مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته جراحی پلاستیک در قبرس

رشته جراحی پلاستیک در قبرس

برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در قبرس، دانشجو باید حداقل دارای مدرک کارشناسی پزشکی باشد. همچنین، برای پذیرش در دوره تخصصی جراحی پلاستیک، دانشجو باید دوره‌های پیشین را با موفقیت گذرانده باشد و دارای مدرک معتبر باشد. علاوه بر این، برای تحصیل در این رشته، دانشجو باید زبان انگلیسی را به خوبی مسلط باشد و مدارک مورد نیاز را تأیید کند. همچنین، برخی دانشگاه ‌ها ممکن است شرایط و الزامات خاص دیگری نیز برای پذیرش دانشجو در رشته جراحی پلاستیک در قبرس داشته باشند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما گوشزد خواهند کرد.

شرایط رشته جراحی پلاستیک در قبرس

بخش جراحی پلاستیک بیمارستان عمومی نیکوزیا تنها مرکز آموزشی معتبر جراحی پلاستیک در قبرس است. این بیمارستان آموزش کامل را در زمینه جراحی پلاستیک ارائه می دهد. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که هر سال یک مقیم جدید را برای مجموع پنج کارآموز پس از قبولی متقاضیان در آزمون اقامت پانسیپرین بپذیرد. ساکنان به مدت چهار سال تحت نظارت آموزش می بینند.

بخش جراحی پلاستیک در قبرس متشکل از کلینیک جراحی پلاستیک است که در آن بیماران برای اعمال جراحی برنامه ریزی شده و اورژانسی و همچنین نظارت پس از عمل بستری می شوند. کلینیک سرپایی و بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی، تنها ICU در جزیره برای بیمارانی که دچار سوختگی‌های شدید شده‌اند. ساکنان در هر 3 پست و همچنین در OR آموزش می بینند همچنین به دلیل فاصله نزدیک در جزیره، اغلب برای معاینه بیماران در شهرهای دیگر و حتی شرکت در عملیات تحت نظارت در آنجا فراخوانده می شوند.

برنامه رشته جراحی پلاستیک در قبرس

با توجه به گرمای هوا و هوای آفتابی، قبرس سالانه تعداد نسبتا بالایی از تشخیص سرطان پوست و ملانوم را ثبت می کند. این بخش یک کلینیک خال و سرطان پوست Pancyprian ایجاد کرده است، که در آن بیماران از سراسر جزیره برای درمان قطعی ارجاع داده می شوند. علاوه بر این، جراحان پلاستیک در قبرس اغلب با بیماران در مرکز پستان بیمارستان مشورت می کنند و سالانه بیش از 100 روش بازسازی سینه را انجام می دهند. ساکنان این فرصت را دارند که MDT های هفتگی را که توسط این بخش با همکاری مرکز انکولوژی بانک قبرس برگزار می شود، مشاهده کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، تحصیل در قبرس یک جنبه حیاتی آموزش در حین کارآموزی دارد که زمان صرف شده در ICU سوختگی است. در این واحد، بیمارانی که دچار سوختگی متوسط ​​تا شدید شده‌اند، بستری می‌شوند و هر رزیدنت به طور چرخشی مسئولیت مراقبت روزانه خود را بر عهده دارد. این یکی از سازنده ترین دوره ها برای کارآموزان است، زیرا آنها یاد می گیرند در مراقبت از بیماران بدحال ابتکار عمل داشته باشند و تجربه کسب کنند. بیمارستان عمومی نیکوزیا همچنین به سه دانشکده پزشکی این کشور (دانشگاه قبرس، دانشگاه اروپایی قبرس و دانشگاه نیکوزیا) وابسته است. بسیاری از دانشجویان پزشکی هر ساله در کلینیک های آن آموزش می بینند و کارآموزان جراحی پلاستیک در طول چرخش جراحی پلاستیک خود در برنامه آموزشی شرکت می کنند.

برنامه رشته جراحی پلاستیک در قبرس

پذیرش در رشته جراحی پلاستیک در قبرس

دفتر پذیرش رشته های پزشکی در قبرس پذیرای دانشجویان از سراسر جهان است، بنابراین یک پس‌ زمینه چند فرهنگی را تشکیل می ‌دهد که به ارتقای فضای یادگیری در فضای آموزشی و دانشی همه‌ جانبه کمک می ‌کند. معیار اصلی پذیرش دانشجو در رشته جراحی پلاستیک در قبرس برای تحصیل در مقطع کارشناسی، گواهی پایان دبیرستان یا سایر مدارک معادل آن مانند GCE A’ Level و مدرک بین المللی (IB) است. آخرین مهلت درخواست برای ترم پاییز، دوم سپتامبر و برای ترم بهار، دوم ژانویه است. با این حال، در صورت افزایش تقاضا پذیرش متقاضی، موقعیت ها ممکن است قبل از تاریخ بسته شدن پر شوند. در مورد رشته های تحصیلات تکمیلی، هر یک از دانشکده های دانشگاه معیارهای جداگانه ای را برای انتخاب و پذیرش دانشجو تدوین کرده اند. 

با این حال، تکمیل موفقیت آمیز تحصیل در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه معتبر، شرط اساسی برای پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد برای تمام دانشکده های دانشگاه است. داوطلبانی که تحصیلات خود را با موفقیت در یک دانشگاه معتبر به پایان رسانده اند ممکن است از دوره های مربوط به رشته ای که در EUC شرکت خواهند کرد معاف شوند. بنابراین دوره تحصیلی جراحی پلاستیک در قبرس برای دریافت مدرک خود کاهش می یابد. برای ارزیابی رشته های انتقالی، داوطلبان باید یک نسخه از نمره تفصیلی خود را به دفتر پذیرش ارائه دهند.

به طور کلی و خلاصه روند پذیرش رشته جراحی پلاستیک در قبرس شامل موارد زیر است:

روند پذیرش رشته جراحی پلاستیک در قبرس

چالش های رشته جراحی پلاستیک در قبرس

اگرچه برنامه رزیدنتی جراحی پلاستیک در قبرس با کیفیت بالا همراه با استانداردهای عمل خوب است، اما چالش های منحصر به فردی وجود دارد که ساکنان قبرس باید با آنها روبرو شوند. پس از ظهور COVID-19، آموزش های تخصصی به طرق مختلف آسیب دیده است. تخت های بیمارستانی در سال های گذشته به سرعت توسط بیماران نیازمند به درمان این بیماری اشغال شده و در نتیجه حداکثر ظرفیت تخصص های جراحی به شدت کاهش یافته است. در نتیجه، بسیاری از عملیات‌ های برنامه‌ ریزی ‌شده در شش ماه گذشته لغو شده ‌اند و حتی جراحی ‌های اورژانسی (تروما، سرطان، و غیره) تا جایی که امکان داشته باشد، متوقف می ‌شوند. این دوره به وضوح منجر به از دست رفتن فرصت‌ ها برای دستیاران در تمام تخصص‌ های جراحی، به دلیل ناتوانی در ارتقای بیشتر دانش و مهارت‌ های آنها شده است. 

علاوه بر این، با توجه به افزایش تقاضا برای پزشکان، دستیاران جراحی پلاستیک هر ماه چندین بار برای انجام مسئولیت‌ های مراقبتی در کلینیک ‌ها و آی‌ سی ‌یو COVID-19 احضار می ‌شوند و برنامه ‌های آموزشی جراحی آن ‌ها را بیشتر خالی می‌کند. یکی دیگر از چالش های متمایز ساکنین که سعی کرده اند با آن مقابله کنند، تعداد اندک سمینارهای تخصصی یا فرصت های آموزشی در خارج از بیمارستان است. جراحی پلاستیک یک تخصص با طیف وسیعی از روش‌ های خاص است و کارآموزان اغلب تلاش می‌کنند تا مهارت‌ های خود را در زمینه ‌های خاصی مانند جراحی میکروسکوپی یا جراحی کودکان متمرکز کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی چالش های مهاجرت به قبرس را به صورت کامل تر به  شما خواهند گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :