مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

یکی از رشته هایی که در دهه اخیر سیر تقاضا از جانب متقاضیان جهت ادامه تحصیل در آن رو به افزایش بوده، رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی است. در حال حاضر، تحصیل علوم فنی در این کشور و اروپا به دلیل کمبود شدید مهندسان در بازار، مزیت بزرگی است. امروزه ما در حال ورود به چهارمین انقلاب صنعتی هستیم که مبتنی بر استفاده از فناوری های پیشرفته تولید و اطلاعات است که نیاز به مهندسان را افزایش می دهد. مطالعه مهندسی مکانیک بسیار بین رشته ای شده و با سایر حوزه ها از جمله علوم اجتماعی ترکیب شده است و این فرصت انتخاب زیادی را برای دانشجویان فراهم می کند. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توضیحات بیشتری را در ارتباط با رشته مهندسی مکانیک، ارائه خواهند کرد.

اسلوونی به دلیل سیستم آموزشی عالی خود شناخته شده است. دانشجویان بین المللی به مجموعه گسترده ای از برنامه ها و دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی دسترسی دارند و باید اطمینان حاصل کنند که یکی از بهترین چشم اندازهای تحصیلی را خواهند داشت. برای تحصیل در این کشور، نیازی به تسلط به زبان اسلوونیایی نیست. دانشگاه ها، دوره هایی را هم به زبان انگلیسی ارائه می دهند که این مسئله می تواند نگرانی دانشجویان بین المللی را برای ادامه تحصیل، کاهش دهد. در ارتباط با تعداد دانشگاه ها می توان گفت که سیستم آموزش عالی این کشور، توسط 39 دانشگاه با 565 برنامه تحصیلی، ارائه می شود. این موسسات طیف وسیعی از برنامه های مطالعاتی را ارائه می دهند.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

مهندسی عمومی و فناوری در کشور اسلوونی به دانشجویان در مورد اصول اساسی مهندسی که برای طراحی، ساخت و نگهداری ماشین‌ها، سازه‌ها و سیستم‌های مختلف استفاده می‌ شوند، آموزش می‌ دهد. دانشکده های مهندسی دوره هایی با تمرکز بر ریاضیات، محاسبات، طراحی مهندسی، ترمودینامیک و سایر ارائه می دهند. دانشجویان جهت تحصیل در اسلوونی این فرصت را دارند که در زیرشاخه های مهندسی مانند مهندسی شیمی، مکانیک یا برق تخصص داشته باشند. مدت زمان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی، 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد، 2 سال است.

در اینجا به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های کشور اسلوونی جهت اخذ پذیرش در رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی می پردازیم:

شرایط کار در رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

پیدا کردن کار در اسلوونی بسیار سخت است به خصوص برای افرادی که زبان رسمی این کشور را نمی دانند. عموما به طور گسترده مردم کشور اسلوونی به زبان انگلیسی صحبت می کنند اما به هیچ عنوان در یافتن شغل این موضوع کمکی نمی کند. برای دانشجویان رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی این امکان وجود دارد که در حین تحصیل، به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. فردی که در رشته مهندسی در اسلوونی به صورت تمام وقت کار می کند، معمولا حدود 1670€ (یورو) درآمد دارد. دستمزدهای فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی از 530€ (کمترین میانگین) تا €3520 (یورو) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

شرایط کار در رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

برای مهاجرت به اسلوونی، متقاضی باید مراحلی را طی کند تا بتواند در قالب استانداردهایی که در این خصوص تعیین شده است اقدام کند. در اینجا به بررسی اجمالی مراحل اقدام برای مهاجرت تحصیلی رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی می پردازیم:

  • درخواست برنامه تحصیلی و اخذ پذیرش
  • رزرو وقت سفارت و مراجعه به نزدیک ترین کنسولگری
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز
  • ارسال درخواست
  • انتظار برای جواب قطعی سفارت
  • گواهی مهارت زبان (زبان اسلوونیایی یا زبان انگلیسی)
  • کپی پاسپورت معتبر متقاضی
  • انگیزه نامه (بیانیه هدف)
  • کلیه مدارک تحصیلی مانند گواهی پایان دوره متوسطه، مدرک لیسانس (برای تحصیلات تکمیلی)، مدرک کارشناسی ارشد (برای تحصیل در مقطع دکتری) و کپی سایر گواهی ها

در شکل زیر نمای کلی در ارتباط با روند مهاجرت تحصیلی به کشور اسلوونی، نشان داده خواهد شد:

نمای کلی در ارتباط با روند مهاجرت تحصیلی به کشور اسلوونی

متقاضی باید درخواست خود جهت اعزام دانشجو به اسلوونی را حداقل 3 هفته قبل از تاریخ سفر خود ارسال کند، به این معنی که باید خیلی زودتر وقت خود را مورد بررسی قرار دهد. در بسیاری از سفارت های اسلوونی، زمان انتظار برای یک قرار ملاقات ممکن است کمی طول بکشد. در ارتباط با دریافت پذیرش در دانشگاه یا کالج در اسلوونی، باید برخی از مدارک مهم ارسال شود. این الزامات مدارک با موسسه و دوره ای که انتخاب می شود، متفاوت است.

سوالات متداول در ارتباط با رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در این خصوص می پردازیم:

  • مدت زمان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی چقدر است؟ به طور متوسط 5 تا 6 سال طول می کشد تا فرد فارغ التحصیل شود، اگرچه می توان آن را در عرض 4 سال انجام داد.
  • آیا رشته مهندسی مکانیک در اسلوونی، انتخاب خوبی برای تحصیل است؟ بله، مدرک مهندسی مکانیک می تواند منجر به اشتغال در بسیاری از زمینه ها، از جمله تولید و هوافضا شود. این مشاغل، حقوق سالانه بالایی را ارائه می دهند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :