مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

استارت آپ تایلند

استارت آپ تایلند

تایلند در سال های اخیر، به یک مقصد عالی برای راه اندازی کسب و کار و تشکیل استارت آپ تایلند در خصوص ثبت سرمایه به صورت قانونی تبدیل شده است. تایلند به لطف موقعیت استراتژیک خود در جنوب شرقی آسیا این کشور را به عنوان دروازه ای به مقاصد دیگر معرفی کرده است. به لطف آب و هوای گرمسیری و سواحل زیبای تایلند مدتها است که به عنوان مکانی جذاب برای زندگی شناخته شده است. قانون تجارت خارجی تایلند طیف گسترده ای از ساختارهای تجاری را ارائه می دهد. که برخی از آنها برای افرادی که قصد دارند در تایلند تجارت کنند بسیار مناسب است. استارت آپ تایلند یک پلت فرم ملی ترویج استارت آپ است که برای حمایت و تشویق رشد استارت آپ ها و اکوسیستم تایلند اجرا شده است.

ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند کمک های بسیاری را به شما عزیزان در جهت تشکیل استارت آپ در تایلند ارائه دهد. از سوی دیگر با وجود بسیاری از چالش های محلی و جهانی، اکوسیستم استارت آپ تایلند به تثبیت و رشد خود ادامه می دهد. این سیستم توسط کمیته استارت آپی در تایلند به رهبری وزارت علوم و فناوری در حمایت از فعالیت های استارت آپی در تایلند آغاز شد. استارت آپ های جدید در تایلند در حال رشد هستند و تلاش می کنند راه حل های نوآورانه را به کشوری با میلیون ها جوان با هوش در زمینه فناوری ارائه دهند. علاوه بر این تایلند در حال تلاش برای تقویت استارت آپ های خود با ارائه بودجه، راهنمایی از رهبران با تجربه تر و ایجاد یک محیط کاری دلپذیر است.

نکات مهم قبل از راه اندازی استارت آپ تایلند

سرمایه گذاران بین المللی که قصد راه اندازی استارت آپ تایلند را دارند، باید قبل از اقدام نکات مهمی را در نظر بگیرند. به طور مثال اگر یک طرح تجاری قوی و بودجه کافی داشته باشید پتانسیل زیادی برای راه اندازی یک استارت آپ موفق در تایلند وجود دارد. از سوی دیگر دانش کاری زبان تایلندی نیز در مسیر راه اندازی استارت آپ کمک های بسیاری را به شما خواهد کرد. همچنین به عنوان جامعه ای مصرف گرا که از رشد اقتصاد چین پیروی می کند، طبقه متوسط رو به رشدی در تایلند وجود دارد. که پول نقد برای خرج کردن و در نتیجه فرصت هایی برای کارآفرینان خارج شده وجود دارد.

از دیگر نکات مهم قبل از راه اندازی استارت آپ تایلند، این است که باید فوق العاده صبور باشید. ذهنی باز داشته باشید و به فرهنگ و قوانین تایلند احترام بگذارید. علاوه بر این اگر به محدودیت ها و رویه ها پایبند نباشید مجازات های سختی وجود دارد که می تواند منجر به مجازات زندان یا جریمه قابل توجهی باشد. همچنین مهم است که در نظر بگیرید که قصد دارید کسب و کار استارت آپی خود را از کجا شروع کنید. زیرا هزینه ها در بانکوک پایتخت تایلند، به خصوص اجاره یک فضا در یک مکان عالی بیشتر از سایر نقاط کشور خواهد بود. با این حال بسته به کسب و کار شما این کشور جایی است که به طور بالقوه می توانید بیشترین درآمد را کسب کنید.

قوانین راه اندازی استارت آپ تایلند

قوانین تجارت خارجی و استارت آپی تایلند تحت قانون تجارت خارجی 2023 تنظیم می شود. این قوانین طیفی از مشاغل و همچنین فعالیت های تجاری را در خصوص سرمایه گذاری در تایلند توصیف می کند که اتباع خارجی نمی توانند در آن شرکت کنند.

این فعالیت های به 3 فهرست مختلف تقسیم می شوند که عبارت اند از:

مراحلتوضیحات
فهرست شماره 1این فهرست شامل فعالیت هایی است که مشاغل خارجی نمی توانند انجام دهند. از جمله آنها می توان به برنج کاری، جنگلداری، فرآوری چوب، استخراج گیاهان دارویی تایلند، تجارت و حراج عتیقه جات تایلندی و تجارت در زمین
فهرست شماره 2این فهرست شامل حوزه هایی از کسب و کار است که به عنوان امنیت یا ایمنی ملی طبقه بندی می شوند. به طور مثال تولید سلاح گرم، مهمات، ساخت کشتی، هواپیما و خودرو های نظامی
فهرست شماره 3این فهرست شامل حوزه های مرتبط با بهره برداری از منابع طبیعی یا محیط زیست است که اتباع خارجی نمی توانند در آنها فعالیت کنند. از جمله آنها ساخت نیشکر، کشاورزی نمک و پردازش چوب می شود.

قوانین راه اندازی استارت آپ تایلند

زیرساخت های دولتی جهت راه اندازی استارت اپ تایلند

از جمله زیرساخت های دولتی تایلند راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری به مبلغ 950 میلیون THB (بات تایلند) برای استارت آپ های تایلند در سال 2023 تنها آغاز کار بود. این کشور ماموریت دارد تا اقتصاد خود را از طریق سرمایه گذاری در استارت آپ ها به سطح جهانی برساند.

از جمله زیرساخت های دولتی جهت راه اندازی استارت آپ در تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش علوم و فناوری: تایلند با وجود زیر ساخت های قوی در علوم و فناوری، همواره در تلاس برای جذب کارشناسان بیشتر از حوزه های علوم و فناوری، مدیران ارشد و سرمایه گذاران استارت آپ ها بوده است.
  • کشاورزی: دولت تایلند همواره به دنبال تقویت اقتصاد کشور از طریق کشاورزی بوده است.
  • کارگران بسیار ماهر: وجود کارگران بسیار ماهر در 10 صنعت تایلند گامی به سوی چشم انداز اقتصادی این کشور بوده است.

راه اندازی استارت آپ تایلند در بخش تجارت الکترونیک

در سال های اخیر راه اندازی استارت آپ تایلند در بخش تجارت الکترونیک، مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است. با حدود 15 میلیون کاربر تجارت الکترونیک در تایلند و پیش گویی از رشد قابل توجه، واضح است که چرا یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد در این کشور است. همچنین تا کنون در سال 2023 در آمد در بازار تجارت الکترونیک در تایلند حدود 7500 میلیون THB (بات تایلند) بوده است. علاوه بر این انتظار می رود سالانه 13.9% افزایش یابد و در نتیجه تا سال 2025 درآمدی معادل 9500 میلیون THB (بات تایلند) داشته باشد. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط راه اندازی استارت آپ تایلند بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :