مهاجرت سرمایه گذاری در بلاروس

سرمایه گذاری در بلاروس

سرمایه گذاری در بلاروس

وجود زیر ساخت های حمل و نقل گسترده و نیروی کار بسیار ماهر بیش از پیش مردم جهان را به سرمایه گذاری در بلاروس ترغیب می کند. دولت بلاروس همواره مدعی استقبال از سرمایه گذاران بین المللی است که به عنوان منبع فناوری های جدید تولید و مشاغل تلقی می شود. جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از اولویت های سیاست خارجی بلاروس اعلام شده است.

از سوی دیگر، رژیم حقوقی سرمایه گذاری خارجی در بلاروس نباید کمتر از رژیم داخلی سودمند باشد. آژانس ملی سرمایه گذاری با همکاری بانک جهانی رویکردها و ابزارهای مدرن با رویه پیشرفت بین المللی را به سرمایه گذاران بین المللی ارائه می دهند. در نهایت اینکه بلاروس دارای یک محیط زیست منحصر به فرد جهت سرمایه گذاری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سرمایه گذاری در بلاروس، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

سیاست های قانونی در جهت سرمایه گذاری در بلاروس

قانون و سیاست بلاروس در جهت سرمایه گذاری در بلاروس به طور رسمی، رفتار و حقوق یکسانی را برای همه سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده است. بنابراین سرمایه گذاران خارجی مانند سرمایه گذاران داخلی از حق انجام عملیات تجاری در بلاروس با ادغام اشخاص حقوقی جداگانه برخوردارند. با این اعمال گزینشی قوانین و رویه های موجود، اغلب علیه بخش خصوصی از جمله سرمایه گذاران خارجی صرف نظر از کشور مبدا تبعیض قائل می شود.

همچنین سرمایه گذاری در بلاروس در بخش های تحت سلطه شرکت های دولتی در معرض تهدید نهادهای نظارتی قرار گرفته است. طبق قانون بلاروس پیش نویس های قوانین سرمایه گذاری و انجام تجارت در معرض بحث عمومی قرار می گیرد. در نهایت اینکه، آژانس ترویج سرمایه گذاری بلاروس آژانس ملی سرمایه گذاری و خصوصی سازی وظیفه دارد که منابع استارت آپ بلاروس را به دلیل جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به کشور نمایندگی کند.

مشوق های سرمایه گذاری در بلاروس

بر اساس استراتژی جهت جذب سرمایه گذاران بین المللی، دولت بلاروس با همکاری نهادهای مختلف، اقدام به ارائه مشوق های مختلف جهت سرمایه گذاری در بلاروس کرده است. به طور کلی بسته به بخش و صنعت، مشوق ها برنامه های مختلفی را برای قراردادهای سرمایه گذاری ارائه می دهند.

از جمله مهمترین مشوق های این کشور جهت سرمایه گذاری در بلاروس، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واگذاری زمین به سرمایه گذاران بدون مزایده حق اجاره
  • حذف پوشش گیاهی بدون غرامت در حین ساخت و ساز
  • معافیت از تعرفه واردات و مالیات بر ارزش افزوده واردات تجهیزان دولتی
  • معافیت از هزینه حق انعقاد اجاره زمین
  • معافیت از انجام وظیفه برای به کارگیری اتباع خارجی

از دیگر مشوق های دولت می توان به معافیت از جبران خسارات وارده به صنایع کشاورزی یا جنگلداری به دلیل استفاده از زمین تحت قرارداد سرمایه گذاری اشاره کرد. همچنین معافیت از مالیات زمین های دارای مالکیت دولتی با خصوصی و اجاره بهای زمین های دارای مالکیت دولتی برای مدتی که سرمایه گذاری در بلاروس شروع می شود. از سوی دیگر، قراردادهای سرمایه گذاری که بر اساس تصمیم شورای وزیران بلاروس و با مجوز رئیس جمهور بلاروس منعقد می شود. ممکن است مشوق ها ومزایای بیشتری را ارائه دهند که به صراحت در قانون پیش بینی شده است.

مزایای سرمایه گذاری در بلاروس

طی سال های اخیر دولت بلاروس با استفاده از منابع غنی در این کشور مزایای فراوانی را به اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در بلاروس را دارند ارائه کرده است. به طور مثال، موقعیت جغرافیایی بلاروس، جمعیت چند فرهنگی و تاریخ ویژگی های بین المللی این کشور را نشان می دهد.

از سوی دیگر، بلاروس همواره 4 راه و مرکز تجارت بوده است که این عامل بلاروس را به بهترین مکان جهت سرمایه گذاری تبدیل کرده است. در نتیجه بلاروس کشوری بسیار مدرن با زیرساخت های توسعه یافته و استاندارد زندگی عالی است. همانطور که اشاره شد بلاروس مزایای بی شماری را برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند ارائه کرده است.

از جمله مهمترین مزایای سرمایه گذاری در بلاروس عبارت اند از:

مزایای سرمایه گذاری در بلاروستوضیحات
مالیات هوشمند در بلاروسبه طور کلی تمامی شرکت های تجاری در بلاروس مشمول مالیات شرکت می باشند که مکانیزم های قانونی امکان کاهش نرخ اسمی را فراهم می کند.
زیر ساخت عالی در بلاروسبلاروس همواره دارای زیرساخت های بسیار توسعه یافته بوده که شامل فرودگاه ها، جاده ها، راه آهن و بنادر می شود.
مسئولین خدمتگذار در بلاروسمقامات بلاروس با ارائه خدمات مرحمانه که مطابق با نیازهای شما طراحی شده همواره آماده ارائه خدمات به سرمایه گذاران بین المللی بوده اند.

مزایای سرمایه گذاری در بلاروس

درخواست ویزا جهت سرمایه گذاری در بلاروس

وزارت امور خارجه بلاروس برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در بلاروس را دارند، ویزای سرمایه گذاری را ارائه می دهد. بنابراین ویزای سرمایه گذاری بلاروس برای مهاجرانی در نظر گرفته شده است که به دنبال تجارت یا خرید املاک و مستغلات در بلاروس هستند. همچنین دارندگان ویزای سرمایه گذاری بلاروس می توانند برای مدت بیش از 180 روز و تا 4 سال در این کشور سرمایه گذاری کنند. دارندگان ویزای سرمایه گذاری بلاروس این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور اروپایی زندگی و کار کنند. علاوه بر این با اخذ این ویزا جهت سرمایه گذاری در بلاروس، می توانید برای اقامت دائم این کشور نیز درخواست دهید.

اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلاروس به شما کمک می کند که تمام جنبه های عملیات تجاری خود را بهتر درک کنید. علاوه بر این می توانید فرصت های تجاری بالقوه را شناسایی کنید و به حداقل برسانید. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که برای درخواست ویزای سرمایه گذاری بلاروس باید از کنسولگری بلاروس در ایران اقدام نمایید. در آخر فرم درخواست ویزای سرمایه گذاری را تکمیل کنید، مدارک مربوطه را ارسال کنید و هزینه درخواست به مبلغ $95 (دلار) را پرداخت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط سرمایه گذاری در بلاروس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :