مهاجرت کاری نروژ

ویزای کاری نروژ

ویزای کاری نروژ

گسترش کسب و کار خود و دریافت ویزای کاری نروژ مزایای زیادی را برای شما به عنوان فرد جویای کار به ارمغان می آورد. نروژ یک مکان عالی جهت کار، هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان است. از سوی دیگر قوانین ویزای کاری نروژ یکی از سخاوتمندانه ترین قوانین در جهان در نظر گرفته می شود. به همین دلیل کارمندان اغلب نروژ را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای کار می شناسند.

وقتی در مورد کشور نروژ صحبت می کنیم فرصت های شغلی زیادی برای افراد از سراسر جهان وجو دارد. همچنین نروژ استاندارد زندگی بالایی دارد و یکی از گرانترین کشورهای جهان محسوب می شود. با این حال یکی از شادترین کشورهای جهان با میانگین درآمد قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط جهان به حساب می آید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه درخشان به عنوان پلی میان شما و آرزوهای شغلی شما در نروژ می باشد.

اخذ ویزای کاری نروژ جهت کار

برای درخواست ویزای کاری نروژ جهت کار، ابتدا به اجازه اقامت نروژ نیاز دارید. روند درخواست ویزای کاری نروژ به صورت آنلاین در وب سایت اداره مهاجرت نروژ آغاز می شود. شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری نروژ بسته به ویزای مورد نظر شما متفاوت است. به طور مثال کارگران ماهر برای دریافت ویزای کاری نروژ به شغل نیاز خواهند داشت. همچنین اگر خود اشتغال هستید شما و کسب و کارتان باید معیارهای درآمدی خاصی را رعایت کنند. از سوی دیگر، هزینه درخواست ویزای کاری نروژ برای کارگران ماهر و افراد خود اشتغال 2500NOK (کرون نروژ) می باشد.

لازم به ذکر است که برای زندگی و کار قانونی در نروژ باید برای ویزای صحیح این کشور اقدام کنید. همچنین اخذ ویزای کاری نروژ بستگی زیادی به ملیت شما دارد. زیرا مهاجران بین المللی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت کار به نروژ سفر می کنند نیازی به دریافت ویزای کاری این کشور ندارند. می توانند آزادانه در این کشور در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند.

فرآیند درخواست ویزای کاری نروژ

فرآیند درخواست ویزای کاری نروژ در سال 2023 تغییراتی محسوسی داشته است. به طوری که متقاضیان ویزای کاری نروژ می توانند تمام مدارک اداره مهاجرت نروژ را به سفارت محلی نروژ ارسال کند. یا می توانند به کارفرمایان خود وکالت نامه کتبی دهند تا کلیه فرآیند مهاجرت شما به نروژ را انجام دهند.

همچنین علاوه بر درخواست، متقاضیان باید موارد زیر را نیز جهت درخواست ویزای کاری نروژ ارسال کنند:

  • ارائه 2 قطعه عکس به اندازه پاسپورت که الزاما در 6 ماه گذشته گرفته شده یاشد.
  • یک کپی از رزرو بلیط برگشت متقاضیان
  • ارائه مدرک بیمه مسافرتی
  • رزرو پرواز با تاریخ و شماره پرواز برای ورود و خروج از نروژ
  • ارائه مدارک اقامت برای کل مدت اقامت در نروژ
  • اثبات وضعیت مدنی
  • اثبات تمکن مالی در دوران اقامت متقاضیان در نروژ

فرآیند درخواست ویزای کاری نروژ

ویزای کاری نروژ برای گروه های شغلی مختلف

لازم به ذکر است که دریافت ویزای کاری نروژ علاوه بر ملیت شما، به شغل مد نظر شما نیز جهت کار در نروژ بستگی مستقیم دارد. به این ترتیب اخذ ویزای کاری نروژ برای گروه های شغلی مختلف متفاوت است. به طور مثال، قوانین و استثناعات برای هنرمندان، نوازندگان، دریانوردان و دیپلملات ها وجود دارد.

اگر دیپلمات با پرسنل ناتو هستید شما و خانواده تان نیازی به دریافت ویزای کاری و اجازه اقامت ندارید. همچنین اگر دریانوردی هستید که برای یک کشتی نروژی که بین نروژ و یک بندر خارجی قایقرانی می کند کار می کنید برای کار در این کشور نیازی به ویزای کاری نروژ نیست. علاوه بر این اگر هنرمند، نوازنده یا مجری بین المللی هستید شما و همکارانتان نیازی به دریافت ویزای کاری نروژ ندارید. همچنین می توانید حداکثر دو هفته در طول یک سال تقویمی در نروژ کار کنید. اما با این حال ممکن است به ویزای بازدید کننده نروژ نیاز داشته باشید.

ویزای کاری نروژ از نوع خوداشتغالی

افرادی که به دنبال ویزای کاری نروژ از نوع خود اشتغالی هستند باید معیارهای درآمدی خاصی را در این کشور رعایت کنند. از الزامات لازم ویزای خود اشتغالی نروژ می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • فرد متقاضی باید برنامه آموزش حرفه ای حداقل 3 ساله را در سطح دبیرستان تکمیل کرده باشد.
  • متقاضی باید تحصیلات یا مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه به پایان رسانده باشد.
  • ارائه مدارک ویژه ای که از طریق تجربه کاری طولانی به دست آورده اید.

علاوه بر این الزامات مربوطه ویزای کاری نروژ از نوع خود اشتغالی کمی متفاوت تر است. این الزامات به شرح زیر می باشد:

  • متقاضیان باید، برنامه هایی برای شرکت در فعالیت های تجاری بلند مدت در نروژ داشته باشند.
  • کسب و کار مربوطه شما در نروژ باید مالکیت انحصاری باشد و نمی تواند یک شرکت محدود باشد. همچنین شما باید فقط در این تجارت مشغول به کار باشید و نمی توانید کارهای دیگر را انجام دهید.
  • کاری که قصد دارید در نروژ انجام دهید باید به صلاحیت شما به عنوان یک کارگر ماهر نیاز داشته باشد.
  • کسب و کار شما در نروژ باید حداقل سالانه 455750NOK (کرون نروژ) قبل از کسر مالیات به شما سود دهد.
  • اخذ مجوزهای تجاری از مقامات دولتی در صورت لزوم

همچنین حقوق و تعهدات ویزای کاری خود اشتغالی نروژ به شرح زیر می باشد:

حقوق و تعهدات ویزای کاری خود اشتغالی نروژ

مشاغل پردرآمد در نروژ

افرادی که قصد مهاجرت به نروژ و کار در این کشور را دارند، قبل از ورود به این کشور باید با مشاغل پردرآمد این کشور آشنا شوند. در جدول زیر می توانید تعدادی از مشاغل پردرآمد نروژ را مشاهده فرمایید:

انواع مشاغل پردرآمد در نروژخصوصیات
فناوری اطلاعاتیکی از مشاغل سودآور در نروژ افسر فناوری اطلاعات است. شما موقعیت های زیادی در این زمینه در نروژ پیدا خواهید کرد. همچنین برای کار کردن در مشاغل فناوری اطلاعات نیاز به یادگیری زبان خاصی نیست.
مهندسی عمرانصنعت ساخت و ساز نروژ همواره فرصت های متنوعی را برای مهندسان عمران که به این کشور سفر کرده اند ارائه می کند.
وکلامشاغل قانونی نیز در نروژ تقاضای بالایی دارند همچنین دستمزد خوبی هم دارند.
اساتیدمعلمی در نروژ یک حرفه بسیار قابل احترام است. علاوه بر این تقاضا برای معلمان در این کشور طی چند سال گذشته افزایش یافته است.
مهندسی مکانیکنروژ در کنار مهندسان عمران فرصت های شغلی بسیاری را برای مهندسان مکانیک فراهم می کند و فرصتی برای تازه کاران است.

همچنین یافتن شغل در نروژ نسبتا آسان و جذاب است و این کشور با ارائه حقوق مناسب همواره پذیرای خارجی ها است. نداشتن اطلاعات کافی در خصوص مشاغل نروژ و شرایط اخذ ویزای کاری نروژ می تواند شما را از رسیدن به اهداف شغلی خود در خارج از کشور باز دارد. به همین سبب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در زمینه مهاجرت، راهنمای شما عزیزان در این مسیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :