مهاجرت سرمایه گذاری در اروگوئه

سرمایه گذاری در اروگوئه

سرمایه گذاری در اروگوئه

موضوعی که سرمایه گذاری در اروگوئه را جذاب می کند، این است که این کشور یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه آمریکای جنوبی را دارد. با یک طبقه متوسط ​​در حال توسعه که با ثبات سیاسی و اقتصادی قوی حمایت می شود. در واقع، اقتصاد اروگوئه با وجود رکود در کشورهای همسایه، رشد اقتصادی مثبتی داشته است. اگرچه همه‌گیری در مقیاس جهانی تأثیر گذاشته است، اروگوئه توانست از بدترین کووید-19 جلوگیری کند. با توجه به سیستم سلامت یکپارچه و پشتیبان دولتی. افرادی که با قصد سرمایه گذاری علاقه ورود به اروگوئه را دارند می توانند زمینه سرمایه گذاری خود را از طریق مشورت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنند.

وضعیت فضای سرمایه گذاری در اروگوئه

اکوسیستم اقتصاد در اروگوئه به دلیل وسعت بازار (با جمعیتی حدود 3.5 میلیون نفر) می تواند کمی پیچیده باشد. علاوه بر این، کشورهای بازار مشترک جنوبی به مکان های پیچیده ای برای انجام تجارت شهرت دارند. اما، در این میان، اروگوئه امن ترین بازار محسوب می شود و کارآفرینانی با انگیزه خوب، تشنه انجام کارها هستند. چراکه در اروگوئه، هیچ صندوق سرمایه‌ گذاری مخاطره‌ آمیز محلی وجود ندارد، هیچ بازیگر اصلی وجود ندارد.

در مقابل این کشور در حال ایجاد شبکه ای از سرمایه گذاران است که دولت بسترهای سرمایه گذاری را به آنان آموزش می دهد. برخی از بزرگترین سرمایه گذاران اروگوئه توکای و IC Ventures هستند. توکای در حال حاضر 11 شرکت فعال و در حال رشد، 32 دور سرمایه و گردش مالی 60 میلیون $ (دلار) دارد. در حالی که IC Ventures 5 سرمایه گذاری انجام داده است و تنها یک بار سرمایه گذار اصلی بوده است.

دلایل جذابیت سرمایه گذاری در اروگوئه

کشور اروگوئه که به دلیل رازداری بانکی و پایبندی به حاکمیت قانون به عنوان “سوئیس آمریکای جنوبی” شناخته می شود، از ثبات سیاسی و اجتماعی پایدار برخوردار بوده و آن را به کشوری امن برای سرمایه گذاران خارجی و شرکت های چند ملیتی تبدیل کرده است. از سوی دیگر تولید ناخالص داخلی با 83 میلیارد $ (دلار) و درآمد ناخالص ملی با 21120000$ (دلار) سرانه، این کشور آمریکای جنوبی را به محل بیش از 968 میلیون $ (دلار) سرمایه گذاری مستقیم خارجی تبدیل کرده است.

جذابیت دیگر اروگوئه به این موضوع باز می گردد که این کشور در رتبه سوم، شاخص توسعه انسانی قرار دارد و تخمین زده می شود که 60% از جمعیت آن طبقه متوسط ​​هستند و به همراه پاراگوئه و 2 همسایه آن عضو کامل بازار مشترک جنوبی (مرکوسور) است. علاوه بر این، بر اساس شاخص ادراک فساد سازمان شفافیت بین‌الملل، اروگوئه دارای کمترین فساد اداری است. در خصوص اطلاع از شرایط ثبت شرکت در اروگوئه می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر به سایر جذابیت های اروگوئه جهت سرمایه گذاری اقتصادی اشاره شده است:

 

بسترهای سرمایه گذاری در اروگوئه

یکی از نکات قابل توجهی که در مورد سرمایه گذاری در اروگوئه وجود دارد این است که سرمایه گذاران می توانند زمینه های مختلفی را انتخاب نمایند. به عنوان مثال پلتفرم ‌های تجارت الکترونیک به ابزاری اساسی برای تضمین بقای تجارت در اروگوئه تبدیل شده‌ اند. بر اساس آمار منتشر شده توسط Mercado Libre، یک شرکت تجارت الکترونیک پیشرو در آمریکای لاتین، سفارشات آنلاین در اروگوئه 47% افزایش یافته است. طبق گزارش اتاق فناوری اطلاعات اروگوئه، انتظار می‌ رود پلتفرم ‌های تجارت الکترونیک به طور قابل ‌توجهی افزایش یابند، به طوری که 53% از جمعیت بزرگسال کشور منظم خرید آنلاین انجام دهند. بنابراین از شرکت ‌های لجستیک می‌ خواهند که محصولات خریداری ‌شده را به خانه ‌های خود ببرند. سرمایه گذاری در زمین های کشاورزی در اروگوئه یکی از جذاب ترین گزینه های سرمایه گذاری جهانی برای میان مدت و بلند مدت است.

این موضوع ناشی از چندین عامل است، از سویی این واقعیت که اروگوئه یکی از مناسب ترین مکان ها در جهان برای کشاورزی، دامپروری و توسعه جنگلداری است. این به لطف آب و هوای کشور، خاک تجزیه نشده و آب در دسترس است. از سوی دیگر به دلیل سابقه اروگوئه در حمایت از سرمایه گذاری خارجی، سیستم حقوقی محکم و ثبات آن. موضوع دیگر به تخصص فنی گسترده، زیرساخت ها و مدیریت مزرعه موجود در کشور اروگوئه باز می گردد که سهولت سرمایه گذاری غیر کشاورز در زمین های کشاورزی را زیاد کرده است. نکته دیگر شفافیت بازار انواع خاک و رتبه بهره وری هر ملک به صورت آنلاین در دسترس است. برای شروع کارآفرینی در اروگوئه می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری در اروگوئه

اروگوئه 3 گزینه اصلی را برای سرمایه گذاران زمین های کشاورزی ارائه می دهد که نخست عبارت است از محصولات ردیفی، به ویژه سویا و گندم و تا حدی ذرت، جو و سورگوم، عمده ترین محصولاتی هستند که در مرکز کشاورزی اروگوئه کاشته می شوند. کیفیت خاک، آب و هوا و زیرساخت های این کشور، آن را به عنوان یک بازیگر جهانی قرار داده است. امروزه این کشور ششمین صادرکننده جهانی سویا، پنجمین در محصولات لبنی و چهارمین صادرکننده برنج است. دامپروری بستر دیگری است که اروگوئه عمدتا گاوهای هرفورد و آنگوس را پرورش می دهد که 90% آن در مراتع طبیعی است و استفاده از آنتی بیوتیک ها و هورمون های رشد ممنوع است. این تنها کشور در جهان است که 100% گله گاو خود را از بدو تولد تا کشتار ردیابی می کند و صادرات گوشت گاو 5% از فروش جهانی را تشکیل می دهد.

جنگلداری بستر دیگر مطلوب سرمایه گذاری در اروگوئه است. چراکه اروگوئه سریعترین نرخ رشد اکالیپتوس را برای خمیر کاغذ در جهان دارد. در سال ‌های اخیر، UPM فنلاند و Stora Enso سوئد، بزرگ‌ ترین و تمیزترین کارخانه خمیر کاغذ جهان را در غرب اروگوئه نصب کردند. استورا انسو سومین مورد را در سال 2018 افتتاح خواهد کرد و با آن، اروگوئه دومین صادرکننده جهانی خمیر الیاف کوتاه خواهد شد. علاوه بر این، این کشور از بالاترین گواهینامه پایداری FSC در جهان برخوردار است. از اینرو بیش از 80% از جنگل های آن دارای گواهینامه هستند. در نهایت باید گفت که سرمایه گذاری و مهاجرت به اروگوئه طبق قواعدی خواهد بود که بایستی به آنها توجه نمود.

بخش کشاورزی برای سرمایه گذاری در اروگوئه

قوانین مالیاتی سرمایه گذاری در اروگوئه

در اروگوئه مانند هر کشور دیگری، سرمایه گذاری مشمول قواعدی می شود. به عنوان مثال 40% درآمد سرمایه گذاری مجدد در خرید ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، وسایل نقلیه و تأسیسات، رایانه، تجهیزات مخابراتی و برخی دارایی های صنعت گردشگری از مالیات معاف است. از سوی دیگر 20% از درآمد سرمایه گذاری مجدد در ساخت و توسعه ساختمان های صنعتی، کشاورزی و گردشگری از مالیات معاف است. البته مبلغ مشترک سرمایه گذاری های مذکور با کسر سایر معافیت ها با محدودیت 40% سود خالص سالانه از مبنای مشمول مالیات کسر می شود. ذکر این نکته ضروری است که درآمدهای معاف از این مفاد قابل تقسیم نیست و باید به عنوان حساب ذخیره نگهداری شود که در نهایت فقط قابل سرمایه ‌گذاری است.

توجه داشته باشید که این مزیت های مالیاتی منحصرا برای مودیانی اعمال خواهد شد که درآمد آنها در سال مالی بلافاصله قبل که سرمایه گذاری در آن انجام شده است. این محدودیت برای شرکت های حمل و نقل بار حرفه ای اعمال نمی شود. دارایی‌ های ثابت متحرک که مستقیما به چرخه صنعتی متصل هستند و تجهیزات پردازش داده ‌ها از NWT مستثنی هستند. همه دارایی‌ هایی که مستقیما با توسعه فعالیت ‌های کشاورزی و یا کشاورزی مرتبط هستند از NWT معاف خواهند بود تا زمانی که مالکان آن افراد یا شرکت ‌هایی باشند که سهام اسمی نیز متعلق به افراد باشد. در نتیجه حذف مالیات بر تمرکز املاک و مستغلات روستایی اصلاح شده است.

اصلاحات تشویقی سرمایه گذاری در اروگوئه

طی سال های اخیر در اروگوئه قانونی تحت عنوان (19637) تصویب شده است که این قانون جدید اقداماتی را به منظور ترویج سرمایه گذاری در شرکت های کوچک، ایجاد انگیزه های جدید برای سرمایه گذاری و توسعه تولیدی و تعدیل معافیت های قابل اعمال برای صنعت نرم افزار ارائه می کند.

مفاد اصلی مصوب این قانون به شرح فوق است:

معافیت CIT یا همان شرکت های محلی برای فعالیت های تحقیق و توسعه در زمینه های بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک و تولید نرم افزار، مشروط بر اینکه دارایی ها توسعه دهنده باشند. علاوه بر این، یک تبرئه کامل در دسترس است، مشروط بر اینکه خدمات ارجاع شده در اروگوئه توسعه یافته باشد.

واقعیت مذکور زمانی احراز خواهد شد که شرکت متناسب با خدمات ارائه شده، نیروی انسانی تمام وقت را به کار گیرد. علاوه بر این قانون (FZ) ابزار مهمی برای جذب سرمایه گذاری در اروگوئه تبدیل شده است. FZ ها مناطق ایزوله و محصور شده در قلمرو اروگوئه با مالکیت خصوصی یا عمومی هستند که توسط قوه مجریه با هدف انجام انواع فعالیت های تولیدی، تجاری و خدماتی در داخل منطقه تعیین می شود. در عین حال از معافیت های مالیاتی و سایر مزایای پیش بینی شده در قانون برخوردار می شوند.

در جدول زیر سایر فعالیت هایی که سرمایه گذاران مناطق FZ می توانند انجام دهند، اشاره شده است:

ردیففعالیت های مورد نظر
1درجه آزادی فعالیت مناطق FZ
2آموزش از راه دور
3صدور گواهی امضاء الکترونیکی
4جمع آوری سبد بدهی به شرطی که از طریق اشخاص ثالث انجام شود.
5برگزاری نمایشگاه در مناطق غیر FZ

برای اطلاع از سایر مشوق های مالیاتی سرمایه گذاری در اروگوئه می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و سایر مطالب موجود در سایت این موسسه را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :