مهاجرت تحصیلی سنت کیتس

تحصیل پزشکی در سنت کیتس

تحصیل پزشکی در سنت کیتس

تحصیل پزشکی در سنت کیتس از جمله درخواست هایی است که برخی از متقاضیان تحصیل در این رشته به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد آن هستند. آنچه باید مورد توجه متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی قرار گیرد، شرایط ورود به این رشته است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد. قبل از ورود به شرایط تحصیل پزشکی در سنت کیتس باید به یک اطلاعات کلی راجع به سنت کیتس رسید که این اطلاعات متقاضیان را برای انتخاب منطقی تر کمک بسیاری خواهد کرد.

موقعیت جغرافیایی این سرزمین در قاره آمریکای شمالی و شرق دریای کارائیب است که 90% مردم این کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند. سنت کیتس که جزو کشورها یا به بیانی بهتر جزیره های دریای کارائیب است زبان رسمی انگلیسی دارد و واحد پولی آن مانند بقیه سرزمین های این نقطه از جهان دلار کارائیب شرقی است. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در سنت کیتس پرداخته می شود، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سفیران نگارش شده است.

شرایط تحصیل پزشکی در سنت کیتس

تحصیل پزشکی در امر مهاجرت به سنت کیتس بسیار پرطرفدار و بسیار حائز اهمیت است. متقاضیانی که فقط مدت کوتاهی سعی کرده باشند در این خصوص تحقیقات خوبی به عمل بیاورند می دانند که چند مولفه در تحصیل پزشکی همه جای دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از آن مولفه ها آزمون ورودی است که برخی کشورها مانند چین و رومانی که در اتحادیه اروپا قرار دارد نیازی به آزمون ورودی ندارند و از این نشر برای علاقه مندان به این رشته که دوست ندارند آزمون ورودی بدهند جالب توجه است.

اما اکثر کشورهای دنیا مانند سنت کیتس نیز آزمون ورودی دارند و تا حدودی این آزمون ها سخت و دشوار برای عزیزانی هست که علاقه چندانی به دروس پایه ندارند و یا به هر دلیل ترس از کنکور و آزمون ورودی دارند که کشورهای مشابه سنت کیتس را می توان کانادا و آمریکا و انگلستان و ترکیه و ایتالیا دانست. دوره های پیش پزشکی را بگذراند که این مهم در سنت کیتس نیز وجود دارد و افراد متقاضی می توانند با دوره های پیش پزشکی که در این کشور وجد دارد شرایط آزمون ورودی را برای خود تسهیل کنند.

تحصیل پزشکی در سنت کیتس به زبان انگلیسی

همانطور که پیش تر گفته شد زبان رسمی سنت کیتس به برکت تسلط انگلستان بر این جزایر در سال های 1623 الی 1983 که سنت کیتس مستعمره بریتانیای کبیر محسوب می شد، زبان انگلیسی است. بنابراین متقاضیان تحصیل در سنت کیتس به ویژه متقاضیان تحصیل پزشکی در سنت کیتس می توانند به زبان انگلیسی تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانند و به راحتی در آن وارد بازار کار شده و زندگی خود را آغاز کنند. از اینرو برای این امر پس از دوره های پیش پزشکی نیاز به دانش زبان در سطح ایلتس 6.5 خواهد بود.

ناگفته نماند در لیستی آخری که وزارت بهداشت ایران برای دانشگاه های مورد تایید خود ارائه کرده است نامی از سنت کیتس وجود ندارد. همچنین افرادی که برای تحصیل پزشکی در سنت کیتس به مورد تایید وزارت بهداشت ایران بودن، اهمیت می دهند بهتر است کشور دیگری را انتخاب کنند تا امکان آن را داشته باشند چنانچه به ایران بازگشتند از تحصیلات خود در ایران نیز بهره مند گردند و امکان به درآمد رسیدن خود را بالا ببرند.

تحصیل پزشکی در سنت کیتس به زبان انگلیسی

الزامات تحصیل پزشکی در سنت کیتس

شاید بتوان اینطور عنوان کرد که مدارکی که در همه جای دنیا برای پذیرش از دانشگاه لازم است تقریبا یکسان است. از اینرو افراد پس از احراز هویت خود به واسطه مدارک شناسایی بین المللی مانند پاسپورت باید اثبات سطح دانش زبان خود و همچنین سطح علمی خود را به واسطه ترجمه مدارک درسی خود ارائه نمایند. لازم به ذکر است که هر دانشگاهی در هر کشوری می تواند به واسطه اعتبار علمی خود شرایط ویژه ای را برای پذیرش از دانشجوهای بین المللی تعیین نماید.

شرایطی که هر دانشگاه می تواند برای متقاضیان تحصیل رشته هایی که در آن موجود است، تعیین نماید پیشینه علمی بالا است ولی این مورد در دانشگاه های سنت کیتس وجود ندارد گرچه سطح علمی و نمرات بالا و معدل خوب متقاضی شانس موفقیت وی برای دریافت پذیرش از دانشگاه ها و یا موفقیت در آزمون ورودی را بالا می برد.

در ادامه برخی از مدارکی که متقاضیان تحصیل پزشکی در سنت کیتس باید داشته باشند در تصویر زیر آمده است:

الزامات و مدارک تحصیل پزشکی در سنت کیتس

هزینه های زندگی و تحصیل در سنت کیتس

هزینه زندگی در سنت کیتس و در هر کشوری مطابق با استانداردهای روزمرگی آن کشور تعیین می شود. شاید برای مخاطبین ناآشنا نباشد که هزینه های زندگی یک نفر در هر کشوری بر اساس هزینه های رفت و آمد، هزینه های خورد و خوراک روزانه، هزینه های اجاره مسکن و هزینه های زندگی نرمال و متوسط در یک جامعه است. در سایت های بین المللی آماری در فضای مجازی قابل مشاهده و رویت است.

هزینه های زندگی دانشجویی در هر کشوری را می توان اینطور عنوان کرد که به خاطر تخفیفاتی که روی کارت دانشجویی در هر کشور برای هزینه های رفت و آمد و گردش و یا برخی رستوران ها و مخارج در نظر گرفته می شود. اما به طور کلی می توان گفت میانگین هزینه های تحصیل پزشکی در سنت کیتس بین 15000$ الی 18000$ (دلار آمریکا) خواهد بود. هر نفر به طور میانگین بین 3900XCD الی 4000XCD (دلار کارائیب شرقی) به صورت ماهیانه هزینه های زندگی دارد. مخاطبین گرامی می توانند برای اطلاعات دقیق در خصوص تحصیل پزشکی در سنت کیتس و منطقی بودن یا نبودن تحصیل در سنت کیتس و یا تحصیل در کشورهای توسعه یافته دنیا و بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :