مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته ارتودنسی در قبرس

رشته ارتودنسی در قبرس

رشته ارتودنسی در قبرس که توسط موسسه مطالعات فارغ التحصیلی و تحقیقات دانشگاه بین المللی قبرس ارائه می شود، هدف آموزش متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان واجد شرایط است که اختلالات و ناهنجاری ها در منطقه فک و صورت را بررسی کرده و برنامه درمانی را آماده می کند. واجد شرایط رشته ارتودنسی در قبرس، دارای تفکر معاصر، تحلیلی و انتقادی با استفاده از آخرین اطلاعات و فن آوری ها است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد در این مقاله پاسخ سوالات شما درباره رشته ارتودنسی در قبرس را بدهد.

کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در قبرس

کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در قبرس یک برنامه تحصیلات تکمیلی 3 ساله است که دروس و آموزش های بالینی را برای دندانپزشکان قادر می سازد تا متخصص ارتودنسی شوند. برنامه کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در قبرس الزامات دستورالعمل های کمیسیون اروپا را در مورد آموزش ارتودنتیست ها، کمیته مشاوره تخصصی ارتودنسی انگلستان و دستورالعمل های فدراسیون جهانی ارتودنتیست ها برای تحصیلات تکمیلی ارتودنسی برآورده می کند. برنامه کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در قبرس همچنین شامل تمام ویژگی های برنامه آموزشی اروپایی اراسموس است.

دانشجویان دانش رشته ارتودنسی در قبرس، نگرش ها و مهارت های مناسب یک متخصص ارتودنسی و همچنین حس حرفه ای بودن، علاقه و تحقیق را کسب می کنند. برنامه رشته ارتودنسی در قبرس با هدف آماده سازی دندانپزشکان برای انجام این تخصص با استفاده از تکنیک های معاصر در سطح پیشرفته، از طریق یک برنامه دانشگاهی جامع و همچنین از طریق تجربه بالینی دقیق در روش های مختلف درمانی، انجام می شود.

کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در قبرس

هدف آموزشی رشته ارتودنسی در قبرس

هدف دوره آموزشی رشته ارتودنسی در قبرس استفاده صحیح از وسایل قابل جابجایی و مکانیسم‌های عملکرد آنها است. وسایل قابل جابجایی مورد استفاده معمول تعریف شده و اثرات آنها با ارائه موردی نشان داده می‌شود. مزایا و معایب این وسایل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشجویان همچنین وسایل قابل جابجایی و ثابت و کاربردهای آنها در ارتودنسی را یاد می‌گیرند. درمان Class II و Class III skeletal malocclusions با وسایل کاربردی به طور مفصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای انتخاب موارد مناسب برای استفاده از وسایل کاربردی مختلف، دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه اشتباهات جابجایی را که می‌تواند با وسایل کاربردی درمان شود، تشخیص دهند. معیارها و مرحله توسعه‌ ای مناسب برای استفاده از وسایل کاربردی آموزش داده می‌شود. دانشجویان همچنین توانایی تشخیص مرحله توسعه اسکلتی بیمار با استفاده از روش‌های مختلف را به دست می‌آورند. 

در ابتدا دانشجویان ساختارهای آناتومیکی را در راستای تحصیل در قبرس تعریف کرده و نقاط سفالومتریک را روی رادیوگرافی ها علامت گذاری می کنند. همچنین دانشجویان روش های سوپرایمپوزیشن سفالومتریک را برای ارزیابی الگوی رشد بیمار و نظارت بر تغییرات در روابط دندانی و اسکلتی پس از یک دوره درمان ارتودنسی یاد می گیرند. دانشجویان تحلیل مدل روی دندانی ها، تحلیل رادیوگرافی بر روی سفالومتریک، پانوراما و رادیوگراف دست و مچ، عکس های داخل دهانی را با استفاده از اسکنرهای داخل دهانی دیجیتالی انجام می دهند و از نقشه های دندانی دیجیتالی برای شبیه سازی نتیجه درمان ارتودنسی استفاده می کنند، عکس های داخل دهانی و بیرون دهانی را گرفته، اندازه گیری های بالینی را انجام می دهند و در صورت نیاز توموگرافی محاسبه ای کانی بیمار را بدست می آورند. در مرحله نهایی، دانشجویان این داده ها را جمع آوری و ارزیابی کرده و برنامه درمان مناسبی را تهیه می کنند.

الزامات ورود به رشته ارتودنسی در قبرس

داوطلبان باید اقدام به دریافت معادل بورس تحصیلی خود از سوی سازمان آموزش عالی یا سازمان اعتباردهی دانشگاه ‌های قبرس ترکیه ‌ای (YÖK یا YÖDAK) نمایند. داوطلبان باید به اتحادیه پزشکان قبرس ترکیه ‌ای مراجعه کرده و درخواست عضویت موقت نمایند. داوطلبان باید گواهی زبان ترکی یا شرکت در آزمون توانایی زبان ترکی یا شرکت در دوره آموزش زبان ترکی به مدت یک سال را فراهم آورند تا بتوانند تحصیلات بالینی خود را ادامه دهند. در طول دوره آموزش زبان ترکی، دانشجویان باید هر نیم سال یک دوره دکتری را برای برنامه دکتری دندانپزشکی خود بگذرانند. داوطلبان باید گواهی زبان انگلیسی (IELTS 6.0) یا شرکت در آزمون توانایی زبان انگلیسی که توسط دانشکده زبان ‌های مدرن برگزار می ‌شود را فراهم آورند.

محتوا و الزامات ورود به برنامه رشته ارتودنسی در قبرس در لیست زیر آمده است:

محتوا و الزامات ورود به برنامه رشته ارتودنسی در قبرس

دانشجویان باید از سال اول برنامه اعزام دانشجو به قبرس زبان انگلیسی خود را مطالعه کنند. داوطلبان باید حداقل 20 ساعت در هفته در طول تحصیل دکتری خود کار کنند و این وظیفه بالینی آن ‌ها برای 46 هفته در سال ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید واحدهای بالینی دندانپزشکی را با تعهد کتبی خریداری نمایند. داوطلبان باید با وظیفه چرخه 2 نیم ساله (9 ماه) در یک بیمارستان کامل عمل کنند. در صورت لزوم، داوطلبان باید در مصاحبه آنلاین درباره دانش دندانپزشکی اساسی در زمینه مربوطه شرکت نمایند. داوطلبان باید با برنامه ‌های کاری بالینی با تعهد کتبی هماهنگ شوند. داوطلبان باید با تعهد کتبی به رعایت مسئولیت ‌های حرفه ‌ای و اخلاقی برای جلوگیری از شرایط تقلبی موافقت نمایند.

بورسیه های تحصیلی رشته ارتودنسی در قبرس

دانشگاه بین ‌المللی قبرس، برای دانشجویان رشته ارتودنسی در قبرس بورس ‌های تحصیلی فراهم می ‌کند تا آن ها را برای موفقیت تشویق کند، که بیشتر دانشجویان از بورس‌ های 50%، 75% یا 100% یا از حق شهریه‌ های تخفیف ‌دار بهره‌ مند می ‌شوند. به همه دانشجویان بین المللی آینده نگر 50% کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد.  طیف وسیعی از فرصت های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی آینده ما در سراسر جهان وجود دارد، از بورسیه تحصیلی جزئی که برخی از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد تا بورسیه های کامل که طول مدت تحصیل شما را پوشش می دهد. همچنین انواع مختلفی از بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی از مناطق خاص یا حتی دانشجویانی که در یک رشته خاص تحصیل می کنند، وجود دارد. تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عهده دار تدوین این مقاله بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :