مهاجرت به کشور شیلی

مهاجرت به شیلی

مهاجرت به شیلی

در سال های اخیر درصد مهاجرت به شیلی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. از سال 2015 جمعیت مهاجر از 1% به 5% افزایش یافته است. با وجود سفرهای طولانی از کشورهای خود، ثبات اقتصادی و سیاسی شیلی. این کشور را به مقصدی جذاب برای خانواده هایی که به دنبال شروع زندگی جدید و بهتر هستند، تبدیل کرده است. بیش از یک سوم مس جهان در شیلی تولید می شود، همچنین این کشور صادرکننده شماره یک ماهی قزل آلا است.

بسته به مدت زمانی که قصد اقامت در شیلی را دارید، ویزاهای مختلفی وجود دارد. اکثر مهاجران بسته به هدف خود به ویزای کوتاه مدت یا ویزای کاری نیاز دارند. کلان شهر پر رونق سانتیاگو شیلی با 7 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهر های آمریکای جنوبی و شمالی است. در این مقاله ما به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راه کارها را برای مهاجرت ایمن به شیلی به شما ارائه می دهیم.

دلایل مهاجرت به شیلی

شیلی بیش از 4300 کیلومتر از شمال به جنوب امتداد دارد. شیلی در آمریکای لاتین کشوری دور افتاده است زیرا از نظر اقتصادی و سیاسی بسیار با ثبات است. آزادی های مدنی و حقوق سیاسی در این کشور بسیار بالاست. یک سیستم بانکی سختگیرانه از پولشویی جلوگیری می کند. این کشور همچنین امن ترین کشور آمریکای لاتین محسوب می شود.

در این بخش به دلایل بیشتری برای مهاجرت به شیلی می پردازیم:

  • انبوهی از پیشنهادهای شغلی جالب در بخش های خاص بازار کار وجود دارد.
  • روند مهاجرت نسبت به سایر کشور ها آسان است. آزمون زبان الزامی نمی باشد، علاوه بر این هیچ آزمایش پزشکی لازم نیست.
  • محدودیت سنی وجود ندارد و مستمری بگیران پذیرفته می شوند.
  • هزینه زندگی معقول است.
  • سیستم سلامت عالی و بیمه درمانی مقرون به صرفه است.
  • قبل از اخذ اقامت می توان ملک را خریداری کرد.
  • 3 سال اول برای ساکنان خارجی معاف از مالیات است.

قوانین جدید مهاجرت به شیلی

این قوانین اداره مهاجرت و مهاجرت وزارت کشور را با نهادهای جدید به نام (سرویس مهاجرت ملی) جایگزین می کند. قوانین قدیمی مهاجرت به شیلی به دلیل زمان انتظار طولانی و تاخیر در اعطای ویزا مورد انتقاد قرار گرفت. انتظار می رود با ایجاد سرویس ملی مهاجرت و ادارات منطقه ای آن تمامی مراحل و زمان انتظار تسریع شود. همچنین هدف از این قانون تنظیم ورود، اقامت و خروج اتباع خارجی، حقوق و وظایف آن ها و همچنین قدرت دولت برای اخراج مهاجرانی است که به طور غیر قانونی وارد شیلی شده اند. علاوه بر این، این سرویس باید هر 60 روز کاری وضعیت رسیدگی به درخواست های اجازه اقامت شیلی را گزارش کند. این قانون دسته ها و زیرمجموعه های مهاجرتی جدیدی را ایجاد می کند که توسط سرویس ملی مهاجرت پردازش و اعطاء می شود.

قوانین جدید مهاجرت به شیلی

اقامت موقت (90 روزه) برای مهاجرت به شیلی

این مجوزی است که توسط سرویس مهاجرتی به اتباع خارجی اعطاء می شود، که بدون قصد اقامت در آن وارد کشور می شوند. به آنها اجازه می دهد برای مدت محدودی در شیلی بمانند. از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، دارندگان اجازه اقامت موقت، که در این کشور هستند نمی توانند برای اجازه اقامت در شیلی درخواست دهند. پیش از این، اتباع خارجی می توانستند با ورود به شیلی به عنوان توریست، و درخواست از طریق یک فرآیند داخلی برای ویزا یا اقامت اقدام کنند.

با این وجود قانون شامل برخی استثناعات از این مقررات جدید است. به عنوان مثال برای دارندگان مجوز اقامت موقت که با الزامات قانون مطابقت دارند. مانند اثبات داشتن روابط خانوادگی با مردم شیلی یا مقیم دائم، این افراد می توانند وضعیت اقامت خود را در شیلی تغییر دهند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اعزام دانشجو به شیلی، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

اقامت دائم برای مهاجرت به شیلی

این اجازه را می توان به اتباع خارجی که قبلا دارای اقامت موقت معتبر فعلی برای اقامت نامحدود در شیلی هستند صادر کرد. طبق قوانین جدید مهاجرتی کشور شیلی افرادی که دارای هر یک از مجوزهای زیر هستند، واجد شرایط درخواست اقامت دائم نیستند:

  • مجوز برای کارمندان فصلی
  • مجوز برای اتباع خارجی مشروط به بازداشت ژاندارمری شیلی
  • مجوز برای اتباع خارجی که به دستور دادگاه های ملی کشور در شیلی هستند.
  • مجوز برای اتباع خارجی که تحت درمان هستند.

مقوله جدید (ملی شدن واجد شرایط) با هدف تسهیل کسب تابعیت برای کسانی که دارای روابط خانوادگی با مردم شیلی هستند است. بر اساس این طرح اتباع خارجی که تنها 2 سال اقامت مستمر دارند در صورت داشتن هریک از شرایط زیر می توانند تابعیت خود را انتخاب کنند.

این شرایط عبارت اند از:

  • فردی که حداقل 2 سال است که با یک شیلیایی ازدواج کرده است و خانه مشترک دارند. ازدواج باید در شیلی ثبت شود.
  • فردی که یک فامیل خونی تا درجه دوم در شیلی دارد، یا توسط شیلیایی ها به فرزندی قبول شده است.
  • فردی که فرزند یک شیلیایی است که قبل از تولد ملیت خود را از دست داده است.

اگر چنانچه قصد مهاجرت به شیلی را دارید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :