مهاجرت به کشور استونی

مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی

به عنوان یک جامعه آینده نگر، روند مهاجرت به استونی ساده است. استونی به عنوان یکی اعضای اتحادیه اروپا مسیرهای مهاجرت را به اشتراک می گذارد. جمهوری استونی یک جمهوری بالتیک است که در شمال اروپا قرار دارد. استونی پیشرو جهانی در حکمرانی دیجیتال است و یکی از پیشرفته ترین کشورها از نظر دیجیتالی است. همه مردم استونی کارت شناسایی دیجیتال دریافت می کنند که به آنها امکان دسترسی به حدود 5000 خدمات آنلاین را می دهد.

متداول ترین روش های مهاجرت به استونی:

مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت به استونی بوده اند. همچنین استونی یکی از جادارترین کشورهای اروپایی است، با قلمرویی تقریبا مشابه هلند، که فقط 1.3 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. مردم استونی سخت کار می کنند و به خوبی جشن می گیرند. اخلاق کاری سازمانی در این بخش از جهان بسیار بالا است اما همه مردم همواره می دانند که چگونه آرامش داشته باشند.

شرایط ورود و مهاجرت به استونی

افرادی که قصد و شرایط مهاجرت به استونی را دارند برای این امر ابتدا باید شرایط ورود به استونی را به خوبی مطالعه کنند. اگر تبعه اتحادیه اروپا هستید فقط با یک مدرک شناسایی مجاز می توانید وارد استونی شوید. از طرف دیگر اگر یک تبعه غیر اتحادیه اروپا هستید که قصد مهاجرت به استونی را دارد باید مدارکی را هنگام حضور در استونی ارائه دهید.

این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • ویزا
  • بلیط رفت و برگشت به استونی
  • مدرک اقامت در استونی
  • ارائه تمکن مالی، جمهوری استونی از شما می خواهد ثابت کنید که حداقل 100€ (یورو) در هر روزی که قصد دارید در استونی هزینه کنید به همراه دارید.
  • بیمه مسافرتی با حداقل پوشش 30000€ (یورو) برای فوریت های پزشکی

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استونی

پس از انتخاب نوع ویزا برای مهاجرت به استونی باید مدارک قانونی ویزای استونی را برای مهاجرت به این کشور جمع آوری کنید، که این مدارک عبارت اند از:

  • فرم درخواست ویزای استونی برای مهاجرت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • رضایت نامه
  • اثبات وضعیت مدنی می تواند گواهی ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و غیره باشد.
  • کپی ویزای قبلی شما
  • نامه ای شخصی که در آن توضیح می دهید چرا برای مهاجرت به استونی درخواست می دهید. چه مدت قصد اقامت در استونی دارید و جزئیات دیگر

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استونی

مهاجرت به استونی از طریق کار

افرادی که هدف آنها از مهاجرت به استونی کار در این کشور است. باید به این موضوع واقف باشند که رقابت بزرگی برای نیروی کار با استعداد در این کشور وجود دارد. بازار کار استونی را می توان با موارد زیر توصیف کرد:

بازار کار استونی

علاوه بر این، در صورت نیاز به کارمندان خارج از کشور، فرآیند استخدام به همین سادگی و سر راست است. هدف کار در استونی این است که شریکی برای شرکت هایی در استونی باشد که آماده پذیرش متخصصان بین المللی در تیم های خود هستند. استونی قطعا مقصدی جذاب برای کار است، زیرا جامعه دیجیتالی و فرهنگ کار افقی باعث پیشرفت سریع در این کشور می شود. علاوه بر این متوسط حقوق ناخالص ماهانه در این کشور 1850€ (یورو) در سال 2023 میلادی بوده است.

مزایا و معایب مهاجرت به استونی

استونی کشورر کوچک بالتیک در شمال اروپا است و جمعیت بسیار کمی دارد، با این حال دارای مزایا و معایب بسیاری است که در جدول زیر به آنها پرداخته ایم:

مزایای مهاجرت به استونیمعایب مهاجرت به استونی
بسته به زندگی خود می توانید در این کشور پول زیادی را پس انداز کنید. هزینه عمده معمولا ارزانتر از کشورهای توسعه یافته است.حتی اگر سطح اشتغال در استونی بالاتر از میانگین باشد، سطوح درآمد به شدت از یک خانواده به خانواده ای دیگر متفاوت است.
دسترسی بالای زباندمای هوا در قلب زمستان به -20 درجه سانتیگراد می رسد.
محیط پاک، سازگار با محیط زیستاستونیایی زبان دشواری برای یادگیری است.

مهاجرت به استونی و اخذ اقامت دائم

افرادی که قصد اخذ اقامت دائم استونی را دارند می توانند در دفاتر خدماتی پلیس مرزبانی مرزی درخواست خود را به ثبت برسانند. همچنین برای اخذ اقامت دائم استونی باید مواردی را رعایت فرمایید که این موارد به شرح زیر می باشد:

  • شما باید ابتدا دارای مجوز اقامت موقت این کشور باشید.
  • باید به مدت 5 سال با اجازه اقامت موقت استونی در این کشور زندگی کرده باشید.
  • شما باید دارای بیمه درمانی معتبر استونی باشید.
  • باید فرهنگ و زبان استونیایی را حداقل در سطح B1 بدانید.
  • باید در استونی درآمد قانونی داشته باشید.
  • همچنین باید آدرس خود را ثبت کنید و آدرس شما در فهرست جمعیت استونی ثبت شده باشد.

علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که حداقل 2 ماه قبل از تاریخ انقضای مجوز اقامت موقت درخواست داده اید. اگر کمتر از 5 سال از درخواست اجازه اقامت موقت گذشته باشد می توانید از طریق پست نیز برای اقامت دائم اقدام فرمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان بهترین موسسه قانونی مهاجرت در ایران، همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در مورد مهاجرت به استونی می باشد.

2 thoughts on “مهاجرت به استونی

  1. Hamidreza yousefi گفت:

    سلام خیلی ممنون از مقاله مفیدتون. من خیلی وقته دنبال موضوع دنبال مهاجرت به اروپا هستم، روش های مختلف رو مطالعه کردم و بیشتر دنبال مهاجرت به اروپا از طریق کار هستم، راجع به مهاجرت به استونی از طریق کار چه شرایطی داشته باید داشته باشم؟ 35 سالمه، مجردم، مهندسی عمران خوندم. 6 سال هم هست که کار میکنم

    1. آذرپور گفت:

      سلام و عرض ادب، در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در استونی می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.
      02191003232

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :