مهاجرت تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند، ملزم به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا جهت تحصیل در مدت معلوم می باشند. هر چند قبل از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید از دانشگاه مدنظر خود پذیرش شوند. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر نامه ای برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا دریافت خواهند کرد. البته شرط ویزا فقط برای دانشجویانی است که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند و دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در ایتالیا نیازی به ویزا نخواهند داشت.

در مقاله پیش رو، نحوه درخواست و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا توضیح داده شده است. نوع ویزا بسته به مدت زمان تحصیل و رشته تحصیلی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان تحصیل در ایتالیا ارائه می شود، مطالعه نمایید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

مراحل درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر است:

نام مراحلتوضیحات
نامه پذیرش را پس از درخواست برای یک دانشگاه ایتالیایی دریافت کنید.پس از پذیرش در یکی از دانشگاه های ایتالیا، نامه پذیرش برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا دریافت خواهید کرد.
نوع ویزای مورد نیاز خود را برای تحصیل در ایتالیا بیابید.دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در ایتالیا به ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز دارند. بسته به زمان و رشته ای که می خواهید در ایتالیا تحصیل کنید، باید برای یکی از انواع ویزا اقدام کنید.
زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیاالزامات زبان یکی از الزامات ضروری است نه برای تحصیل در اروپا، بلکه برای پذیرش در دانشگاه ایتالیا برای تمام دوره های تحصیلی، سفارت ایتالیا در نظر نمی گیرد که متقاضیان بین المللی باید مدرکی دال بر مهارت زبان ارائه دهند.
درخواست مجوز اقامت در ایتالیاشهروندان غیر اتحادیه اروپا باید ظرف 8 روز پس از ورود به ایتالیا، درخواست مجوز اقامت خود را به اداره پستی ارائه دهند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا

همانطور که قبلا گفته شد، دانشجویان بین المللی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند برای تحصیل در ایتالیا نیازی به ویزا ندارند اما دانشجویانی که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا هستند، بعد از پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود، باید برای ویزای تحصیلی ایتالیا درخواست بدهند. نوع ویزا با توجه به مدت زمانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند همین طور رشته تحصیلی که می خواهند مطالعه کنند، متفاوت خواهد بود.

2 نوع ویزای تحصیلی ایتالیا وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای کوتاه مدت (نوع C) که این نوع ویزای تحصیلی ایتالیا است که برای یک زبان یا دوره کوتاه مدت کمتر از 90 روز صادر می شود.
  • ویزای طولانی مدت (نوع D) که رایج ترین نوع ویزای تحصیلی ایتالیا است که برای هر برنامه یا دوره تحصیلی که حداقل 20 ساعت کار در هفته دارد (یا حدوداً 80 ساعت در ماه) مورد نیاز است و بیش از 90 روز طول می کشد.

دانشجویان باید برای ویزای تحصیلی ایتالیا در سفارت ایتالیا در کشور خود اقدام کنند. همین طور دانشجویان بین المللی باید حدود 4 تا 6 هفته قبل برای مصاحبه ویزا برنامه ریزی کنند و باید حداقل 3 ماه قبل از ورود به ایتالیا برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. زمان پیشرفت درخواست ممکن است بین 1 تا 3 هفته و گاهی بیشتر طول بکشد. شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در شکل زیر انواع ویزای تحصیلی ایتالیا نشان داده شده است:

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک و شرایط لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا در ذیل آمده است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • عکس های جدید در اندازه پاسپورت
  • اسناد مسافرتی معتبر که تاریخ انقضاء آن باید 3 ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد.
  • مدرکی مبنی بر اینکه ترتیب اقامت در ایتالیا را برای کل دوره تحصیل داده اید.
  • ثابت کنید که به اندازه کافی برای حمایت از تحصیل خود (حداقل €900 (یورو) در ماه) توانایی مالی دارید.
  • بیمه درمانی پرداخت شده €150 (یورو)
  • یک کپی از کلیه مدارک آموزشی
  • نامه پذیرش از دانشگاه ایتالیا
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای ایتالیا (€500 (یورو))

شرایطی که برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید رعایت کنید:

  • حداقل 2 صفحه خالی ویزا پاسپورت
  • شما باید یک کپی از بلیط پرواز خود را ارائه دهید.
  • افراد دارای سابقه کیفری پذیرفته نمی شوند.
  • قبلا نباید از ورود شما به ایتالیا منع شده باشد.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت به ایتالیا می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره مندی از راهنمایی های مشاورین این مجموعه، اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :