مهاجرت سرمایه گذاری در استونی

ثبت شرکت در استونی

ثبت شرکت در استونی

تاسیس و ثبت شرکت در استونی را می توان به طور کامل و به صورت آنلاین تنها در چند ساعت و تقریبا از هرکجای دنیا انجام داد. استونی همواره به عنوان یکی از بازترین و بلندپروازترین اقتصادهای جهان رتبه بندی می شود. این کشور نه تنها یک جامعه دیجیتال پیشگام است بلکه پاسخ های قانع کننده ای برای چالش های دیجیتالی شدن پیدا کرده است. علاوه بر این استونی یک جامعه بدون پول نقد است که بیش از 99% تراکنش های مالی به صورت دیجیتالی انجام می شود.

جالب است بدانید که پیشرفته ترین کشور امنیت سایبری در اروپا استونی است. که دارای تخصص منحصر به فرد در تحقیق توسعه و مدیریت راه حل ها و سیستم های امنیتی سایبری است. جمهوری استونی دارای زیرساخت های بندری توسعه یافته ای است که این بنادر بدون یخ بوده و در تمام طول سال به راحتی قابل تردد است. برای آشنایی بیشتر با مراحل ثبت شرکت در استونی، ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

ثبت شرکت در استونی به صورت سهامی خاص

افرادی که قصد ثبت شرکت سهامی خاص در استونی را دارند باید دارای کارت شناسایی یا کارت اقامت الکترونیکی استونی باشند. تعداد فزاینده ای از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند یک شرکت سهامی خاص را به طور کامل و آنلاین تاسیس کنند. همچنین اگر شناسنامه یا کارت اقامت الکترونیکی در دسترس نیست برای تایید مدارک می توانید به یک دفتر اسناد رسمی در استونی مراجعه فرمایید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای ثبت شرکت در استونی از روش احراز هویت از راه دور نیز استفاده فرمایید. این روش امکان انجام اقدامات اسناد رسمی را از طریق یک پل ویدیویی ایجاد شده بین سردفتر و مشتری فراهم می کند. چنین احراز هویتی معادل احراز هویت در دفتر اسناد رسمی است علاوه بر این احراز هویت از راه دور یک فرصت است نه یک تعهد. همچنین می توان با مجوز دادن به نماینده ای در خارج از کشور، شرکتی به صورت سهامی خاص در استونی تاسیس کرد.

مراحل اولیه برای ثبت شرکت در استونی

اولین قدم برای ثبت شرکت در استونی این است که یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کنید و بررسی کنید که در دسترس است.

از دیگر مراحل ثبت شرکت در استونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر آدرس استونی ندارید، برای دریافت یک آدرس قانونی با یک ارائه دهنده خدمات تجاری تماس بگیرید.
  • ثبت شرکت به صورت آنلاین در درگاه ثبت شرکت: هنگام ارسال درخواست خود می توانید هزینه ایالتی 265€ (یورو) و سرمایه سهام را از طریق پورتال ایالتی بپردازید. یا پرداخت سرمایه سهام را به تعویق بیاندازید.
  • تاییدیه دریافت کنید: درخواست ارسالی شما حداکثر تا یک روز کاری بررسی خواهد شد.
  • اگر شرکت شما دارای کارمند است، کارکنان را در ثبت نام استخدامی در سایت مالیات و گمرک ثبت کنید.
  • در صورت نیاز شرکت باید به عنوان پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده در سایت سازمان امور مالیاتی و گمرک ثبت شود.

در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به استونی، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مراحل اولیه برای ثبت شرکت در استونی

مالیات بر درآمد شرکت در استونی

جالب است بدانید که هیچ مالیات بر درآمد شرکتی در استونی بر سود انباشته و سرمایه گذاری وجود ندارد. این امر بدان معنا است که شرکت های مقیم استونی و موسسات دائمی نهادهای خارجی (از جمله شعب) مشمول 0% مالیات بر درآمد هستند. اما برای کلیه سودهای سرمایه گذاری مجدد و انباشته مشمول 20% مالیات بر درآمد فقط برای کلیه سودهای توزیع شده هستند.

سودهای تقسیم شده عبارت اند از:

  • سود شرکت توزیع شده در دوره مالیاتی
  • هدایا کمک های مالی و هزینه های نمایندگی
  • هزینه ها و پرداخت های غیر مرتبط با تجارت
  • انتقال دارایی های مقر دائم به دفتر مرکزی آن با سایر شرکت ها

از اول ژانویه 2021 نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در توزیع سود عادی از 20% به 14% کاهش یافت. اما فقط در مواردی که سود سهام به اشخاص حقوقی پرداخت می شود. همچنین از سال 2020 دوره مالیاتی برای نهادهای شرکتی یک ماه است. مالیات بر درآمد باید تا دهمین روز ماه بعد به صورت ماهانه بازگردانده و پرداخت شود.

کمک های مالی برای تاسیس شرکت در استونی

طیف گسترده ای از کمک های مالی و خدمات مشاوره ای از سوی دولت برای سرمایه گذارانی که قصد ثبت شرکت در استونی را دارند اعطا می شود. البته این کمک های مالی باید در مسیر پیشرفت و توسعه شرکت های استونی صورت گیرد و موجب پیشرفت های اقتصادی این کشور شود. برای آشنایی بیشتر با کمک های مالی اعطایی دولت به موارد زیر توجه فرمایید:

  • مبلغ کمک هزینه این مبلغ حداقل 300000€ (یورو) خواهد بود.
  • هدف از اعطاء کمک مالی، در واقع کمک به شرکت هایی با گردش مالی 30 میلیون € (یورو)، مراکز جدید در زمینه های حسابداری، مالی، منابع انسانی و سایر خدمات پشتیبانی را توسعه و راه اندازی می کنند.
  • نتیجه مورد انتظار در یک دوره 18 ماهه پروژه، حداقل 5 شغل تمام وقت جدید با حداقل 50 برابر حقوق ناخالص ماهانه ایجاد کنند.
  • هزینه های پشتیبانی شده در واقع دارایی های ثابت، هزینه نوسازی، هزینه استخدام، آموزش کارکنان و هزینه حقوق کارکنان جدید در طول دوره پروژه می باشد.

الزامات حسابداری برای ثبت شرکت در استونی

برای آشنایی با الزامات حسابداری برای ثبت شرکت در استونی باید به این موضوع واقف باشید که در پایان هر سال مالی یک واحد حسابداری موظف است. گزارش رایانه ای را که متشکل از حساب های سالانه و گزارش مدیریت است تهیه کند.گزارش حسابرس و پیشنهاد تقسیم سود برای سال مالی باید ضمیمه گزارش سالانه شود. همچنین صورت های مالی باید برای کلیه شرکت های سهامی عام و بنیادها حسابرسی شود. علاوه بر این گزارش سالانه باید ظرف شش ماه پس از پایان سال مالی در دفتر ثبت بازرگانی ثبت شود.

یک نرم افزار حسابداری ساده مبتنی بر وب است که به شرکت ها کمک می کند تا  خودشان حسابداری خود را مدیریت کنند. ثبت شرکت در استونی کار بسیار دشواری محسوب می شود و اینکه شما در این خصوص باید با متخصصان این امر مشورت های دقیقی را دارشته باشید. به همین سبب پبشنهاد ما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است که طی سالیان گذشته افراد زیادی را جهت ثبت شرکت در خارج از کشور هدایت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :