مهاجران تبدیل کرده است. اگر فردی در بلغارستان شرکت به ثبت رسانده باید توجه داشته باشد که همه کارکنان فرد مجوزها و ویزا های لازم را برای کار قانونی در آن جا دارند.

کشور بلغارستان یکی از اعضای سازمان ملل متحد و یکی از جدیدترین اعضای اتحادیه اروپا است. این سازمان عضو دیگر سازمان های بزرگ از جمله سازمان امنیت و همکاری اروپا است و بانک جهانی بلغارستان را به عنوان کشوری با درآمد متوسط رو به بالا طبقه بندی می کند. در کشور بلغارستان شغل های زیادی دارد که افراد مهاجر که برای کار وارد کشور بلغارستان می شوند می توانند بر اساس مدرک دانشگاهی و حرفه خود به کار و درآمد برسند. بلغارستان یک جمهوری پارلمانی است و صنایع پیشرو آن شامل گردشگری، فناوری اطلاعات و مخابرات، کشاورزی، داروسازی و نساجی است.

لیست مشاغل پردرآمد در بلغارستان عبارتند از:

لیست مشاغل پردرآمد در بلغارستان

بررسی حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

محدود حقوق اولیه در بلغارستان از 840BGN تا 14700BGN (لو بغارستان) است، این حداقل دستمزد طبق قانون نیست فقط کمترین رقم گزارش شده در نظرسنجی حقوق است که هزاران شرکت کننده و متخصص از سراسر کشور آن را بررسی کرده اند. متوسط ​​حقوق 2970BGN (لو بلغارستان) است، به این معنی که 50% از جمعیت بلغارستان کمتر از آن درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر آن درآمد بیشتری کسب می کنند. البته حقوق و دستمزد در درجه اول بر اساس سطح تجربه ای که فرد دارد تعیین می شود که می تواند چه میزان درآمدی داشته باشد پس افرادی که متخصص و باتجربه تر هستند حقوق بیشتری اخذ می کنند. در بلغارستان، کارمندان با 2 تا 5 سال تجربه معمولا به طور متوسط ​​32% بیشتر از کارگران سطح پایه و پایه در همه صنایع و زمینه ها درآمد دارند.

مهاجرت به بلغارستان برای افرادی که بیش از 5 سال سابقه کار دارند به طور متوسط ​​36% بیشتر از افرادی که کمتر از 5 سال تجربه دارند، درآمد کسب می کنند و پس از 10 سال کار، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که بیش از 15 سال کار کرده اند 14% افزایش می یابد. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تاثیری داشته باشد اما در واقع در بلغارستان تاثیر پذیر است برای خیلی از افراد سوال پیش می آید که چه کسی حقوق بیشتری دریافت می کند مردان یا زنان، در جواب باید گفت در بلغارستان، میانگین تفاوت بین حقوق کارمندان مرد و زن در تمام زمینه های شغلی 6% است. تفاوت بین حقوق بخش دولتی یا دولتی و حقوق بخش خصوصی در بلغارستان به طور متوسط ​​9% در تمام زمینه های شغلی است.

بررسی حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

مزایای کار در بلغارستان

یکی از مزایای کار در بلغارستان حداقل مرخصی با حقوق 20 روز در سال است و برخی از شرکت ها 5 الی 6 روز اضافی به کارمندان خود حقوق می دهند. یکی دیگر از مزایا کار در این کشور می توان به این موضوع اشاره کرد که کارفرمایان می توانند با هزینه شخصی خود حمل و نقل به محل کار را تقبل کنند.

اما به طور کلی مزایای کار در بلغارستان عبارتند از:

  • روزهای تعطیل اضافی
  • حمل و نقل
  • مستمری تکمیلی
  • بیمه درمانی تکمیلی
  • پاداش نقدی
  • انعطاف پذیری
  • کمک هزینه ورزشی
  • وعده های غذایی

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمام سوالات در خصوص حقوق و کار در بلغارستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :