مهاجرت تحصیلی تایلند

تحصیل پزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی در تایلند همواره مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیلی در خارج از کشور را دارند قرار گرفته است. در سال های اخیر تایلند ثابت کرده است که یکی از بهترین مقصد خارجی جهت تحصیل پزشکی می باشد. تحصیل پزشکی در تایلند از مقطع کارشناسی شروع می شود و به مدت 6 سال ادامه دارد. مردم تایلند بسیار دوستانه هستند و این کشور فرهنگ پر جنب و جوشی دارد.

برای تحصیل در خارج از کشور به خصوص در تایلند باید به موضوع فرهنگ توجه کرد. زیرا عامل تجربه در کشور جدید است. مطالب ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بهترین راهنما جهت آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی در تایلند می باشد. انتخاب تایلند جهت تحصیل پزشکی، یکی از بهترین تصمیماتی است که تجربه خواهید کرد. زیرا نه تنها غذاهای تایلندی، بلکه آموزش تایلندی نیز در جهان معروف است.

دلایل تحصیل پزشکی در تایلند

کشور تایلند برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی را دارند دلایل بسیاری را ارائه می دهد. از جمله مهمترین دلایل تحصیل پزشکی در تایلند عبارت اند از:

  • تایلند هزینه زندگی و تحصیل کمی دارد. که در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی برتر در جهان مقرون به صرفه تر است.
  • بورسیه های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان پزشکی که قصد تحصیل در تایلند را دارند وجود دارد. متقاضیان می توانند از این بورسیه ها جهت تحصیل پزشکی در تایلند استفاده کنند.
  • گزینه های تحصیلی در رشته پزشکی، برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در تایلند را دارند بسیار زیاد و متنوع است.
  • تحصیل پزشکی در تایلند به افراد این امکان را می دهد که در فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی از مزایای منحصر به فردی برخوردار شوند. مهارت هایی که از تجربه تحصیل در خارج از کشور به دست می آید.

فرآیند درخواست تحصیل پزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی در تایلند کار سختی نیست. زیرا فرآیند درخواست تحصیل پزشکی در تایلند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است. متقاضیان تحصیل پزشکی در تایلند می توانند این فرآیند را با انجام چند مرحله انجام دهند. در این بخش از مقاله مراحل گام به گام برای تحصیل پزشکی در تایلند را به شما عزیزان ارائه کرده ایم:

  • دانشگاه پزشکی مورد نظر خود در تایلند و برنامه تحصیلی را انتخاب کنید.
  • اطلاعات کامل در خصوص شرایط پذیرش دانشگاه ها را بررسی کنید.
  • درخواست تکمیل شده برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز را به دانشگاه تایلند ارسال کنید.
  • اگر دانشگاه مورد نظر، درخواست شما را بپذیرد برای شما نامه پذیرش ارسال می کند.
  • پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه، باید برای درخواست ویزای دانشجویی تایلند درخواست دهید.

فرآیند درخواست تحصیل پزشکی در تایلند

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در تایلند

بر خلاف اغلب دانشگاه های معتبر کشورهای اروپایی، شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در تایلند بسیار ساده است. به طور کلی شرایط پذیرش دانشگاه های تایلند برای متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در تایلند را دارند. بسته به مقطع تحصیلی و برنامه مورد نظر آنها متفاوت خواهد بود.

اما برخی از شرایط عمومی جهت تحصیل در تایلند در تمامی دانشگاه های این کشور یکسان است.

دانشجویان بین المللی هنگام ثبت نام در دانشگاه های تایلند باید این شرایط را به طور کامل رعایت کنند، که این شرایط عبارت اند از:

  • ارائه کارنامه دبیرستان یا مدرک دیپلم از کشور مبدا
  • اغلب دانشگاه های پزشکی تایلند برای پذیرش دانشجویان بین المللی آزمون ورودی برگزار می کنند که باید در آنها شرکت کنید.
  • ارائه انگیزه نامه جهت تحصیل پزشکی در تایلند

به این نکته نیز توجه فرمایید که اصلی ترین شرط پذیرش در دانشگاه های تایلند نمرات بالا در درس های زیست شناسی و شیمی می باشد.

تحصیل پزشکی در تایلند در برترین دانشگاه ها

پاداشاهی تایلند برای جذب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در این کشور دانشگاه های با رتبه بالای جهانی را ارائه می دهد. یکی از مهمترین دانشگاه های پزشکی در تایلند دانشگاه ماهیدول می باشد. دانشگاه ماهیدول معتبرترین دانشگاه جهت تحصیل پزشکی در تایلند می باشد. این دانشگاه به لطف بودجه بنیاد راکفلر، سبک آموزش آمریکایی را اتخاذ کرده است. این دانشگاه بر تحقیق و همچنین بر توسعه مهارت های زبان انگلیسی برای پزشکان تاکید دارد.

در این دانشگاه در طول سال اول پزشکی، دوره هایی در پردیس سالایا تدریس می شود. سپس از سال دوم، دانشجویان به موسسه پزشکی چاکری نارو بوندرا می پیوندند. این دانشگاه در آخرین رتبه بندی معتبر ترین دانشگاه های پزشکی در جهان در رتبه 105 قرار گرفته است. که از این حیث بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های پزشکی تایلند دارد.

بری آشنایی با دیگر دانشگاه های معتبر این کشور جهت تحصیل پزشکی در تایلند، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبر ترین دانشگاه های پزشکی تایلندرتبه جهانیخصوصیات
دانشاه پزشگی چولالانگکورن248این دانشگاه دومین دانشگاه پزشکی قدیمی تایلند است. که در سال 1946 با هدف افزایش تعداد پزشکانی که می توانند در این کشور تحصیل کنند تاسیس شد.
دانشگاه پزشکی چیانگ مای154این دانشگاه که در چیانگ مای واقع شده، اولین دانشکده پزشکی در تایلند است که در خارج از بانکوک راه اندازی شد و همچنین سومین دانشگاه پزشکی قدیمی در این کشور است.
دانشگاه پزشکی خون کائن315این دانشگاه در سال 1982 با کمک دولت نیوزلند در منطقه خون کائن تایلند تاسیس شد. این دانشگاه از وجود 5 بیمارستان آموزشی بهره می برد.

اخذ بورسیه دانشجویی جهت تحصیل پزشکی در تایلند

به طور کلی تحصیل پزشکی در خارج از کشور بسیار پر هزینه است. اما دولت تایلند با همکاری دانشگاه های پزشکی در این کشور برای جذب دانشجویان مستعد بین المللی اقدام به اعطای بورسیه های دانشجویی جهت تحصیل پزشکی در تایلند نموده است. اگر توان پرداخت هزینه تحصیل پزشکی در تایلند را ندارید، می توانید از بورسیه های تحصیلی تایلند استفاده کنید.

کشور تایلند چندین بورسیه برای دانشجویان پزشکی در نظر گرفته است که عبارت اند از:

  • بورسیه پزشکی کارشناسی ارشد دانشگاه هاربور اسپیس در بانکوک تایلند
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان بین الملی دانشگاه ماهیدول تایلند
  • بورسیه های دولتی سلطنتی تایلند برای دانشجویان بین المللی

علاوه بر بورسیه های دانشجویی، دولت تایلند و دانشگاه ها فعالانه به ارائه مطالعات با قیمت مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی کمک می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در خصوص اعزام دانشجو به خارج از کشور، آماده ارائه مشاوره های دقیق در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در تایلند می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :