مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

خرید ملک در ژاپن

خرید ملک در ژاپن

خرید ملک در ژاپن می تواند بسیار کم هزینه تر از خرید خانه مشابه در کشورهایی مانند استرالیا، کانادا و ایالات متحده باشد. جمعیت سالخورده ژاپن، افزایش شهرنشینی و ترجیح ساختن خانه های جدید، خرید خانه رویایی شما در ژاپن را به واقعیتی مقرون به صرفه تبدیل کرده است، واقعیتی که برخی از خارجی ها در حال کشف آن هستند. در سال 2019، تقریبا 2.93 میلیون مهاجر به عنوان ساکن در ژاپن ثبت نام کرده اند که حدود 2.3% از کل جمعیت را تشکیل می دهند و در حال افزایش هستند. تعداد ساکنان خارجی خرید املاک و مستغلات در ژاپن در حال افزایش است و برخی از طرح ‌های تشویقی مسکن جدید دولت که برای شروع سرمایه‌ گذاری و تشویق مردم برای مهاجرت به مناطق روستایی طراحی شده‌ اند، در حال افزایش است.

صاحب خانه شدن در ژاپن یک چشم انداز هیجان انگیز است، اما انجام تحقیقات فوق العاده مهم است! خرید خانه در ژاپن چالش های خود را دارد و به دلیل محدودیت زبانی پیچیده تر می شود. همچنین مشکلات احتمالی مخصوص املاک و مستغلات ژاپنی وجود دارد که باید قبل از خرید از آنها آگاه باشید. در این راهنما، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک نمای کلی از فرآیند خرید، مواردی که باید در هنگام جستجو در نظر داشته باشید و نحوه خرید ملک در ژاپن به شما ارائه خواهد کرد.

چرا خرید ملک در ژاپن؟

یکی از مزایای کلیدی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات توکیو درآمد پایدار و قابل پیش بینی آن است. بازار اجاره ملک در ژاپن به اجاره های بلندمدت معروف است که اغلب تا 2 سال طول می کشد که می تواند منبع درآمد قابل اعتمادی را برای سرمایه گذاران فراهم کند. همچنین، ژاپن به طور کلی دارای قوانین و مقرراتی برای حمایت از حقوق صاحبان ملک است. به عنوان مثال، مالکان در ژاپن حق دارند مستاجرانی را که اجاره بها را پرداخت نمی کنند یا شرایط قرارداد اجاره خود را زیر پا می گذارند، بیرون کنند و روند تخلیه معمولا سریعتر از سایر کشورها است.

ضامن جهت خرید ملک یا سرمایه گذاری در ژاپن معمولا یک ساکن ژاپن با درآمد ثابت و سابقه اعتباری خوب یا یک شرکت ضامن است. در صورتی که مستاجر به تعهدات خود جهت خرید ملک در ژاپن عمل نکند، ضامن مسئول پرداخت هر گونه اجاره یا خسارت معوق است. دلیل دیگر برای در نظر گرفتن املاک و مستغلات ژاپنی، پتانسیل برای قدردانی است. در سال های اخیر، دولت ژاپن سیاست هایی را برای تحریک بازار املاک و مستغلات اجرا کرده است که منجر به افزایش تقاضا برای املاک شده است.

آینده بازار املاک در ژاپن

با توجه به رونق بازار املاک توکیو در حال حاضر (قیمت آپارتمان ها برای دومین سال متوالی در سال 2024 به بالاترین حد خود رسیده است)، علاقه فزآینده ای از سوی مشتریان به املاک و مستغلات ژاپنی برای مقاصد مسکونی و سرمایه گذاری وجود دارد. افزایش ارزش سرمایه، هنگامی که با بازده اجاره، اهرم بالا و نرخ بهره کم ترکیب می‌شود، همگی برای ایجاد سودهای بالقوه جذاب برای سرمایه‌ گذاران ترکیب می‌ شوند. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ژاپنی همچنین می تواند مزایای متنوعی را برای سبد سرمایه گذاران فراهم کند. بازارهای املاک و مستغلات همبستگی کمتری با سایر بازارهای جهانی دارند که می تواند به کاهش ریسک کمک کند.

در دوره های تورمی، ارزش و قدرت خرید ارزهای فیات مانند ین کاهش می یابد. از سوی دیگر، ارزش دارایی‌های واقعی مانند دارایی افزایش می‌یابد، بنابراین املاک و مستغلات به یک پوشش تورمی خوب تبدیل می‌شود. با مشاهده تورم بالای چهار دهه در ژاپن در سال 2024، حرکت به سمت دارایی های واقعی جذاب تر از نقدینگی است. مالکیت املاک و مستغلات سرمایه گذاری نیز جریانی از درآمد اجاره را فراهم می کند که می تواند به عنوان محافظ در برابر تورم نیز عمل کند. با افزایش تورم، درآمد اجاره‌ای که توسط ملک ایجاد می‌شود نیز افزایش می‌یابد، با افزایش اجاره بها به حفظ ارزش سرمایه‌ گذاری کمک می‌کند.

آینده بازار املاک در ژاپن

شرایط خرید ملک در ژاپن

اهرم در املاک و مستغلات به استفاده از وجوه قرض گرفته شده یا تامین مالی برای خرید ملک سرمایه گذاری در ژاپن اشاره دارد. ایده پشت اهرم سازی این است که از مقدار نسبتا کمی سرمایه برای خرید ملک در ژاپن استفاده شود و سپس از درآمد حاصل از ملک برای خدمات دهی به بدهی استفاده شود در حالی که ارزش ملک افزایش می یابد. اهرم به سرمایه گذاران در کشور ژاپن این امکان را می دهد که قدرت خرید خود را افزایش دهند و دارایی های بزرگتر و ارزشمندتر از آنچه که تنها با سرمایه خود می توانستند به دست آورند. با استفاده از اهرم، سرمایه گذاران می توانند با افزایش سود حاصل از افزایش ارزش ملک و درآمد اجاره، بازدهی بالاتری از سرمایه خود به دست آورند.

اهرم یکی دیگر از مزایای کلیدی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. نرخ بهره پایین و نسبت وام به ارزش بالا در ژاپن، قرض گرفتن برای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را آسان تر می کند و به طور بالقوه بازده آنها را افزایش می دهد. با این حال، سرمایه گذاران باید قبل از پذیرش مقادیر قابل توجهی از بدهی، میزان تحمل ریسک و توانایی خود در بازپرداخت وام ها را به دقت در نظر بگیرند. لطفا توجه داشته باشید که ملک معمولا فقط برای ساکنان ژاپن با درآمد ثابت در ژاپن در دسترس است.

روند کلی خرید ملک در ژاپن

برخلاف برخی از کشورها، ژاپن هیچ پایگاه داده آنلاین واحدی ندارد که تمام داده‌ های املاک و مستغلات را مدیریت کند، بنابراین شما باید بیشتر تحقیقات خود را با شرکت ‌های املاک و مستغلات یا وب ‌سایت ‌های جمع‌ آوری ‌کننده انجام دهید. خانه های ارزان زیادی در ژاپن برای انتخاب وجود دارد، به شرطی که بدانید به دنبال چه چیزی باشید.

نمونه هایی که می توان به آن اشاره کرد، در زیر آمده است:

  • نوع خانه
  • محدوده بودجه
  • چیدمان خانه (پلان طبقه)
  • مساحت ساختمان و زمین
  • مواد سازه
  • قدمت ساختمان

تمامی 5 مرحله ای که شما باید برای خرید ملک در ژاپن طی کنید به شرح زیر است:

تمامی 5 مرحله ای که شما باید برای خرید ملک در ژاپن

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره مشاور شما در راه مهاجرت به ژاپن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :