مهاجرت کاری بلاروس

کار در بلاروس

کار در بلاروس

جمهوری بلاروس در سال های اخیر با تقویت صنایع خود در بخش های مختلف، به جذب نیروی کار در بلاروس پرداخته است. اقتصاد بلاروس در حال بهبود است که این امر در افزایش تعداد خدمات در دسترس منعکس شده است. از سوی دیگر بلاروس در بیست سال گذشته با مبارزات اقتصادی مشابهی مانند سایر کشورهای پس از فروپاشی شوروی رو به رو بوده است.

بنابراین رویکرد سوسیالیسم بازار را برای دستیابی به رشد در پیش گرفته است تا کشور را از رکود خارج کند. جمهوری بلاروس با طیف وسیعی از صنایع و اقتصاد رو به رشد مقصدی عالی برای تجارت در بازار جهانی به شمار می رود. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که برای کار در بلاروس به مجوز کار نیاز دارید. ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان در خصوص شرایط کار در بلاروس ارائه می دهد.

اخذ ویزا جهت کار در بلاروس

فقط اتباع روسیه و کشورهای اوستیای جنوبی می توانند بدون ویزای کاری در بلاروس مشغول به کار شوند. اتباع سایر کشورهای جهان اگر با هدف کار در بلاروس وارد این کشور می شوند، قبل از اعزام باید برای ویزای کاری بلاروس درخواست دهند.

روند درخواست ویزای کاری بلاروس شامل چند رویه است که عبارت اند از:

  • پیدا کردن کار در بلاروس: اگر در بلاروس شغلی ندارید نمی توانی برای ویزای کاری این کشور درخواست دهید.
  • داشتن پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه دیگر پس از تاریخی که قصد خروج از بلاروس را دارید معتبر باشد.
  • دریافت دعوت نامه کار: کار فرمای شما در بلاروس مسئول دریافت دعوتنامه از وزارت کشور بلاروس است.
  • مدارک مورد نیاز ویزای کاری بلاروس را جمع آوری کنید.
  • درخواست ویزای کاری بلاروس را به صورت حضوری ارسال کنید. این فرآیند را باید در کنسولگری بلاروس یا مرکز پردازش ویزا در کشور عزیزمان ایران درخواست دهید.

علاوه بر این، متقاضیانی که قصد دریافت ویزای کاری بلاروس را دارند باید صبور باشند. زیرا متوسط زمان پردازش ویزای کار بلاروس 15 روز است، با این حال، پردازش ویزا نیز می تواند از 14 تا 30 روز کاری طول بکشد. از سوی دیگر کسانی که عجله دارند می توانند برای رسیدگی سریع که سه روز کاری طول می کشد درخواست دهند. اما متقاضیانی که قصد دارند از طریق پردازش سریع اقدام به دریافت ویزا کنند باید هزینه بیشتری را به کنسولگری بلاروس پرداخت کنند. همچنین هزینه ویزای کاری بلاروس برای هر نفر $350 (دلار) می باشد. عوامل متعددی مانند ملیت، زمان پردازش و طول اقامت در بلاروس در هزینه های درخواست ویزای کاری بلاروس تاثیر دارند.

برای آشنایی بیشتر با هزینه های درخواست ویزای کاری درکشورهای مختلف به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف

دریافت مجوز کار در بلاروس

افرادی که با هدف کار در بلاروس وارد این کشور می شوند قبل از شورع کار باید برای اخذ مجوز کار بلاروس اقدام نمایند. زیرا مهاجران پش از دریافت مجوز کار مجاز به شروع کار در بلاروس هستند. به طور کلی مبنای اصلی دریافت مجوز کار در بلاروس قرارداد کاری یا سفر کاری جهت انجام فعالیت های خاص در این کشور است.

البته لازم به ذکر است که شهروندان روسیه و چند کشور دیگر جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی، می توانند بدون مجوز کار در این کشور مشغول به کار شوند. اما در مواردی که اخذ مجوز کار توسط مهاجران نیاز است باید توسط کارفرمای محلی در بلاروس درخواست شود. پس از آن مجوز کار متقاضیان توسط آژانس استخدام بلاروس صادر خواهد شد. علاوه بر این مجوز کار در بلاروس معمولا برای مدت یک سال صادر می شود و ممکن است برای یک سال دیگر نیز تمدید شود.

دریافت مجوز کار در بلاروس

کار در بلاروس همراه با مشوق های مالیاتی

نکته قابل توجه برای افرادی که قصد کار در بلاروس را دارند این است که، دولت بلاروس برای این افراد مشوق های مالیاتی متنوعی را در نظر گرفته است. که این مشوق های مالیاتی بسته بسته به منطقه اقتصادی، به متقاضیان اعطاء می شود.

مشوق های مالیاتی که برای متقاضیان کار در بلاروس در نظر گرفته شده به شرح زیر می باشد:

  • اختصاص معافیت مالیاتی برای استخدام افراد بیکار در بلاروس
  • معافیت مالیاتی انواع خاصی از درآمدهای شخصی در بلاروس
  • بازپرداخت مالیات غیر مستقیم پرداخت شده برای الکل و مشروبات الکلی، البته در مواردی که مصرف درمانی داشته باشد.
  • معافیت از مالیات هزینه های اجتماعی حمل و نقل کارگران و کارمندان و افراد شاغل در قرارداد های مدیریت و نظارت
  • سرعت بخشیدن به استهلاک ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات تولیدی و دستگاه هایی که بخشی از سرمایه گذاری اولیه در بلاروس محسوب می شوند.

متوسط دستمزد کار در بلاروس

یکی از مزیت های کار در بلاروس متوسط دستمزد در این کشور است. متوسط دستمزد کار در بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بالاتر است. به طوری که میانگین دستمزد کار در بلاروس معمولا به اندازه کافی برآورد می شود که بتواند اکثر هزینه های زندگی در بلاروس را پوشش دهد.

البته به این نکته مهم توجه فرمایید که هزینه متوسط دستمزد کار در بلاروس از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به طور مثال متوسط دستمزد کار در مینسک پایتخت بلاروس $1550 (دلار) به صورت ماهانه می باشد. در حالی که متوسط دستمزد کار در شهر بوریسوف $950 (دلار) می باشد. برای آشنایی بیشتر با شرایط کار در بلاروس با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :