مهاجرت کاری تایلند

کار در تایلند

کار در تایلند

اتباع خارجی با کار در تایلند در پویاترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی شرکت می کنند. تایلند کشوری است که مهاجران در آن بهترین زندگی را دارند. تایلند این شور و شوق کارگران جوان خارجی را درک کرده است و قصد دارد با باز کردن بیشتر مرزهای خود از این موضوع بهره ببرد. کارگران ماهر در تایلند بیشترین تقاضا را دارند، اما این بدان معنا نیست که اگر دیپلم نداشته باشید نمی توانید شغلی پیدا کنید.

با توسعه گردشکری در تایلند کارهای فصلی و مشاغلی که به تخصص خاصی نیاز دارند برای همه باز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط کار در تایلند می باشد. دلایل خوبی وجود دارد که تایلند یکی از بهترین کشورهای جهان جهت کار است.

کار در شهرهای مهم تایلند

قبل از اینکه شروع به جستجوی کار در تایلند کنید باید بدانید که کدام شهرهای این کشور برای کار مناسب هستند. همجنین باید بررسی کنید که در کدام شهر می توانید بیشترین فرصت های شغلی را پیدا کنید. از جمله مهمتریت شهرهای تایلند پایتخت این کشور، بانکوک می باشد. بانکوک یکی از پربازدید ترین شهرهای جهان محسوب می شود.

بانکوک با جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر به طور کلی بهترین شهر برای جستجوی شغل در تایلند است. متقاضیان کار در تایلند می توانند بیشتر مشاغلی را که برای خارجی ها و مهاجران ارائه می شود در این شهر پیدا کنند. لازم به ذکر است که بانکوک محل استقرار تمامی بانک ها و شرکت های بیمه خارجی در تایلند است. بنابراین اگر به دنبال شغلی در بانکداری یا حسابداری هستید باید بانکوک را به لیست خود اضافه کنید.

به طور کلی تایلند دارای شهرهای اقتصادی مهم برای اتباع خارجی که به دنبال کار در تایلند هستند می باشد. از دیگر شهرهای تایلند جهت کار، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای مهم تایلندخصوصیات
چیانگ مایاین شهر به خاطر فضای آرام، معاب، کوه ها و اتباع خارجی که در اینجا یوگا و مدیتیشن انجام می دهند معروف است. بازار کار در چیانگ مای در مقایسه با بانکوک باریک تر است.
پوکتپوکت در تایلند یک جزیره تفریحی پر جنب و جوش است که بسیاری از اتباع خارجی را به خود جذب می کند. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که بازار کار در این شهر به اندازه بانکوک نیست. بیشتر در صنعت مسافرت، املاک و رستوران ها شغل پیدا خواهید کرد.

کار در شهرهای مهم تایلند

محدودیت های کار در تایلند

کار در تایلند در کنار مزایای فراوانی که برای اتباع خارجی دارد، محدودیت های را نیز برای آنها به همراه دارد. اگر شما به عنوان یک مهاجر علاقه مند به کار در تایلند هستید، باید بدانید که محدودیت های خاصی برای کارگران و کارمندان خارجی وجود دارد.

به طور مثال طبق قانون تجارت خارجی اتباع خارجی نباید در مشاغل زیر مشغول به کار شوند:

محدودیت های کار در تایلند

مهاجران بین المللی که قصد کار در تایلند را دارند باید به این قانون توجه داشته باشند که شرکت های تایلندی به ازای هر کارمند خارجی حداقل 50 شهروند تایلندی استخدام می کند، که در مجموع 5 کارمند خارجی استخدام می کند. در بخش های خاصی این امر گاهی اوقات می تواند کار تمام وقت را در تایلند دشوار کند، اما غیر ممکن نیست. به این نکته نیز توجه فرمایید که نداشتن مهارت زبان انگلیسی می تواند شما را در پیدا کردن شغل و اخذ ویزای کاری تایلند با مشکل مواجه کند.

پخش های با پتانسیل بالا جهت کار در تایلند

چندین بخش با پتانسیل بالا در حال جذب نیروی کار در تایلند هستند که اصلی ترین آنها کارگران ماهر هستند که تقاضای زیادی دارند. به طور مثال بخش فناوری پیشرفته یکی از بخش هایی است که فرصت های شغلی را در تایلند ارائه می دهد. چه یک طراح گرافیک یا برنامه نویس باشید باید بدانید که نمایه شما به ویژه مورد توجه استارت آپ های جنوب شرقی آسیا به ویژه در تایلند است. این بخش یک زمینه نوظهور در این کشور است. به طور مشابه زمینه آموزش، ارتباطات، بازاریابی و خدمات مالی به طور منظم استخدام می کنند.

از دیگر بخش های با پتانسیل بالا جهت کار در تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عشایر دیجیتال در تایلند: اینها افرادی هستند که کار را با سفر مرتبط می کنند، که در حال حاضر در تایلند بسیار محبوب است. این فناوری به اندازه ای توسعه یافته است که به آنها اجازه می دهد به فعالیت و کار خود در تایلند ادامه دهند.
  • کار در تایلند در بخش گردشگری: اگر حوزه ای وجود داشته باشد که به احتمال زیاد خارجی های بسیاری را استخدام می کند، بخش گردشگری در تایلند است. تایلند همانطور که همه می دانید یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. اگر تصمیم به تغییر زندگی خود و اقامت در این کشور داشته باشید ممکن است طیف وسیعی از فرصت ها برای شما در این بخش پیش بیاید.

بازار کار در تایلند

متقاضیانی که به دنبال کار در تایلند هستند باید قبل از ورود به این کشور با بازار کار در این کشور به خوبی آشنا شوند. بازار کار تایلند نسبتا با استانداردهای آسیای جنوب شرقی توسعه یافته است. از سوی دیگر، بیشترین مشاغل در تایلند ترکیبی از مشاغل غیر فناوری و فناوری است.

به طور کلی در سال 2023 پرطرفدارترین مشاغل در تایلند موارد زیر بوده اند:

پرطرفدارترین مشاغل در تایلند

با افزایش دیجیتالی شدن بازار کار در تایلند، این کشور شاهد تقاضای زیادی برای کارگران فنی بسیار ماهر مانند برنامه نویسان و دانشمندان شده است. همچنین در بازار کار تایلند برنامه های کاربردی زیادی برای نقش های فروش وجود دارد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح اطلاعات شما عزیزان در خصوص شرایط کار در تایلند بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :