مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

سرمایه گذاری در تایلند

سرمایه گذاری در تایلند

سفر به پادشاهی تایلند دیگر تنها به گردشگری محدود نمی شود. زیرا در چند ساله گذشته سرمایه گذاری در تایلند مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پادشاهی تایلند اکنون به سرعت در حال رشد اقتصاد خود است و از اتباع خارجی در زمینه های مختلف تجاری دعوت می کند. همچنین دولت تایلند همیشه به اقتصاد آزاد و باز اعتقاد داشته است.

به دلیل شفافیت در برخورد با سرمایه گذاران خارجی مشهور است. بر اساس گذارشی که در سال 2023 توسط بانک جهانی تهیه شده است. تایلند از 185 کشور جهان در رده دهم عملکرد تجارت آسان قرار دارد. امروزه بازار های تایلند دوستانه تر شده اند و فرصت های بیشتری برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده اند. ارائه این مطالب با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موجب این خواهد شد که شما عزیزان بهترین تصمیم را جهت سرمایه گذاری در تایلند اتخاذ کنید.

دلایل سرمایه گذاری در تایلند

دلایل بسیاری سالانه افراد مختلف را از سراسر جهان برای سرمایه گذاری در تایلند تشویق می کند. از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در تایلند می توان به موارد ذکر شده در جدول زیر اشاره کرد:

دلایل سرمایه گذاری در تایلندتوضیحات
مکانی استراتژیکتایلند که در قلب آسیا قرار دارد از فرصت های تجاری مناسب و سودمندی با هند، چین و اعضای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا برخوردار است.
زیرساخت های مناسبپادشاهی تایلند دارای منابع طبیعی، شبکه های فناوری اطلاعات پیشرفته، نیروی کار ماهر و امکانات حمل و نقل ارتباطات مدرن است.
سیاست های هوشمندانهسیاست های هوشمندانه در قبال سرمایه گذاری مستقیم خارجی نقش عمده ای در توسعه اقتصادی تایلند دارد. که هم برای دولت و هم برای سرمایه گذار مفید است.

سرمایه گذاری در تایلند در بخش های مهم اقتصادی

افرادی که قصد سرمایه گذاری در تایلند را دارند، قبل از اعزام به این کشور باید با بخش های مهم اقتصادی در این کشور آشنا شوند. از مهمترین بخش های سرمایه گذاری در تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برق و الکترونیک: صادرات محصولات برق و الکترونیک بالغ بر 45 میلیارد THB (بات تایلند) در سال 2023 بوده است. که پیشتاز سایر گروه های صادراتی بزرگ مانند خودرو، ماشین آلات و مواد غذایی است. بر اساس گزارش بانک پس انداز دولتی، این کشور دومین صادر کننده بزرگ درایوهای دیسک سخت، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع در جهان است.
  • تجهیزات پزشکی: صنعت مراقبت های بهداشتی تایلند یک بخش اولویت برای سرمایه گذاری به عنوان بخشی از سیاسیت دولت تایلند است. دولت تایلند می خواهد این کشور را به عنوان یک مرکز پزشکی در منطقه، به ویژه برای گردشگری پزشکی و صادرات تجهیزان پزشکی قرار دهد.

از دیگر بخش های مهم اقتصادی جهت سرمایه گذاری در تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخش های مهم اقتصادی جهت سرمایه گذاری در تایلند

سرمایه گذاری در تایلند در بخش کشاورزی

سودآورترین بخش اقتصادی جهت سرمایه گذاری در تایلند صنعت کشاورزی در این کشور است. کشاورزی با خاک حاصلخیز و چرخه های آب و هوایی مطلوب این کشور را به مقصدی مطلوب جهت سرمایه گذاری تبدیل کرده است. به طور کلی تایلند دارای ویژگی های مناسب برای تبدیل شدن به یک نیروگاه کشاورزی جهانی است.

در حال حاضر کشاورزی 20% از تولید ناخالص داخلی تایلند را تشکیلی می دهد که یک سوم نیروی کار در تایلند را استخدام می کند. علاوه بر این تایلند مشتاق این است بخش کشاورزی خود را از طریق استفاده از فناوری جدید متحول کند که فرصت هایی را در زمینه هایی مانند کشاورزی هوشمند برای تسهیل عملیات صنعتی و افزایش بازه تولید ارائه دهد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بخش های کشاورزی جهت سرمایه گذاری در تایلند را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بخش های کشاورزی جهت سرمایه گذاری در تایلند

شرایط اخذ ویزا جهت سرمایه گذاری در تایلند

ایجاد دسته جدیدی از ویزاهای سرمایه گذاری توسط کابینه تایلند تصویب شده است. افرادی که قصد سرمایه گذاری در تایلند را دارند می توانند درخواست ویزای خود را در کنسولگری تایلند به ثبت برسانند. دولت تایلند با اعطای ویزای سرمایه گذاری تایلند قصد دارد سالانه بیش از 900000 ویزا برای سرمایه گذاران بین المللی در خصوص شروع کارآفرینی در تایلند را صادر کند تا بیش از یک میلیون سرمایه گذار را جذب کند.

سرمایه گذاران بین المللی که دارایی های فراوانی در کشورهای مختلف دارند برای دریافت ویزا جهت سرمایه گذاری در تایلند باید حداقل 6000000THB (بات تایلند) سرمایه گذاری کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی تایلند در قالب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و املاک تایلندی مجاز است. در مرحله آخر باید هزینه درخواست ویزای سرمایه گذاری تایلند به مبلغ 790THB (بات تایلند) را بپردازید.

اما به این نکته نیز توجه فرمایید که متقاضیان دریافت ویزا جهت سرمایه گذاری در تایلند باید واجد شرایط موارد زیر باشند:

  • درآمد سالانه سرمایه گذار و ارزش دارایی ها در اختیار آنها در نظر گرفته می شود.
  • درآمد سالانه برای 2 سال گذشته قبل از درخواست ویزا باید حداقل 950000THB (بات تایلند) باشد.
  • ارزش کل دارایی های در اختیار سرمایه گذار باید 2 میلیون (بات تایلند) باشد.
  • متقاضیان درخواست ویزا جهت سرمایه گذاری در تایلند باید دارای بیمه درمانی با پوشش حداقل 250000THB (بات تایلند) باشند.

شرایط اخذ ویزا جهت سرمایه گذاری در تایلند

راه اندازی شرکت جهت سرمایه گذاری در تایلند

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در تایلند راه اندازی شرکت در این کشور است. به طور کلی سه نوع سازمان تجاری در تایلند وجو دارد که شامل، شرکت های انحصاری، مشارکتی و شرکت های محدود می شود. محبوب ترین شکل سازماندهی تجاری در بین سرمایه گذاران خارجی شرکت محدود است. برای راه اندازی یک شرکت در تایلند یک سرمایه گذار خارجی باید درخواستی شامل جزئیات کسب و کار و مدارک پشتیبان را به دفتر مدیریت بازرگانی خارجی ارسال کند.

به این نکته مهم توجه فرمایید که نام شرکت جهت سرمایه گذاری باید در وزارت بازرگانی به ثبت رسیده باشد. همچنین شرکت باید شناسنامه و شماره مالیات بر درآمد را به اداره درآمد تایلند ارائه دهد. امیدواریم مطالب این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان ارائه شد مثمر ثمر واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :