مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن از روش های مهاجرتی پرطرفدار برای سرمایه گذاران می باشد که در ماه اکتبر سال 2022، این کشور توانسته ارقام ثبت سرمایه را به سرعت افزایش دهد و به رکورد 31.9 میلیون بازدیدکننده خارجی از کشور جهت سرمایه گذاری در ژاپن برسد. یکی دیگر از رویدادهای غیرمنتظره در خصوص سرمایه گذاری در ژاپن که در اواخر سال 2022 رخ داد این موضوع بود که بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که 2 دهه سابقه سیاست را معکوس خواهد کرد و شروع به دور شدن از سیاست های پولی سست، با هدف بالا نگه داشتن دستمزدها و قیمت ها خواهد کرد.

کشور ژاپن به روش های قابل توجهی در حال تغییر است که تأثیر مثبت قوی بر پتانسیل رشد بلند مدت این کشور دارد. هم چنین اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در ژاپن هستید، می توانید مقاله سرمایه گذاری در  ژاپن که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است، مطالعه نمایید.

مبلغ سرمایه گذاری در ژاپن

یک رویکرد رایج برای سرمایه گذاری در ژاپن، خرید سهام و ثبت شرکت در ژاپن است. در حالی که این سرمایه‌ گذاری‌ ها نقدشوندگی بالایی دارند و به شما کنترل کامل بر شرکت‌ هایی که در آنها سرمایه‌ گذاری می‌ کنید، می‌ دهند. این رویکرد دارای اشکالات قابل توجهی است. ساختن سبد سهام منفرد مستلزم تحقیق گسترده در مورد هر شرکتی است که در آن سرمایه گذاری می کنید و برای تنوع بخشیدن به آن باید چندین سهام جداگانه خریداری کنید. به علاوه، ممکن است مجبور شوید هر بار که خرید یا فروش می کنید، کمیسیونی بپردازید.

دلایل اصلی که سرمایه گذاری در ژاپن را نسبت به دیگر گزینه ها برتر می کند:

دلایل اصلی سرمایه گذاری در ژاپن

یک رویکرد رایج برای سرمایه گذاری در ژاپن، خرید سهام در شرکت های دولتی ژاپنی است. در حالی که این سرمایه‌ گذاری ‌ها نقد شوندگی بالایی دارند و به شما کنترل کامل بر شرکت ‌هایی که در آنها سرمایه‌ گذاری می‌ کنید، می‌ دهند، این رویکرد دارای اشکالات قابل توجهی است. ساختن سبد سهام منفرد مستلزم تحقیق گسترده در مورد هر شرکتی است که در آن سرمایه گذاری می کنید و برای تنوع بخشیدن به آن باید چندین سهام جداگانه خریداری کنید. به علاوه، ممکن است مجبور شوید هر بار که خرید یا فروش می کنید، کمیسیونی بپردازید.

مبلغ سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در شرکت های ژاپنی

قبل از سال 2012، کشور ژاپن سال های زیادی را در یک محیط تورم زدایی سپری کرده بود که گاهی اوقات از آن به عنوان دهه گمشده یاد می شود و سرمایه گذاری در ژاپن تا حد زیادی متوقف شد. پس از انتخاب، نخست وزیر شینزو آبه سیاست های اقتصادی موسوم به آبنومیکس را ایجاد کرد. در نتیجه این سیاست‌ها، اقتصاد ژاپن برای اولین بار در دو دهه اخیر از تورم پایدار خارج شد. دستمزدها و اشتغال رو به افزایش هستند و در حال ایجاد رکورد جدید است. تمرکز اصلی اصلاحات ساختاری آبنومیکس، حاکمیت شرکتی بود، که تمرکز بیشتری بر بازده سهامداران داشت و شامل آغاز کد سرپرستی ژاپن بود. این امر منجر به پرداخت سود بیشتر سهامداران، افزایش فعالیت سهامداران، حاشیه سود شرکتی بالاتر و بازده سهام بیشتر برای بسیاری از شرکت های ژاپنی شده است.

گزینه های مختلفی برای کسانی که علاقه مند به حضور در بازار سهام ژاپن هستند وجود دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام فردی را مستقیماً از طریق کارگزاران خریداری کنند یا صندوق‌های قابل معامله در بورس ( ETF ) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترکی را که حاوی سهام ژاپنی هستند، انتخاب کنند. هم سرمایه گذاران ژاپنی و هم سرمایه گذاران خارجی می توانند سهام شرکت های ژاپنی را از طریق کارگزاران سهام یا پلتفرم های معاملات آنلاین خریداری کنند. سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق کارگزاری های بین المللی که سهام ژاپنی را ارائه می دهند، سهام ژاپن را خریداری کنند.

نرخ تورم ژاپن در طی 10 سال اخیر تا به حال در نمودار زیر آمده است:

نرخ تورم ژاپن در طی 10 سال اخیر

الزامات سرمایه گذاری در ژاپن

صندوق های سرمایه گذاری را می توان به صورت منفعل یا فعال مدیریت کرد. در حالی که صندوق ‌ها و صندوق‌ های ETF با مدیریت غیرفعال یا شاخص‌ سازی می‌توانند مزایایی مانند کارمزدهای کمتر را ارائه دهند، گاهی اوقات ممکن است سرمایه‌ گذاری از بهترین فرصت ‌ها از طریق صندوق‌ های شاخص، به ویژه در ژاپن، دشوار باشد. این به این دلیل است که اکثر صندوق ‌های شاخص ژاپنی و شاخص قیمت توکیو (TOPIX)، شاخص سهام اصلی ژاپن، تحت سلطه غول‌ های سنتی و با رشد آهسته هستند، نه شرکت‌های زیرک و رقابت‌پذیری که سرمایه‌ گذاری در ژاپن را به یک فرصت جذاب تبدیل می‌کنند. ترکیبی از دولت اصلاح طلب ژاپن، حامی رشد و بانک مرکزی حامی تجارت و تورم، انگیزه قوی برای رشد اقتصادی ایجاد کرده است.

برای به حداکثر رساندن فرصت ‌های سرمایه‌ گذاری ژاپنی، ما معتقدیم که باید صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری ژاپنی فعال و نه غیرفعال را انتخاب کنید. مدیران فعال تحقیقات عمیق و مختص شرکت را برای ایجاد مجموعه ای از شرکت های ژاپنی انجام می دهند که معتقدند به دلیل مدل کسب و کار، تیم مدیریتی، قدرت ترازنامه، خندق رقابتی یا مزیت محصول، می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. ژاپن برای بسیاری از سرمایه گذاران آمریکایی یک معما باقی مانده است. زبان ژاپن و فرهنگ شرکتی بسیار منحصر به فرد است و بهترین راه برای دسترسی به بازار، مدیریت سرمایه گذاری فعال با مدیران داخلی و تیم های تحقیقاتی است که تفاوت های ظریف زبان ژاپنی و فرهنگ شرکتی را درک می کنند و روابط چندین دهه ای با آنها دارند. برای اطلاعات بیشتر در امور مهاجرتی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :