مهاجرت تحصیلی تایلند

اعزام دانشجو به تایلند

اعزام دانشجو به تایلند

کیفیت آموزش در تایلند همتراز با غرب است، به همین جهت امروزه اغلب کشورهای جهان به دنبال اعزام دانشجو به تایلند می باشند. پادشاهی تایلند در حال تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی جدید برای تمامی دانشجویان اعزامی از سراسر جهان است. همچنین هر ساله تعداد دانشجویان خارجی برای تحصیل در تایلند افزایش می یابند. موسسه اعزام دانشجو به تایلند، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راستا راهنمای شما خواهد بود.

علاوه بر این دانشگاه های تایلند در مقایسه با دانشگاه های دیگر نقاط جهان بیشترین ارزش را دارند. زیرا دانشگاه های تایلند آموزش با کیفیت را با کسری از هزینه ای که در هر جای دیگر دنیا می پردازید ارائه می دهند. تایلند یک مقصد عالی برای دانشجویانی است که به دنبال کشوری مقرون به صرفه با هزینه تحصیل کم هستند. برای آشنایی بیشتر با شرایط اعزام دانشجو به تایلند با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به تایلند

قبل از اعزام دانشجو به تایلند اگر فرد متقاضی در یک موسسه آموزش تایلندی پذیرفته شده باشد، باید برای ویزای تحصیلی تایلند درخواست دهد. تا با دریافت ویزای تحصیلی تایلند بتوانید به عنوان یک دانشجوی اعزامی به تحصیلات خود در این کشور ادامه دهید. به طور کلی قبل از اعزام دانشجو به تایلند باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده باشید. ویزای تحصیلی تایلند یک ویزای غیر مهاجرتی محسوب می شود. این ویزا برای دانشجویانی که به دلایلی غیر از گردشگری به تایلند سفر می کنند صادر می شود.

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای تحصیلی تایلند باید موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • در یک موسسه آموزشی تایلندی ثبت نام کنید.
  • شما باید حداقل 3 دوره را گذرانده باشید.
  • متقاضیان باید حداقل 15 ساعت در هفته کلاس داشته باشند.

علاوه بر مطالب ارائه شده، دانشجویان بین المللی باید مجموعه ای از شرایط و الزامات را نیز جهت دریافت ویزای تحصیل رعایت فرمایند. به طور کلی هنگامی که برای ویزای تحصیلی قبل از اعزام دانشجو به تایلند درخواست می کنید باید مدارک زیر را به کنسولگری تایلند ایران ارائه دهید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی تایلندتوضیحات
ارائه پاسپورت معتبرپاسپورت متقاضیان باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و دارای 2 صفحه خالی ویزا باشد.
تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی تایلندمتقاضیان می توانند این فرم را از وب سایت سفارت تایلند دانلود کنند.
ارائه نامه پذیرشارائه نامه پذیرش از موسسه آموزشی شما در تایلند خطاب به سفارت تایلند که در آن درخواست کرده اید.
اثبات تمکن مالیاگر به تنهایی سفر می کنید به 25000THB (بات تایلند) جهت اثبات تمکن مالی نیاز دارید.

آشنایی با انواع دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به تایلند

پادشاهی تایلند دارای انواع مختلفی از دانشگاه و کالج های دولتی است. که این امر باعث شده کشورهای مختلف بیش از پیش برای اعزام دانشجو به تایلند تشویق شوند.

به طور کلی دانشگاه های تایلند به بخش های زیر تقسیم می شوند:

  • دانشگاه های ملی تایلند، بودجه این دانشگاه ها عمدتا توسط دولت تایلند تامین می شود، اما دولت کنترل مستقیمی بر آنها اعمال نمی کند. به این نکته نیز توجه فرمایید که ورود به دانشگاه های ملی عمدتا سخت تر است.
  • دانشگاه های خصوصی تایلند، اغلب دانشجویان بین المللی در تایلند به دلیل وجود جوامع متنوع دانشجویی و کارکنان در این موسسات، تحصیل در دانشگاه های خصوصی را انتخاب می کنند.
  • دانشگاه های آزاد تایلند، با سیاست های آکادمیک با درهای باز هستند، به این معنی که الزامات ورودی کمی دارند.

در نمودار زیر می توانید میزان محبوبیت دانشگاه های تایلند را مشاهده فرمایید:

میزان محبوبیت دانشگاه های تایلند

روند درخواست تحصیل قبل از اعزام دانشجو به تایلند

قبل از اعزام دانشجو به تایلند متقاضیان باید با روند درخواست دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در تایلند آشنا شوند. به طور کلی روند درخواست در اکثر دانشگاه های تایلند نسبتا ساده است و معمولا چند روز به طول می انجامد.

مدارک مورد نیزا برای درخواست تحصیل قبل از اعزام دانشجو به تایلند به شرح زیر می باشد:

  • ارائه مدرک معتبر دیپلم دبیرستان، که باید مورد تایید وزارت آموزش تایلند قرار گیرد.
  • نامه مرجع از دبیرستان متقاضی
  • ارائه کپی پاسپورت معتبر، با حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه 6 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرکی دال بر مهارت شما به زبان انگلیسی به طور مثال مدرک IELTS و TOFEL

هنگامی که تمام مدارک خود را آماده کردید برای ارسال درخواست آنلاین به وب سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه فرمایید. یا درخواست خود را از طریق ایمیل به دفتر پذیرش ارسال نمایید.

روند درخواست تحصیل قبل از اعزام دانشجو به تایلند

اعزام دانشجو به تایلند و بررسی اقامتگاه ها

لازم به ذکر است که قبل از اعزام دانشجو به تایلند باید با شرایط اقامتگاه های دانشجویان آشنا شوید. در دسترس بودن خوابگاه های دانشجویی در تایلند به یکی عوامل مثبت جهت اعزام دانشجو به تایلند قلمداد می شود. زیرا اکثر دانشگاه های دولتی تایلند خوابگاه های داخل پردیس را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشگاه های تایلند اغلب با ساختمان های نزدیک به پردیس خود قرار دارند که یکی از بهترین گزینه های اقامت دانشجویان اعزامی می باشد.

علاوه بر این ساختمان های اطراف پردیس دارای مزایای بسیاری مانند نرخ های اقامتی با تخفیف برای دانشجویان اعزامی می باشند. علاوه بر این اقامتگاه های دانشگاه های تایلند خدمات ون شاتل بین محل های اقامتی و دانشگاه را ارائه می دهند. بنابراین بهترین یا ایده آل ترین مکان های پردیس در بانکوک و چیانگ مای تایلند خواهند بود.

هزینه تحصیل در تایلند

همانطور که اطلاع دارید هزینه تحصیل در تایلند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار مقرون به صرفه است.

از سوی دیگر هزینه تحصیل در تایلند بستگی به عوامل مختلفی دارد که عبارت اند از:

  • هزینه شهریه دانشگاه ها: هزینه شهریه در تایلند بر اساس موسسه، سطح تحصیل و نوع رشته ای که دانشجو دنبال می کند متفاوت است. اما به طور کلی هزینه سالانه شهریه دانشگاه های تایلند حدود 4500THB (بات تایلند) می باشد.
  • مخارج زندگی: علاوه بر شهریه دانشجویان باید هزینه های زندگی از جمله خوابگاه، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه های روزانه را نیز در نظر بگیرند.

از سوی دیگر هزینه های اسکان نیز در این کشور شامل هزینه های تحصیل در تایلند می شوند. هزینه خوابگاه بسته به نوع مسکنی که دانشجو انتخاب می کند متفاوت است. در آخر اینکه اعزام دانشجو در جهت تحصیل پزشکی در تایلند اگر بدون اطلاعات و آکاهی صورت گیرد، موجب خسارت های جبران ناپذیری می شود. به همین سبب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه حل برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در حین مهاجرت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :