مهاجرت به کشور اسلوونی

مهاجرت به اسلوونی

مهاجرت به اسلوونی

برای مهاجرت به اسلوونی روش های مختلفی وجود دارد که مهاجرت به این کشور از طریق کار، تحصیل، ازدواج و سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود. اسلوونی جزء اتحادیه اروپاست. کشوری کوچک با مناظر بکر و زیبا است که در جنوب اروپای مرکزی قرار گرفته و موقعیت جغرافیایی مطلوبی دارد. با کشورهای اتریش، ایتالیا، کرواسی و مجارستان هم مرز است. زبان این کشور اسلاوی است اما مردم این کشور به زبان های خارجی مختلفی مسلط هستند. مهاجرت به این کشور رو به افزایش می رود. سرمایه داران خارجی مختلفی به دلیل شرایط اقتصادی پیشرفته و مطلوب، این کشور کوچک را مقصد خود انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله زیر به بررسی شرایط و چگونگی مهاجرت به اسلوونی پرداخته است.

بررسی مهاجرت به اسلوونی

شهروندان اتحادیه اروپا از ساده ترین قوانین برای مهاجرت به اسلوونی بهره مند می شوند. این امر به دلیل این واقعیت است که اسلوونی خود یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، ساختاری که حرکت آزادانه افراد را در سراسر مرزهای خود تضمین می کند. به همین دلیل است که روش مهاجرت به اسلوونی به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا بسیار ساده است. فرد خارجی نیازی به درخواست ویزا و یا اجازه اقامت ندارد. ورود به کشور فقط به ارائه مدرک هویتی (شناسنامه یا گذرنامه) محدود می شود. اما این حق تا زمانی ادامه دارد که مدت اقامت حداکثر به 3 ماه محدود شود. در مواردی که اقامت بیشتر از این مدت باشد، شهروند اتحادیه اروپا باید برای صدور مجوز اقامت ثبت نام کند.

رویه ‌های اعمال شده برای افرادی که از کشورهای شخص ثالث وارد می‌ شوند (کشورهایی که توافقنامه مهاجرتی با اسلوونی ندارند و اکثرا از قوانین استاندارد مهاجرت پیروی می‌کنند) بسیار پیچیده ‌تر هستند و همه آنها شامل صدور ویزا می‌شوند. نیاز به داشتن ویزا در بدو ورود به اسلوونی بدون توجه به هدف اقامت تحمیل می شود. بنابراین، خارجی‌ هایی که به دلایل تجاری، تحصیلی، کاری، خانوادگی یا شخصی از جمله برای درمان پزشکی یا بازدید از کشور به اسلوونی می‌آیند، ملزم به صدور روادید به نام خود هستند.

در شکل زیر به راه های مهاجرت به اسلوونی اشاره شده است:

راه های مهاجرت به اسلوونی

انواع ویزا برای مهاجرت به اسلوونی

شرایط مهاجرت به اسلوونی بر اساس ملیت خارجی که وارد این کشور می شود می تواند متفاوت باشد. بنابراین، قانون اسلوونی بین اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و اتباع کشورهای ثالث تمایز قائل می شود. سپس، تمایز بیشتر به مدت اقامت و هدف اقامت مربوط است. در اسلوونی، خارجی ها می توانند برای اهداف ترانزیت، برای اقامت کوتاه مدت یا برای اقامت طولانی مدت به اسلوونی برسند.

انواع ویزاهای موجود برای مهاجرت به اسلوونی در ذیل آمده است:

  • ویزای نوع C (برای اقامت موقت)
  • ویزای نوع D (برای اقامت طولانی مدت)

ویزای نوع C اقامت هایی را تعریف می کند که حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه می باشد. بازه زمانی برای دریافت ویزای کار تقریبا 30 روز است. می توان با ویزای موقت حداکثر یک ساله به اسلوونی مهاجرت کرد. بعد از اتمام اعتبار می توان ویزا را تمدید کرد.

الزامات تمدید مجوز اقامت موقت از قرار زیر است:

  • سند هویت
  • عکس جدید
  • تاییدیه سکونت

انواع ویزا برای مهاجرت به اسلوونی

مدارک لازم برای مجوز اقامت برای مهاجرت به اسلوونی

برای اخذ مجوز اقامت در اسلوونی نیاز است مدارکی را تهیه کنید و همزمان با فرم درخواست ویزا توسط سفارت یا کنسولگری اسلوونی به این کشور ارسال کنید. به مدارک لازم برای اخذ اقامت برای مهاجرت به اسلوونی در پایین اشاره شده که باید آن ها را تهیه کنید:

  • فرم درخواست
  • سند هویتی یا سند مسافرتی
  • عکس جدید
  • گواهی بیمه درمانی معتبر در اسلوونی
  • سوء سابقه کیفری
  • مدرکی دال بر داشتن تمکن مالی کافی
  • گواهی پرداخت هزینه
  • سند اثبات هدف از اقامت

اقامت دائم در اسلوونی، همانطور که توسط دولت اسلوونی بیان شده است، می تواند توسط یک خارجی پس از اقامت در این کشور برای مدت حداقل 5 سال به دست آید. فرد باید ثابت کند که به مدت 5 سال به طور مداوم در اسلوونی در لحظه ای که درخواست ارائه می شود، زندگی می کند. هم چنین می توان بعد از 10 سال اقامت، تابعیت این کشور را به دست آورد. به منظور مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج این قسمت مطالعه شود.

مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

قوانین مربوط به امور مهاجرت به اسلوونی تصریح می کند که خارجی ها می توانند از طریق سرمایه گذاری اقامت دریافت کنند، البته در صورتی که متقاضیان شرایط مقرر در قانون را داشته باشند. بنابراین، خارجی ‌هایی که می‌خواهند در اسلوونی کسب ‌و کار ایجاد کنند، می‌توانند هنگام سرمایه‌ گذاری، اقامت اسلوونی را دریافت کنند. اقامت اسلوونی از طریق روش سرمایه گذاری باید توسط متقاضی که می خواهد در این کشور سرمایه گذاری کند، آغاز شود. در اینجا به تعدادی از دلایل انتخاب اسلوونی برای سرمایه گذاری توسط سرمایه داران خارجی اشاره می کنیم:

  • مالیات کم
  • کیفیت زندگی بالا
  • نیروی کار ماهر
  • اقتصاد پایدار
  • اقتصاد مبتنی بر صادرات
  • زیرساخت های کیفی
  • مشارکت سرمایه گذاری بسیار خوب با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه با اتریش و آلمان
  • سرمایه گذاری مستقیم خارجی به سمت تولید، بیمه، امور مالی، خرده فروشی
  • سفر بدون ویزا به کشورهای دیگر (183 کشور)

اسامی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش را در اینجا بخوانید.

شرایط زندگی برای مهاجرت به اسلوونی

با توجه به شاخص زندگی بهتر OECD، تعادل بین کار و زندگی، جامعه و سلامت، ویژگی های کسانی است که در اسلوونی زندگی می کنند. اکثر اسلوونیایی ها ادعا می کنند که از زندگی خود راضی هستند، در محیط خود با میزان جرم و جنایت کم و قرار گرفتن در معرض CO2 کم احساس امنیت می کنند. اگر قصد کار در اسلوونی را دارید، خوشحال خواهید شد که بیش از %90 از مردم اسلوونی می توانند به یک زبان خارجی صحبت کنند و بیش از %70 از جمعیت می توانند حداقل به 2 زبان خارجی صحبت کنند. به خصوص زبان های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی به طور گسترده در اسلوونی استفاده می شود.

برای مهاجرت به اسلوونی بهتر است بدانید که این کشور در تعدادی از ابعاد رفاه نسبت به سایر کشورها در شاخص زندگی بهتر عملکرد خوبی دارد. اسلوونی در زمینه آموزش، ایمنی و ارتباطات اجتماعی به طور میانگین عملکرد بهتری دارد. علاقه مندان مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله مهاجرت به اتریش، می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را از مشاورین و کارشناسان مجموعه به دست آورده و از طریق این موسسه برای مهاجرت اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :