مهاجرت تحصیلی تایلند

تحصیل در تایلند

تحصیل در تایلند

یکی از گزینه هایی که می توانید برای دسترسی به تحصیلات با کیفیت خوب انتخاب کنید، تحصیل در تایلند است. زیرا این کشور برنامه ها مدارک تحصیلی را مطابق با تخصص و علایق شما ارائه می دهد. تایلند در سراسر جهان به دلیل پیشرفت کشاورزی و پیشرفت های تکنولوزی که در طول تاریخ ایجاد کرده، مشهور است. به همین دلیل است که اغلب دانشگاه های تایلند بر تخصصی شدن و پرورش رشته این مطالعات تمرکز کرده اند.

به همین سبب بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به دنبال تحصیل در تایلند هستند. علاوه بر فرآیند آسان برای برآورده کردن شرایط تحصیل در تایلند برای دانشجویان بین المللی، تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورها ارزان تر است. ارائه این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک های شایانی را به شما عزیزان در خصوص اعزام دانشجو به تایلند خواهد کرد.

مزایای تحصیل در تایلند

پادشاهی تایلند همواره مزایای بسیاری را برای افرادی که قصد تحصیل در تایلند را دارند ارائه کرده است. تایلند به دلیل اینکه کشوری است که هرگز مستعمره نشده و همیشه مستقل بود، فرهنگ تسلط دیپلماتیک و مهمان نوازی استثنایی را توسعه داده است. تایلند به دلیل صمیمیت مردم خود به سرزمین لبخند معروف است. با این حال صمیمیت مردم محلی تنها دلیل برای تحصیل در تایلند نیست. زیرا این مزایای بسیاری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

به طور کلی مانند بسیاری از کشورهای آسیایی آموزش در تایلند بسیار ارزشمند و بسیار مهم است. همچنین هدف دولت تایلند این است که دانشگاه های تایلند را در خط مقدم علم و فناوری قرار دهد. که احتمالا نتیجه اقتصاد قوی این کشور و پیشرفت های مدرنی است که تجربه می کند.

از دیگر مزایای تحصیل در تایلند می توان به موارد داخل تصویر زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل در تایلند

فرآیند درخواست تحصیل در تایلند

تمامی افرادی که قصد تحصیل در تایلند را دارند در قدم اول باید با فرآیند درخواست جهت تحصیل در این کشور به خوبی آشنا شوند. هنگام آماده شدن برای تحصیل در تایلند به عنوان یک دانشجوی بین المللی مواردی را باید به درستی رعایت فرمایید. به طور مثال اولین مرحله جهت درخواست تحصیل در تایلند این است که، ایده داشته باشید که چه برنامه و دوره ای را قصد دارید در این کشور بگذرانید.

سپس مطمئن شوید که دانشگاهی که قصد دارید در آن ثبت نام کنید، دوره مورد نظر شما را آموزش می دهد. زیرا این امر به شما کمک می کند تا در دوره خود یاد بگیرید و مهارت های کافی را کسب کنید. پس از انتخاب دانشگاه جهت تحصیل در تایلند، شرایط مورد نیاز دانشگاه برای ثبت نام خود را به خوبی مطالعه فرمایید. تا هنگام شروع درخواست برای برنامه یا دروه دچار مشکل نشوید.

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل در تایلند

دانشگاه های تایلند با همکاری دولت به دانشجویان بین المللی مستعد که توان مالی برای تحصیل در تایلند را ندارند. بورسیه های دانشجویی متنوعی را به آنها ارائه می دهد. هدف پادشاهی تایلند از ارائه بورسیه های دانشجویی جذب دانشجویان بین المللی مستعد از سراسر جهان است. از سوی دیگر برای کمک به دانشجویان برای پرداخت شهریه موسسات دانشگاهی تایلند، بسیاری از سازمان های دولتی نیز راه اندازی شده اند. که این سازمان ها بورسیه های تحصیلی به طور کامل و همچنین با بودجه جزئی ارائه کرده اند.

الزامات واجد شرایط بودن اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل در تایلند عبارت اند از:

  • همه ملیت ها به استثنا دانشجویان تایلندی می توانند درخواست دهند.
  • متقاضی باید از سلامت حسمی و روحی خوبی برخوردار باشد.
  • متقاضیان نمی توانند همزمان بیش از یک بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

متقاضیان عزیز می توانند برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه های دانشجویی جهت تحصیل در تایلند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع بورسیه های دانشجویی تایلندتوضیحات
بورسیه بین المللی صندوق آموزشاین بورسیه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در تایلند را دارند اعطاء می شود. این بورسیه دانشجویی فقط بودجه جزئی برنامه انتخابی شما را پوشش می دهد.
بورسیه دانشجویی دانشگاه Thammasatاین بورسیه تحصیلی برای پایان نامه و تحقیق برای افرادی که می خواهند شغلی را در زمینه تحقیق دنبال کنند ارائه شده است. همچنین افرادی که حداقل 3.0 یا بالاتر دارند می توانند از این بورسیه استفاده کنند.
بورسیه دانشجویی EFSاین بورسیه برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های تحصیلی مختلف ارائه می شود.
بورسیه برنامه تحصیلات تکمیلیاین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان همه کشورها قابل دسترس است. همچنین کلیه هزینه های آموزشی مرتبط با اخذ مدرک تحصیلات تکمیلای را پوشش می دهد.

اخذ بورسیه دانشجویی برای تحصیل در تایلند

سیستم آموزشی تایلند

سیستم آموزشی در تایلند تا حد زیادی همانند کشورهای اروپایی ارائه می شود. آموزش در تایلند به طور کلی یک مسئولیت دولتی است که از طریق وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود.

سیستم آموزش در تایلند به چند دوره مختلف تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • آموزش ابتدایی، این دوره با 3 سال مهد کودک آغاز می شود و به دنبال آن 6 سال دبستان است. همچنین سال تحصیلی در مدارس ایرانی تایلند از ماه می تا مارس برای مدارس ابتدایی و راهنمایی است.
  • آموزش متوسطه، بعد از 3 سال دوره راهنمایی دانش آموزان در این دوره با موضوعات اصلی از جمله زبان تایلندی، هنر، ریاضیات، علوم فیزیک و اجتماعی آشنا می شوند.
  • آموزش متوسطه دوم، در آموزش متوسطه دوم یا دبیرستان دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیلات آکادمیک هستند به دروس انتخابی می روند. از این میان برنامه های علوم و ریاضیات محبوب ترین هستند.

در نهایت اینکه محبوب ترین دوره در سیستم آموزش تایلند دوره آموزش حرفه ای است. سیستم آموزش حرفه ای تایلند در دبیرستان پایه گذاری شده است. جایی که دانش آموزان ممکن است این شکل عملی تر از آموزش را انتخاب کنند. تحصیل در این دوره یک گواهی در آموزش حرفه ای و یک دیپلم عالی که راه را برای یک مدرک دانشگاهی باز می کند، به دانش آموزان ارائه می دهد. اگر تصمیم نهایی خود را برای تحصیل در تایلند گرفته اید، برای انتخاب هوشمندانه تر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :