مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته بینایی سنجی در قبرس

رشته بینایی سنجی در قبرس

رشته بینایی سنجی در قبرس به همه چیز در مورد درمان و تشخیص دوربین طبیعی، که چشم انسان است، اشاره می کند. اگر به درمان چشم و مراقبت از بینایی افراد علاقه دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید. دانشگاه اروپایی قبرس چندین برنامه پزشکی از جمله برنامه 6 ساله دکترای پزشکی (MD) و یک برنامه 4 ساله کارشناسی ارائه می دهد. برنامه بینایی سنجی در دانشگاه های قبرس به زبان انگلیسی تدریس می شود و به گونه ای طراحی شده است که دانش و مهارت های لازم برای تبدیل شدن به پزشکان شایسته را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

برنامه رشته بینایی سنجی در قبرس به 3 مرحله مجزای زیر دسته بندی می شود: 

  • مرحله پیش بالینی
  • مرحله بالینی
  • مرحله انتخابی

مرحله پیش بالینی علوم پایه را پوشش می دهد، در حالی که مرحله بالینی بر چرخش بالینی و آموزش عملی در بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد. مرحله انتخابی به دانشجویان اجازه می دهد تا دروس را در زمینه های مورد علاقه خود انتخاب کنند. امکانات پزشکی دانشگاه مدرن و مجهز است و فرصت های آموزشی و پژوهشی را برای دانشجویان فراهم می کند. دانشکده پزشکی با بیمارستان‌های مختلف در قبرس و خارج از کشور همکاری می‌کند و به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که در معرض دید و تجربه بین‌المللی قرار بگیرند.

شرایط پذیرش رشته بینایی سنجی در قبرس

برای پذیرش در برنامه پزشکی و رشته بینایی سنجی در دانشگاه اروپایی قبرس، متقاضیان باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند و امتحان ورودی را پشت سر بگذارند. دانشگاه اروپایی قبرس همچنین از متقاضیان می خواهد که تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشند، زیرا این برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شود. علاوه بر این، دانشگاه اروپایی قبرس برای دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را در یک رشته مرتبط به پایان رسانده اند، یک برنامه ورودی فارغ التحصیل ارائه می دهد. متقاضیان برنامه تحصیلات تکمیلی نیز باید امتحان ورودی را بگذرانند و شرایط زبان انگلیسی را رعایت کنند.

هدف از مطالعه رشته بینایی سنجی در قبرس، آماده سازی متخصصین آموزش دیده برای تجویز و نصب لنز برای بهبود راحتی بینایی و هدایت بیماران به چشم پزشک در موارد مشکوک به بیماری چشم می باشد. اپتومتریست ها قرار است آموزش علوم طبیعی گسترده ای در فیزیک عمومی و اپتیک، علم مواد، شیمی، زیست شناسی و پزشکی دریافت کنند. سپس تخصص آنها بر اساس موضوعات بینایی سنجی فیزیولوژی انسان، روان شناسی بینایی و روانشناسی بینایی ادراک بینایی، آسیب شناسی بینایی، اختلالات بینایی و انکسار بالینی است.

شرایط پذیرش رشته بینایی سنجی در قبرس

موسسات برتر بینایی سنجی در قبرس

دانشگاه اروپایی قبرس یک دانشگاه خصوصی است که در نیکوزیا، پایتخت قبرس واقع شده است. ادانشگاه اروپایی قبرس در سال 1961 تأسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین دانشگاه های قبرس است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف از جمله تجارت، حقوق، پزشکی و مهندسی ارائه می دهد. این دانشگاه توسط آژانس تضمین کیفیت و اعتباربخشی در آموزش عالی قبرس معتبر است و توسط اتحادیه اروپا و سایر سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته شده است. در خصوص تحصیل در قبرس و کسب اطلاعات دوره های پزشکی بایستی ابتدا اطلاعات لازم در راستای شرایط پذیرش و دوره های آموزشی را کسب نمایید.

آینده شغلی رشته بینایی سنجی در قبرس

به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های اولیه چشم، پزشکان بینایی سنجی بیماری ها و اختلالات سیستم بینایی، چشم ها و ساختارهای مرتبط را بررسی، تشخیص، درمان و مدیریت می کنند و همچنین شرایط سیستمیک مرتبط را تشخیص می دهند. متخصصان رشته بینایی سنجی در قبرس عینک و لنزهای تماسی، کمک بینایی کم بینایی، درمان بینایی و داروها را برای درمان بیماری های چشم و همچنین انجام برخی روش های جراحی تجویز می کنند.

مراحل آزمایش یک بینایی سنج در قبرس به شرح زیر است:

مراحل آزمایش یک بینایی سنج در قبرس

مهارت های مورد نیاز برای اپتومتریست بودن در کشور قبرس در لیست زیر آمده است:

  • توانایی های بصری، اپتومتریست ها به توانایی های بصری بسیار خوبی برای تجسم و خواندن اطلاعات از کاغذها، فیلم ها، اسلایدها، ویدئوها و نمایشگرهای کامپیوتری نیاز دارند.
  • مهارت های ارتباطی، برقراری ارتباط موثر، کارآمد و حساس با بیماران و خانواده های آنها، همسالان، کارکنان، مربیان و سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی.
  • مهارت تصمیم گیری،  اپتومتریست ها باید بتوانند نتایج انواع آزمایشات نوری را ارزیابی کرده و در مورد بهترین روش درمانی برای بیمار تصمیم گیری کنند.
  • مهارت های بین فردی، روابط بین فردی موثر با بیماران، همسالان و مربیان.
  • مهارت های گفتاری، اپتومتریست ها باید بتوانند دستورالعمل های مراقبت از چشم را به وضوح برای بیماران خود توضیح دهند و همچنین به سوالات بیماران پاسخ دهند.

اینها تنها برخی از نکاتی است که درباره رشته بینایی سنجی در قبرس، باید بدانید، جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :