مهاجرت سرمایه گذاری در اروگوئه

ثبت شرکت در اروگوئه

ثبت شرکت در اروگوئه

کشور اروگوئه همیشه کشوری پر از فرصت ‌های تجاری و هیجان ‌انگیز بوده است، از اینرو برای ثبت شرکت در اروگوئه مناسب می باشد. در دهه گذشته، اروگوئه دارای رشد اقتصادی قوی بوده است که منجر به مصرف خصوصی و صادرات شده است و نتیجه آن رشد متوسط ​​سالانه 5.2% اندازه اقتصاد بوده است. در واقع، افزایش سرمایه گذاری خارجی از سال 2009 تا به امروز باعث شده، اروگوئه دومین نسبت FDI/GDP در آمریکای جنوبی را داشته باشد. بنابراین دانستن مراحل کلیدی برای فرآیند ثبت کسب و کار در اروگوئه می تواند مزایایی نسبت به شما رقبا داشته باشد. در همین راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان علاقه مند به راه اندازی تجارت در اروگوئه می تواند بسترهای مناسب را معرفی کند.

مدارک ثبت شرکت در اروگوئه

کشور اروگوئه به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مناطق کلیدی سرمایه گذاری در آمریکای لاتین است. همواره در حال چابک سازی فرآیندهای اداری به منظور تسهیل فرآیند راه اندازی شرکت های تجاری است.

اما همچون هر کشور دیگری برخی مدارک برای ثبت شرکت لازم است که عبارتند از:

  • مصوبه شرکتی که باید تاسیس شود.
  • نشانی آدرس دفتر شما در اروگوئه
  • شناسایی شخص یا افرادی که شرکت را در اروگوئه اداره یا نمایندگی خواهند کرد.
  • اطلاعات مربوط به سهامداران، از جمله نام، وضعیت تأهل، ملیت و سایر موارد

مراحل کلیدی ثبت کسب و کار در اروگوئه نیز به این ترتیب است که ابتدا باید نماینده یا نماینده قانونی برای انجام ثبت کسب و کار تعیین شود، سپس برای شروع رویه در پلت فرم «فروشگاه یک‌جا» باید ثبت نام صورت بپذیرد. بعد از طی این 2 مرحله سردفتر اسناد رسمی گواهی رسمی را ارائه می دهد که می تواند در اداره ثبت ملی تجارت Registro Nacional de Comercio جمع آوری شود. از سوی دیگر شرکت باید در سازمان مالیاتی ملی ثبت نام کند و سپس شناسه مالیاتی شرکت RUT را دریافت کند.

در جدول زیر برخی نکات مرتبط با ثبت شرکت در اروگوئه اشاره شده است:

ردیفنکات مربوط به ثبت شرکت
1ملیت مدیران هیئت مدیره به اتباع اروگوئه محدود نمی شود. افراد خارجی، مقیم و غیر مقیم ممکن است منصوب شوند.
2آدرس ثبت شده باید در اروگوئه اقامت داشته باشد و برای کلیه مکاتبات رسمی استفاده خواهد شد.
3شرکت های اروگوئه موظفند اظهارنامه های ماهانه و سالانه را به اداره مالیات ملی تهیه و ارائه کنند.

دلایل جذابیت ثبت شرکت در اروگوئه

اروگوئه که به لحاظ استراتژیک در قلب مرکوسور یا همان کشورهای آمریکای جنوبی واقع شده است، به شرکت‌ های چندملیتی پایگاهی عالی در آمریکای لاتین در حال رشد ارائه می ‌کند. از سوی دیگر به لطف روابط بین المللی قوی و ثبات سیاسی در داخل، اروگوئه به بزرگترین بازار مشترک در آمریکای لاتین تبدیل شده است. در نتیجه جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI رو به افزایش است. در سال 2011، اروگوئه تنها شیلی را به عنوان یکی از بزرگترین دریافت‌ کنندگان سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی در رابطه با تولید ناخالص داخلی در منطقه مورد آزمایش قرار داد.

اما امروزه این کشور با کشورهای آسیایی نیز مراودات تجاری دارد و به خصوص کشاورزی به دلیل خاک باکیفیت و آب و هوای خوب هنوز در میان صنایعی است که جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی می کند، البته صنایع تولیدی و شیمیایی به طور فزاینده مورد توجه قرار گرفته اند. علاوه بر این حمل و نقل، بخش تجاری و کارآفرینی نیز در شرف درخشش هستند. گزارش اخیر CEPAL در مورد سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی در آمریکای لاتین، اروگوئه را به عنوان یکی از کشورهای آمریکای لاتین با بالاترین پتانسیل رشد رتبه‌ بندی کرده است که زمینه ‌ساز تمایل خارج از کشور برای توسعه است. جهت کسب آگاهی درباره شرایط سرمایه گذاری در اروگوئه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دلایل جذابیت ثبت شرکت در اروگوئه

چالش های مربوط به ثبت شرکت در اروگوئه

علیرغم چشم‌ انداز اقتصادی روشن، شرکت‌ های چندملیتی اغلب برای عادت کردن به محیط کسب‌ و کار اروگوئه تلاش می ‌کنند. بانک جهانی و شرکت مالی بین‌المللی اروگوئه را در چند موضوع، از جمله مالیات در رتبه (140) و ثبت ملک در رتبه (164) قرار می ‌دهند که اهمیت کمک محلی را برجسته می‌ کند. بنابراین ارتباط خوب با محلی ها نقطه مهمی در پیشرفت یک شرکت است. مسئله دیگر رسیدگی به مجوزهای ساخت و ساز است که اخذ مجوزهای ساخت و ساز تا حد زیادی دقیق ترین جنبه تجارت در اروگوئه است. تکمیل آن به طور متوسط ​​بیش از 230 روز طول می کشد و نیاز به پیمایش حدود 27 رویه بازرسی، ثبت نام و سایر مسائل مربوط را دارد. سازمان آب به تنهایی 6 بازرسی انجام می دهد. مسئله دیگر دریافت برق است که برای اتصال برق، یک برقکار مجاز باید شخصا درخواست اتصال را ارسال کند.

سپس UTE که سازمان مسئول بررسی است، باید بازرسی هایی را انجام خواهد داد و باید توافقاتی با هیئت مدیره انجام شود، مانند توافق نامه فرض مسئولیت. مسئله بعدی ثبت املاک است که بانک جهانی و IFC اروگوئه را در رتبه 164 در جهان (از 185 اقتصاد) برای سهولت ثبت ملک قرار داده اند. این یک رویه بسیار بوروکراتیک است و همچنین شامل پرداخت چندین مالیات و هزینه است. گرفتن اعتبار دیگر چالش پیش روی افراد است، گرچه اروگوئه چشم انداز مالی نسبتا مدرنی دارد و سهولت دریافت اعتبار با اطلاعات نگهداری شده در حوزه های عمومی و خصوصی بهبود می یابد. همچنین چشم انداز کارآفرینی در اروگوئه و ثبت ایده در این کشور در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

در تصویر زیر سایر نکات مربوط به چالش تجارت در اروگوئه اشاره شده است:

نکات مربوط به چالش تجارت در اروگوئه

ساختار ثبت شرکت در اروگوئه

شرکت‌ های با مسئولیت محدود معمولا توسط نمایندگان مشاغل کوچک در اروگوئه تأسیس می ‌شوند. مفاد اصلی سرمایه شرکت به سهام تقسیم می شود و سهام شرکت می تواند برای دارنده آن صادر شود یا اسمی باشد. یک سهامدار می تواند مالک 100% سهام باشد. سهام بی نام با انتقال ساده قابل انتقال است. هیچ حداقل نیازی برای میزان سرمایه وجود ندارد و محدودیتی برای حداکثر مقدار آن وجود ندارد. مسئولیت هر یک از شرکت کنندگان محدود به سرمایه از پیش پرداخت شده است.

این شرکت توسط 2 هیئت نمایندگی می شود:

  • مجمع سهامداران
  • هیئت مدیره

مجمع صاحبان سهام حداقل سالی یکبار تشکیل می شود و صاحبان سهام می توانند توسط اشخاص مجاز نمایندگی نمایند. هیئت مدیره می تواند متشکل از یک یا چند شرکت کننده باشد. ممکن است اشخاص حقوقی وجود داشته باشند، نه لزوما سهامداران شرکت. البته قدرت های آن می تواند محدود و نامحدود باشد. هیئت مدیره حداقل سالی یک بار در هر کشوری از جهان تشکیل جلسه می دهد. تشکیل جلسه هیأت به نمایندگی از اشخاص با وکالت مجاز است. برای حل هرگونه ابهام در مسائل مرتبط با ثبت شرکت، می توانید از طریق مراجعه یا تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت چالش های خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :