مهاجرت کاری استونی

کار در استونی

کار در استونی

مردم استونی عادت دارند که کارها را سریع انجام دهند، قانون کار در استونی شفاف است و همواره از تجارت حمایت کرده است. زمان های کوتاه رفت و آمد و ساعات کاری انعطاف پذیر به شما این امکان را می دهد تا زمان آزاد خود نهایت لذت را ببرید. استعدادهای خارجی در استونی می توانند هوای پاک، طبیعت فراوان و یکی از امن ترین شهرهای اروپا را تجربه کنند. در این کشور فرد بر اساس مهارت های خود مورد قضاوت قرار می گیرد. بنابراین برای جوانان غیر عادی نیست که تیم ها یا کل شرکت ها را رهبری کنند.

کار در استونی فرصتی برای شما است تا مهارت های خود را در محیطی که به سرعت در حال توسعه است آزمایش کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سالیان اخیر افراد بسیاری را برای کار به استونی اعزام کرده است. به همین جهت شما عزیزان می توانید رهنمود های دقیقی را از مشاوران مجرب این موسسه دریافت کنید. علاوه بر این جامعه بدون کاغذ این کشور آنقدر ساده و روان است که کل کشور به استونی الکترونیکی تغییر نام داده است.

کار در استونی برای دانشجویان

دانشجویانی که در استونی مشغول به تحصیل هستند برای کار پاره وقت یا تمام وقت می توانند درخواست دهند. خدمات شغلی و دانشگاه ها باید در صنایع مختلف با دانشجویان در تماس باشند و به آنها در جست و جوی کار کمک کنند.

معمولا طیف گسترده ای از کار پاره وقت از مشاغل در زمینه های زیر برای دانشجویان موجود است:

طیف گسترده ای از مشاغل پاره وقت در استونی

همچنین داشتن توانایی صحبت کردن یا درک زبان های مختلف یک مزیت در بازار کار استونی محسوب می شود. از آنجایی که استونی نیز فرهنگ استارت آپی قوی دارد، دانشجویان و فارغ التحصیلان تشویق می شوند تا شرکت های استارت آپی خود را تاسیس کنند. علاوه بر این قبل از شروع کار، عاقلانه است که تمام تشریفات را با کارفرمای خود تسویه کنید، مانند رسمی کردن قرارداد کاری، تعداد روزهای تعطیلی که حق دریافت آن را دارید. همچنین برای اینکه دانشجو اجازه کار و تحصیل همزمان داشته باشد ملزم به تحصیل تمام وقت است. تحصیل تمام وقت به این معنی است که دانشجو باید با موفقیت هر ترم را سپری کند.

کار در استونی از راه دور

کار در استونی از راه دور همواره مورد توجه افراد بسیاری در این کشور قرار می گیرد. جمهوری استونی شرایط دقیقی را برای کار از راه دور تعیین می کند. این امر برعهده کارفرما و کارمند است که در مورد نحوه تنظیم کار توافق کنند. با این حال قرارداد استخدام باید نشان دهد که کارمند از راه دور مشغول به کار خواهد شد. اگر طرفین در مورد امکان کار از راه دور توافق کرده باشند و مسائل دیگری مشخص نشده باشد می توانند از راه دور در محل کار مورد توافق کار کنند.

علاوه بر این نه کارفرما و نه کارمند نمی توانند به طور یک جانبه کار از راه دور را از خانه مطالبه کنند، آنها باید با آن موافقت کنند. همچنین به کارفرمایان توصیه می شود مقررات بهداشت و ایمنی در خانه را در کتابچه راهنمای داخلی شرکت اضافه کنند. کارفرمایان باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان به حقوق محل کار خود از جمله استراحت، ساعت کاری استاندارد و هرگونه ترتیبات کاری توافق شده دسترسی دارند. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به استونی، می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در بخش زیر می توانید توصیه های اساسی برای کارمندانی که از راه دور کار می کنند را مطالعه فرمایید:

توصیه های اساسی برای کارمندان راه دور در استونی

ویزای کار در استونی

افرادی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا قصد کار در استونی را دارند باید برای ویزای کار این کشور درخواست دهند. اما یک نکته مهم در این مورد این است که افرادی که از اتحادیه اروپا برای کار به استونی می آیند نیازی به اخذ ویزای کاری این کشور ندارند. آنها فقط باید در 3 ماه اول اقامت خود به عنوان مقیم استونی در ثبت نام جمعیت استونی، ثبت نام کنند. علاوه بر این در اولین ماه اقامت خود در استونی برای کارت شناسایی اقدام کنند. همچنین ویزای کار استونی برای یک سال صادر می شود، اما اگر قصد دارید یک سال بیشتر در این کشور بمانید باید برای اجازه اقامت موقت اقدام فرمایید.

برای دریافت ویزای کار استونی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • کارفرمای شما باید از قبل شغل شما را در پلیس استونی و هیئت گارد مرزی ثبت کند.
  • شما باید یک قرارداد کاری معتبر داشته باشید.
  • برای موقعیت کاری مورد نظر باید صلاحیت لازم را داشته باشید.

ویزای کار در استونی

مراحل درخواست ویزای کار استونی

برای درخواست ویزای کار استونی ابتدا باید با نزدیک ترین کنسولگری استونی در کشور خود تماس بگیرید و یک وقت ملاقات رزرو کنید. همچنین ممکن است در طول قرار ملاقات برای ویزای کاری استونی به مصاحبه نیز نیاز داشته باشید. بنابراین باید اطمینان حاصل فرمایید که به موقع به سفارت می رسید. پس از این مرحله باید تمام مدارک درخواستی را در سفارت استونی جمع آوری و ارسال فرمایید. مدارک ارسالی باید از شرایط سفارت پیروی کنند و همه شرایط لازم را برآورده کنند.

مراحل کلی درخواست ویزای کار استونی به شرح زیر می باشد:

  • کارفرمای شما باید شغل شما را در استونی به ثبت برساند.
  • شما برای اخذ ویزای کار از سفارت استونی در کشور عزیزمان ایران درخواست می دهید.
  • پس از ورود به کشور استونی، برای اجازه اقامت استونی اقدام کنید.

دلایل کار در استونی

دلایل بسیاری وجود دارد که استونی را به مکانی جذاب برای کار و زندگی تبدیل می کند. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استونی پیشرفته ترین جامعه دیجیتال در جهان است که فناوری در فرهنگ آن جاسازی شده است.
  • در جمهوری استونی همه چیز به سرعت اتفاق می افتد. در این کشور ایده ها مهم تر از سن هستند و مهارت ها بیش از صحبت های کوچک ارزش دارند.
  • در این کشور ساعات کاری انعطاف پذیر و زمان های کوتاه رفت و آمد به عنوان استاندارد وجود دارد. از وقت آزاد خود برای سرگرمی استفاده کنید.
  • سطح بالای زبان انگلیسی در این کشور به طور طبیعی یک نکته بسیار مثبت است.
  • از نظر فرهنگی استونی چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

ما نمی گوییم که استونی عالی است، اما مکانی بسیار عالی برای کار و زندگی به شمار می رود. مراحل تصمیم گیری برای کار در استونی، برای شما عزیزان بسیار دشوار خواهد بود. به همین جهت برای تسهیل در این امر شما می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تا این عزیزان با تجربه چندین ساله خود در امر مهاجرت به استونی، شما را به هدف شغلی خود در استونی نزدیک تر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :