مهاجرت به کشور بلژیک

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک اغلب به دلیل وسعت و تاریخچه کمتر شناخته شده و به عنوان کشور مهاجرپذیر نادیده گرفته می شود، اما اکنون رو به رشد بوده است. با این حال در 2 دهه گذشته بلژیک به یک کشور دائمی برای اسکان انواع مختلف مهاجران تبدیل شده است. مهاجرت به بلژیک یک فرآیند چند مرحله ای است، که با شناسایی انگیزه برای نقل مکان طولانی مدت به این کشور آغاز می شود. این امر می تواند برای اهداف شغلی و همچنین برای تحصیل در دانشگاه بلژیک و ازدواج با یک شهروند بلژیکی باشد. سالانه حدود 150000 نفر به این کشور نقل مکان می کنند و تقریبا 25% از ساکنان بلژیک خارجی هستند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جریان ها و سیاست های مهاجرت مدرن در بلژیک می پردازد.

دلایل مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک به دلایل متعدد همیشه یک ایده برنده است. این کشور که در قلب اروپا واقع شده است، به دلیل زندگی شبانه هیجان انگیز و اقتصاد غنی به جاذبه ای برای مهاجران از سراسر جهان تبدیل شده است. بروکسل پایتخت بلژیک میزبان سازمان های بین المللی متعدد و مهمتر از همه نهادهای اتحادیه اروپا است. بلژیک دارای 3 زبان رسمی هلندی، آلمانی و فرانسوی است. در نتیجه قانون اساسی بلژیک نیز 3 زبانه است و اصطحکاک سیاسی بین جوامع مختلف زبانی و فرهنگی را برجسته می کند.

دلیل بعدی که شما را به مهاجرت به بلژیک وادار می کند روح واقعا چند فرهنگی آن است. فرهنگ های مختلف در این کشور همزیستی دارند. در نهایت بلژیک دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی باورنکردنی است. بیمارستان های کشور شهرت برجسته ای دارند و خدمات کافی و با کیفیت ارائه می دهند.

دلایل دیگری که بلژیک را به مقصد اول جهانیان برای زندگی تبدیل کرده است را در تصویر زیر مشاهده کنید:

محبوب ترین شهرها برای مهاجرت به بلژیک

اگرچه همه شهرهای بلژیک ارزش دیدن را دارند. اما برترین ها آنهایی هستند که می توانند ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، معماری و کارهایی را برای مهاجران ارائه دهند. تمامی شهرهای بلژیک به لطف استاندارد بالای زندگی، اقتصاد پایدار و نهادهای توسعه یافته مکانی عالی برای زندگی، کار، تحصیل و تجارت است.

بنابراین ما داخل جدول زیر یک رتبه بندی از 5 شهر برتر برای مهاجرت و اقامت بلژیک را ارائه می دهیم:

شهرجمعیتامکانات
بروکسل1 میلیون نفرپایتخت بلژیک شهر بروکسل است. دفاتر شرکت های بزرگ بلژیکی در این شهر متمرکز شده اند که شرایط مساعدی را برای اشتغال در بلژیک ایجاد می کند.
آنتورپ460000 نفرآنتورپ به لطف بندر بزرگ و صنعت توسعه یافته خود شرایط خوبی را هم برای اشتغال حرفه ای و هم برای انجام تجارت در بلژیک فراهم می کند.
لوون93000 نفر230000 نفراولین دانشگاه بلژیکی در سال 1425 در این شهر تاسیس شد. در لوون فضای دانشجویی خاصی حاکم است.
گنتبه دلیل ترکیب پویا محیط های بین المللی و استانی، این شهر اغلب زیبا ترین شهر بلژیک نامیده می شود. بنابراین امکان خرید ملک یا اجاره آپارتمان با چشم انداز با شکوه وجود دارد.
بروژ116000 نفراین شهر که به طور گسترده به عنوان ونیز شمالی شناخته می شود، یکی از جذاب ترین شهرهای بلژیک، با خیابان های سنگ فرش شده با ساختمان های زیبا است.

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

اتباع اروپایی برای اقامت و تحصیل در بلژیک نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارند. فقط باید در طول اقامت خود کارت شناسایی شخصی یا پاسپورت خود را به همراه داشته باشند. اما اگر شهروند اروپایی نیستید، باید قبل از ورود خود برای ویزای دانشجویی درخواست دهید.

در نتیجه برای درخواست ویزای دانشجویی بلژیک به مدارک زیر نیاز دارید:

  • نامه پذیرش از دانشگاه بلژیک
  • فرم درخواست ویزا تکمیل و امضاء شده
  • گواهی های تحصیلی قبلی
  • پاسپورتی با حداقل 12 ماه اعتبار در لحضه درخواست ویزا
  • اثبات پرداخت بدهی، به این معنی که شما دارای بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل هستید. حداقل مبلغ مورد نیاز برای بلژیک حدود 660€ (یورو) در ماه است. که می توانید با ارائه صورت حساب بانکی آن را ثابت کنید.
  • گواهی حسن رفتار بدون سابقه کیفری قبلی
  • اثبات پرداخت هزینه اداری
  • اگر یک تبعه اروپایی هستید باید کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) را ارائه دهید.

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

آمار و ارقام مهاجرت به بلژیک

آمار مهاجران تا سال 2023 نشان می دهد که اکثر مهاجرانی که به بلژیک مهاجرت می کنند از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا هستند. به طور مثال از فرانسه 486165 نفر و از ایتالیا 63156 نفر در سال گذشته به این کشور مهاجرت کرده اند. در طول 10 سال گذشته تعداد مهاجران افزایش یافته است که منجر به افزایش بحث های سیاسی در دولت شده است. از زمان تغییر قانون تابعیت بلژیک بیش از 1.3 میلیون مهاجر تابعیت بلژیکی را به دست آورده اند. این افراد اکنون جزء بلژیکی های جدید محسوب می شوند. که این تعداد 89% ساکنان ترک تبار، 88.4% مردم مراکش، 75.4% از ایتالیایی ها، 56.2 درصد از فرانسوی ها تابعیت یافته اند. جهت اطلاع از شرایط کار در بلژیک، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

در جدول زیر می توانید اطلاعاتی در مورد بزرگترین گروه های قومی مهاجر در بلژیک را به دست بیاورید:

کشور مبداء مهاجرانجمعیت ساکن در بلژیک
فرانسه165486 نفر
ایتالیا15663 نفر
هلند155239 نفر
رومانی870616 نفر
مراکش81215 نفر
لهستان71537 نفر

انواع ویزا برای مهاجرت به بلژیک

اگر به مدت کوتاهی کمتر از 90 روز در بلژیک اقامت داشته باشید، یک تبعه کشور ثالث باید برای یکی از چندین نوع ویزا درخواست دهد. تا سفارش قانونی تلقی شود. طبق قانون سیاست مهاجرتی بلژیک، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که بسته به مورد و شرایط باید دریافت شود.

انواع ویزای بلژیک برای مهاجرت را داخل جدول زیر بررسی کنید:

مدارک مورد نیازمدت اعتبارنوع ویزا
بیمه درمانی مسافرتی، مدارک مربوط به بودجه کافی و مدارک اقامت مورد نیاز است.تا 90 روز در سرزمین اصلی بلژیکویزای بلند مدت نوع D
بیمه درمانی مسافرتی، مدارک مربوط به بودجه کافی و مدرک اقامت مورد نیاز است.تا 90 روز در سرزمین های خارج از بلژیک بمانید.ویزای کوتاه مدت ملی نوع C
بلیط هواپیما الزامی است.ویزای ترانزیت فرودگاهیویزای ترانزیت فرودگاهی نوع A

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بلژیک با مشاوران متخصص ما در امر مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :