مهاجرت تحصیلی تایلند

تحصیل پرستاری در تایلند

تحصیل پرستاری در تایلند

تحصیل پرستاری در تایلند با کار به سمت درجه در این رشته آغاز می شود. تحصیل پرستاری در تایلند ممکن است شامل علوم سنتی و همچنین آموزش مهارت های فنی و روش های درمانی باشد. پس از فارغ التحصیلی در رشته پرستاری در تایلند، پرستاران می توانند در بخش دولتی و خصوصی برای ارائه مراقبت های بهداشتی کار کنند. تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند که در گذشته سیام نام داشت مشهور است.

این کشور در مرکز شبه جزیره هند و چین در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. در واقع تحصیل پرستاری در تایلند دوره های نظری و عملی را در زمینه آناتومی، سلامت روان، فیزیولوژی و پرستاری کودکان را ارئه می دهد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، آشنایی بیشتر شما عزیزان با شرایط تحصیل پرستاری در تایلند بوده است.

برنامه درسی تحصیل پرستاری در تایلند

برنامه درسی تحصیل پرستاری در تایلند به نسبت اغلب رشته های دیگر پزشکی در این کشور ساده تر به نظر می رسد. که بر پایه تعادلی بین ارائه یک پایه آموزشی عمومی به دانش آموزان و یک برنامه درسی اصلی مبتنی بر گستردگی بالا را فراهم می کند. دانشجویان مهارت های پرستاری را در آزمایشگاه ههای بالینی، از جمله آزمایشگاه های شبیه سازی تمرین خواهند کرد. هنگامی که دانشجویان بر مهارت های خود در آزمایشگاه های بالینی تسلط یافتند.

متقاضیان در خصوص اعزام دانشجو به تایلند این فرصت را خواهند داشت که از طریق تمرین بالینی در انواع تنظیمات مراقبت های بهداشتی در جامعه تجربه عملی کسب کنند. برنامه درسی 8 ترم معمولی و یک جلسه تابستانی معمولا در 4 سال تکمیل می شود. البته لازم به ذکر است که مدت تحصیلی نباید از 8 سال تحصیلی تجاوز کند. در نهایت اینکه برنامه درسی تحصیل پرستاری از اواخر جولای تا اوایل آگوست می باشد.

اهداف تحصیل پرستاری در تایلند

دانشگاه های پرستاری تایلند با همکاری دولت به افرادی که قصد تحصیل پرستاری در تایلند را دارند، در ابتدای راه اهدافی را متصور می شوند.

از مهمترین اهداف تحصیل پرستاری در تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مراقبت های پرستاری جامع در پاسخ به نیازهای افراد، گروه ها و جوامعی از نژادها، مذاهب و فرهنگ های مختلف
  • ارتباط موثر و ایجاد روابط مناسب با دیگران در زندگی تحصیلی، کاری و روزمره
  • از فناوری دیجیتال به طور موثر و اخلاقی برای خودسازی، کار و ارتباطات استفاده کنید.
  • از فرآیند تحقیق و نوآوری برای حل مشکلات پرستاری و سلامت استفاده کنید.
  • مهارت های تحلیل ریاضی و آماری را به طور مناسب در حرفه پرستاری اعمال کنید.
  • به تنوع عقاید، مذهب ها و فرهنگ ها احترام بگذارید.
  • مهارت های رهبری و مدیریت را در کار مشترک با تیم مراقبت های بهداشتی در تایلند نشان دهید.

اهداف تحصیل پرستاری در تایلند

شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در تایلند

دانشجویان بین المللی که با هدف تحصیل پرستاری در تایلند وارد این کشور می شوند باید، با شرایط پذیرش دانشگاه های تایلند به خوبی آشنا شوند.

از جمله مهمترین شرایط پذیرش دانشگاه های تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی باید دیپلم دبیرستان را دریافت کند که با برنامه درسی وزارت آموزش تایلند مطابقت داشته باشد. همچنین هرگونه آموزش حرفه ای معادل مجاز نیست.
  • متقاضی تحصیل پرستاری در تایلند، نباید دارای هیچ گونه بیماری جدی واگیردار یا هرگونه بیماری که برای تحصیل وی مضر باشد.
  • متقاضی باید دارای رفتار خوب باشد و معتاد به دخانیات یا مواد مخدر نباشد. از سوی دیگر از نظر اخلاقی در حد ایراد اجتماعی در تایلند نباشد.
  • عدم محکومیت قطعی حبس به دلایل جرم کیفری، به استثنای مجازات های ارتکابی از سهل انگاری یا جرایم جزئی

معرفی برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پرستاری در تایلند

دولت تایلند با ارائه برترین دانشگاه های جهان به دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در تایلند را دارند، قدم بلندی را به سوی پیشرفت جهانی علوم پرستاری برداشته است. یکی از مهمترین دانشگاه های پرستاری تایلند که سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند دانشگاه سیام در بانکوک می باشد. اگر شما شما یک دانشجوی بین المللی هستید که به دنبال تحصیل پرستاری در تایلند هستید، دانشگاه سیام اولین انتخاب شما خواهد بود.

دانشگاه پرستاری سیام یک موسسه خصوصی است که برای اولین بار در سال 1955 به عنوان یک دانشکده مهندسی تاسیس شد. اما با گذشت زمان به برترین دانشگاه پرستاری آسیا تبدیل شد. همچنین این موسسه دارای اعتبار کامل توسط کمیسیون آموزش عالی دولت تایلند است. بنابریان تحصیل در رشته پرستاری در این دانشگاه برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اما برای آشنایی بیشتر با برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پرستاری در تایلند می توانید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین دانشگاه های پرستاری تایلندخصوصیات
دانشگاه پرستاری رنگسیتاین دانشگاه در سال 1985 به عنوان یک موسسه آموزش عالی خصوصی در بانکوک، پایتخت تایلند تاسیس شد. دانشگاه رنگسیت دوره های مختلفی از جمله پرستاری را ارائه می دهد.
دانشگاه پرستاری نیروی هوایی سلطنتیاگر شما علاقه مند هستید که یک پرستار نظامی حرفه ای باشید ممکن است برای دانشگاه پرستاری نیروی هوایی تایلند درخواست دهید.
دانشگاه پرستاری ماهیدولدانشگاه ماهیدول یک دانشگاه دولتی است و به بیمارستان سیریج وابسته است. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشکده های پرستاری تایلند محسوب می شود.
دانشگاه چوالالانگکورناگر قصد تحصیل پرستاری در تایلند را دارید، چوالالانگکورن دانشگاهی دیگر در بانکوک تایلند است، که می توانید در آن ثبت نام کنید.

در نمودار زیر می توانید میزان شهریه در دانشگاه های پرستاری تایلند را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

مقایسه میزان شهریه در دانشگاه های پرستاری تایلند را با یکدیگر

دلایل تحصیل در تایلند

پادشاهی تایلند دلایل بسیاری را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد. به طور مثال تایلند آموزش با کیفیت بالا در زمینه علم و فناوری را برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور ارائه می دهد. برخی از دانشگاه های تایلند در رتبه بندی دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. برنامه درسی متمرکز بر صنعت دانشگاه های تایلند در سال های اخیر اصلاحاتی را انجام داده است تا آن را با استانداردهای بین المللی هم تراز کند.

بنابراین دانشگاه های تایلند طیف متنوعی از دوره ها را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. نکته قابل توجه این است که در تایلند، شهریه دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. ما به همراه همکاران مجرب خود در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امیدواریم مطالب این مقاله در خصوص تحصیل پرستاری در تایلند برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :