مهاجرت تحصیلی تایلند

تحصیل داروسازی در تایلند

تحصیل داروسازی در تایلند

طی سال های گذشته تغییرات چشم گیری در تحصیل داروسازی در تایلند رخ داده است و نقش داروساز نیز با آن تغییر کرده است. این تغییرات اساسی سبب شده تا دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به فکر تحصیل داروسازی در تایلند باشند. تایلند سرزمین مردم دوستانه و فرهنگی پر جنب و جوش است. که این کشور را به مقصدی ایده آل برای تحصیل داروسازی تبدیل کرده است.

تحصیل داروسازی در خارج از کشور به ویژه در تایلند، به افراد این امکان را می دهد که در هنگام درخواست شغل پس از فارغ التحصیلی از مزیت منحصر به فردی برخوردار شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل داروسازی در تایلند می باشد. همچنین تحصیل در تایلند به افراد این امکان را می دهد تا در فرهنگی متفاوت غرق شوند.

تاریخچه تحصیل داروسازی در تایلند

تحصیل داروسازی در تایلند در سال 1922 در زمان پادشاهی راما ششم آغاز شد. برای درک بهتر تاریخچه داروسازی در تایلند باید به این نکته توجه فرمایید که در ابتدا داروسازی تنها بخشی از دانشکده پزشکی در دانشگاه پزشکی سلطنتی بوده است. اما در سال 1915 اولین دانشکده داروسازی جدا شد و بخشی از دانشگاه چولالانگکورن شد. تحصیل داروسازی در تایلند یک برنامه 3 ساله بود که فارغ التحصیلان گواهی ترکیب را دریافت می کردند.

این گواهی پس از سال 1923 با استفاده از اصلاح (داروخانه) به گواهی داروسازی تغییر یافت. در سال های بعد برنامه درسی حرفه ای به رهبری داروسازان توسعه یافت. که آموزش داروسازی در تایلند به یک برنامه 4 ساله در سال 1942 گسترش بریتانیایی یافت. در آخر نیز به یک مدرک کارشناسی داروسازی 5 ساله در رشته داروسازی در سال 1958 توسعه یافت. همچنین اولین انجمن ملی آموزش داروسازی در سال 1994 پیشنهاد شد.

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در تایلند

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل داروسازی در تایلند را دارند باید در اولین قدم برای ویزای دانشجویی تایلند درخواست دهند. ویزای دانشجویی تایلند فقط برای تحصیل به اتباع خارجی اعطاء می شود. زیرا متقاضیان نمی توانند از این ویزا برای کار در تایلند استفاده کنند. از سوی دیگر، ویزای دانشجویی تایلند به والدین دانشجویان این امکان را می دهد تا برای مراقبت از فرزندان خود به این کشور سفر کنند. ویزای دانشجویی تایلند یا ویزای غیر مهاجرتی ابتدا به مدت 3 ماه از سفارت سلطنتی تایلند در خارج از کشور درخواست می شود.

علاوه بر این می توان ویزای دانشجویی تایلند را برای 1 سال در اداره مهاجرت تمدید کرد. به طور کلی اتباع خارجی از هر ملیتی می توانند برای ویزای دانشجویی جهت تحصیل داروسازی در تایلند اقدام نمایند. لازم به ذکر است که روند دریافت ویزای دانشجویی جهت تحصیل داروسازی در تایلند بسیار آسان است. اما باید اطمینان حاصل فرمایید که موسسه یا مدرسه ای که ثبت نام می کنید توسط دولت سلطنتی تایلند یا وزارت آموزش این کشور معتبر است.

الزامات درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل داروسازی در تایلند به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی تایلند
  • ارائه پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده باشد.
  • ارائه نامه همکاری از طرف رئیس دانشگاه یا مدیر موسسه آکادمیک در تایلند
  • ارائه نامه همکاری از اداره مربوطه وابسته به وزارت آموزش و پرورش تایلند
  • کپی سوابق تحصیلی متقاضی
  • رسید ثبت نام
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی تایلند به مبلغ 550THB (بات تایلند)

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در تایلند

تحصیل داروسازی در تایلند در مقاطع مختلف

تحصیل داروسازی در تایلند همانند اغلب کشورهای پیشرفته دنیا به مقاطع مختلف تقسیم می شود که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. اولین مقطع تحصیلی در رشته داروسازی دوره کارشناسی است که دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

دانشجویان در این مقطع تحصیلی داروسازی، باید بتوانند دانش داروسازی را به طور قابل دسترس برای بیماران تفسیر کنند. علاوه بر این دانشجویان کارشناسی دوره های شیمی آلی، بیوشیمی، فارماکولوژی و فیزیولوزی را آموزش می بینند. در نهایت اینکه برای تبدیل شدن به یک داروساز دانشجو باید در مورد نقش های درمانی داروها، فاراکودینامیک، عوارض جانبی و تداخلات بالقوه بین داروها را تفسیر کنند.

از سوی دیگر شرط ورود به مقاطع بالا جهت تحصیل داروسازی در تایلند گذراندن موفقیت آمیز مقطع کارشناسی داروسازی می باشد. مقاطع مختلف داروسازی در تایلند به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد: دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی، فناوری تهیه مواد دارویی را بهبود می بخشند و همچنین در مورد مسائل مربوط به خواص دارویی و قوانین استفاده به مشتریان مشاوره می دهند. کارشناسی ارشد داروسازی در تایلند دارای دانش لازم در مورد قوانین ارائه کمک های اولیه طبقه بندی اهداف داروها و اصول تجاری دارویی و اقتصاد است. علاوه بر این یک داروساز در مقطع کارشناسی ارشد، داروها را تولید و بهبود می بخشد.
  • تحصیل داروساز در مقطع دکترا: داوطلبان دکترا در رشته داروسازی باید آماده ارائه اطلاعات پزشکی دقیق برای همه برنامه های بالینی، مدیریت و توزیع دارو برای حفظ محیط کار ایمن باشند.

در تصویر زیر می توانید طول دوره تحصیل در مقاطع مختلف رشته داروسازی را مشاهده فرمایید:

طول دوره تحصیل در مقاطع مختلف رشته داروسازی در تایلند

چالش های تحصیل داروسازی در تایلند

تحصیل داروساز در تایلند در کنار مزایای فراوانی که برای دانشجویان بین المللی دارد، گاهی اوقات نیز دارای چالش های بزرگ و کوچکی نیز می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل داروسازی در تایلند، فقدان فرصت برای داروسازان برای کسب تجربه تخصصی می باشد که این امر باعث کندی توسعه داروسازی در تایلند شده است. از سوی دیگر، برای رسیدگی به این موضوع شورای داروسازی تایلند در سال 2023 دوره کارشناسی 5 ساله داروسازی را گسترش داد.

همچنین علیرغم افزایش تعداد فارغ التحصیلان داروسازی در دهه گذشته نسبت داروساز به جمعیت در تایلند همچنان پایین است. که طبق آمار رسمی در سال 2023 به ازای هر 10000 نفر، 5 داروساز باقی مانده است. این تعداد کم داروساز به این معنی است که بیشتر داروسازی در تایلند فقط توسط داروسازان بیمارستان های بزرگ قابل انجام است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت بهترین راهنما برای شما عزیزان در این مسیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :