مهاجرت به کشور استونی

قوانین مالیات در استونی

قوانین مالیات در استونی

مراودات مالی در اروپا و بالا بودن مالیات در آن، متقاضیان را ملزم به دانستن قوانین مالیات در استونی کرده است، زیرا کشور استونی برای راه اندازی کسب و کار مقصد مناسبی است. از آنجایی که کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا مقاصد بیزنسی بسیار خوبی هستند و فرد دسترسی به بازار بازرگانی و تجارت به کشورهای زیادی را دارد میزان مالیاتی که بر درآمد توسط دولت ها در این مناطق دریافت می شود بسیار اهمیت دارد. اروپا تنها برای مقاصد تحصیلی و کاری مناسب نیست بلکه کشورهایی در سطح کیفیت بالای زندگی و تجارت وجود دارند که برای راه اندازی کسب و کار بسیار مناسب هستند.

آنچه برای انتخاب کشور استونی برای راه اندازی کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است شرایط دریافت و سخت گیری های اعداد و ارقامی روی دریافت مالیات در آن کشورها است. استونی از جمله کشورهایی به حساب می آید که عضو شنگن است و افراد با داشتن ویزای این کشور می توانند در تمام کشورهای این حوزه بدون روادید سفر کنند اما خود این کشور جزء کشورهای درجه 3 اروپا محسوب می شود و تنها می تواند مقصدی برای ورود باشد اما آنچه این کشور را از دیگر کشورهای شنگن متمایز می کند قوانین مالیات در استونی است که در این مقاله به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آن پرداخته خواهد شد.

قوانین مالیات در استونی برای کسب و کارها

کشور استونی از کشورهایی هست که تعاریف متفاوتی از شرایط ثبت شرکت یا راه اندازی کسب و کار در آن بین متقاضیان و ارائه دهندگان خدمات وجود دارد. برخی از شرایط ثبت شرکت در استونی بسیار راحت در این کشور حرف می زنند و برخی از شرایط مالیاتی بسیار ایده آل آن برای کسانی که درخواست راه اندازی بیزینس در آن دارند، سخن می گویند. اما واقعیت آن است که ثبت شرکت در هر کشوری و در هر مقطعی از زمان می تواند با دیگری بسیار متفاوت باشد. اما این موضوع برای کشورهایی که در یک پیمان ثابت اقتصادی با بیش از 25 کشور دنیا هستند سخت گیری های ثابتی خواهد داشت.

قوانین مالیات در استونی برای کسب و کارها

مثلا نمی توان گفت در اروپا علی الخصوص اتحادیه اروپا شرایط مالیاتی برای یک کشور بسیار سختگیرانه و برای کشوری دیگر بسیار راحت و ناچیز است. واقعیت آن است که تفاوت وجود دارد ولی این تفاوت آنقدر نیست که یک کشوری را بهشت موعود کند و یک کشوری را سر گردنه. لذا باید دانست در اروپا تقریبا قوانین مالیاتی مشابه هم هستند ولی قطعا مشاوران و وکلای مالیاتی هر کشور می توانند از پس پیچیدگی های خاص مالیاتی در استونی بر بیایند. هر کسب و کاری متناسب با آنچه ارائه می کند می تواند هزینه ها و مالیات های متفاوتی داشته باشد.

قوانین مالیات در استونی برای اشخاص حقیقی

آنچه در کشور استونی به عنوان مالیات شناخته می شود بدون شک پیچیدگی های خاص خود را خواهد داشت که افراد برای نحوه پرداخت و یا محاسبه دقیق آن باید حتما از مشاوران مالیاتی در آن کشور کسب تکلیف نمایند. اما اینطور می شود گفت که قوانین مالیات در استونی به چند دسته تقسیم می شود که هر کدام از این دسته ها در قوانین مالیاتی بندها و تبصره های خاص خود را خواهد داشت. هر کدام اعداد و ارقام متفاوتی دارند مثلا همانطور که پیش تر آمده است مالیات بر درآمد خالص استونی 20% است اما در برخی از موارد این رقم می تواند تا 15% هم کاهش پیدا کند.

مالیاتی که یک شخص حقیقی در استونی باید پرداخت کند از درآمد حاصل او از تمام منابع درآمدی وی خواهد بود و این به طور جدی توسط سازمان بررسی مالیات این کشور به نام EMTA پیگیری می شود. محاسبه مالیات یک نفر در استونی بر اساس درآمد او از اشتغال، کسب و کار، منافع و درآمد حاصل از نقل و انتقال، اجاره های دریافتی حاصل از دارایی ها و حق و حقوق امتیاز، بهره، سود سهام خود و حتی دریافتی های وی از سازمانی بازنشستگی، انواع بورسیه ها یا حتی افرادی که در قمار نفرات برنده می باشند، خواهد بود.

قوانین کسورات مالیات در استونی

بحث مالیات در هر کشوری همانقدر که برای دولت های آن کشور بسیار جذاب خواهد بود، برای مردم و شهروندان و افراد مقیم در آن کشور بسیار ناراحت کننده است. در ابتدا باید دانست که استونی بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر 2 تابعیتی بودن افراد را نمی پذیرد و افرادی که به دنبال تابعیت این کشور به واسطه ثبت شرکت و بعد از اقامت دائم هستند باید از تابعیت قبلی خود خارج شوند. اما بحث کسر مالیات برای اشخاص حقوقی و حقیقی با هم متفاوت است. بنابراین تابعیت افراد تنها مربوط به مالیات های اشخاص حقیقی خواهد بود.

در کشور استونی طبق کنسوانسیون هایی که وجود دارد با کشورهایی که در لیست 64 تایی توافق نامه مالیاتی آن آمده است برای جلوگیری از پرداخت مالیات شرکت ها به 2 کشور مبدا و مقصد که به طور یکسان مالیات می گیرند، آمده است تا شرکت از این معضل در امان باشد که در این لیست کشورهایی مانند چین و کانادا نیز وجود دارند. همچنین اشخاصی که تابعیت استونی را دارند و یا اقامت کشور استونی را دریافت کرده اند می توانند با مدارک هزینه های اضافی خود مانند بیماری، شکست های اقتصادی، ضررهای مالی، سرپرستی بچه های صغیر که در قوانین مالیاتی این کشور آمده است از کاهش مالیات های پرداختی خود برخوردار شوند. متقاضیان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به استونی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :