مهاجرت کاری ژاپن

خود اشتغالی در ژاپن

خود اشتغالی در ژاپن

ویزای خود اشتغالی در ژاپن وجود ندارد و بسیاری از مهاجرها از جمله شهروندان آمریکایی که در ژاپن زندگی می کنند، به عنوان فریلنسر کار می کنند. تا زمانی که مجوز اقامت دارند می توانند درآمد اضافی کسب کنند و با این حال قوانین سختگیرانه ای در مورد فریلنسر وجود دارد. کشور ژاپن در سال 2010 به عنوان سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این محتوا تصمیم دارد که به بررسی ویزای خود اشتغالی در ژاپن برای شهروندان ایرانی که تمایل به مهاجرت به ژاپن از طریق خود اشتغالی دارند، بپردازد.

انواع ویزای خود اشتغالی در ژاپن

ویزای خوداشتغالی در ژاپن گزینه ای شناخته شده است. در واقع ویزای خود اشتغالی یک گزینه محبوب برای مهاجرانی است که به دنبال کار به عنوان مترجم آزاد یا راه اندازی مشاغل کوچک خود هستند.

برای ثبت نام به عنوان ویزای خوداشتغال در ژاپن، مهاجران باید این مراحل را دنبال کنند:

  • نوع خوداشتغالی را تعیین کنید. در کشور ژاپن انواع مختلفی از خوداشتغالی وجود دارد، از جمله مالکیت انحصاری، مشارکتی و شرکت با مسئولیت محدود. مهاجران باید در مورد نوع خوداشتغالی که به بهترین وجه با نیازها و اهداف آنها مطابقت دارد تحقیق کرده و تصمیم بگیرند.
  • هنگامی که نوع خوداشتغالی مشخص شد، مهاجران باید در دولت محلی جایی که قصد کار دارند ثبت نام کنند. این نوع خوداشتغالی معمولا شامل ارسال درخواست و ارائه مدارک لازم مانند پاسپورت و کارت اقامت است.
  • دریافت شماره شناسایی مالیاتی جهت خوداشتغالی در ژاپن برای اینکه به عنوان یک فرد خوداشتغال در ژاپن فعالیت کنید، مهاجران باید یک شماره شناسایی مالیاتی از اداره مالیات دریافت کنند.
  • ثبت نام با بیمه اجتماعی، در واقع شرکت ها در ژاپن ملزم به ثبت نام در سیستم های بیمه سلامت و بازنشستگی ملی هستند. مهاجران باید شرکت خود را برای این سیستم ها در شهر یا دفتر بخش محلی خود ثبت کنند.

انواع ویزای خود اشتغالی در ژاپن

خود اشتغالی در ژاپن با ویزای دانشجویی

ویزای دانشجویی ژاپن این امکان را دارد، که افراد به صورت فریلنسر مشغول به کار شوند. مطابق این قوانین مجوز کار پاره وقت نباید بیش از 28 ساعت در هفته باشد. مطابق این قانون میزان خود اشتغالی در ژاپن نباید به تحصیل صدمه وارد کند. به طور خلاصه، تا زمانی که در چارچوب این دستورالعمل ها بماند، هیچ چیزی مانع از انجام کار آزاد در زمان استراحت دانشجو به عنوان دارنده ویزای دانشجویی نمی شود. میزان مالیات بر درآمد در ژاپن برای صاحبان انفرادی به میزان درآمد به دست آمده بستگی دارد.

میزان مالیات بر درآمد دانشجویان به شرح زیر است:

  • درآمد مشمول مالیات زیر 1949000¥ (ین) دارای نرخ مالیاتی 5% است.
  • درآمد مشمول مالیات از 1950000¥ تا 3299000¥ (ین) دارای نرخ مالیاتی 10% است.
  • درآمد مشمول مالیات از 3300000¥ تا 6949000¥ (ین) دارای نرخ مالیاتی 20% است.
  • درآمد مشمول مالیات از 6950000¥ تا 8999000¥ (ین) دارای نرخ مالیاتی 23% است.
  • درآمد مشمول مالیات از 9000000¥ تا 17999000¥ (ین) دارای نرخ مالیاتی 33% است.
  • درآمد مشمول مالیات از 18000000¥ تا 39999000¥ (ین) دارای نرخ مالیاتی 40% است.

سوالات پرتکرار در رابطه با خوداشتغالی در ژاپن

برخی از متقاضیان سوالات متداولی در رابطه با خود اشتغالی در ژاپن مطرح می کنند، برخی از سوالات به شرح زیر است:

  • آیا ویزای تعریف شده برای خود اشتغالی در ژاپن وجود دارد؟ خیر
  • آیا خوداشتغالی در ژاپن برای دانشجویان امکان پذیر است؟ بله به صورت پاره وقت اگر به درس دانشجو صدمه ای وارد نکند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به ژاپن با مشاورها در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :