مهاجرت تحصیلی اسلوونی

اعزام دانشجو به اسلوونی

اعزام دانشجو به اسلوونی

متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اعزام دانشجو به اسلوونی، باید قبل از ورود به اسلوونی ویزای مناسب یا مجوز اقامت دریافت کنند. متقاضیان باید درخواست خود را شخصا در نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی ارسال کنند. فرم های درخواست ویزای تحصیلی اسلوونی در تمام نمایندگی های دیپلماتیک و مقرهای کنسولی جمهوری اسلوونی وجود دارد که می توانید درخواست های ویزا را ارسال کنید. بیمه درمانی و دانشجویی برای کشور اسلوونی نیز یکی از مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا می باشد. دانشگاه لیوبلیانا بیمه درمانی شما را قبل از اخذ ویزا پس از ارسال درخواست آنلاین با مدارک مربوطه ترتیب می دهد. مدارک بیمه درمانی شما برای دوره تایید شده جهت اعزام دانشجو به اسلوونی معتبر خواهد بود و به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی تذکرات را به شما یادآور می شود.

شرایط اعزام دانشجو به اسلوونی

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که برای تحصیل به اسلوونی اقدام به مهاجرت می نمایند باید برای ویزای تحصیلی طولانی مدت یا ویزای تحصیلی درخواست دهند . ویزای طولانی مدت یا ویزای تحصیلی در اسلوونی احتمالا بین 3 تا 6 ماه اعتبار خواهد داشت. پس از ورود به کشور اسلوونی، باید مجوز اقامت خود را در کشور اسلوونی دریافت کنید که بسته به مدت تحصیل شما بین یک تا 3 سال معتبر خواهد بود. علاوه بر این، شما همچنین می توانید یک کارت ثبت نام دائمی با اعتبار پنج سال دریافت کنید. با این وجود، بستگی به دولت دارد که آیا به شما کارت ثبت نام بدهد. اگر می خواهید پس از فارغ التحصیلی در اسلوونی به اقامت خود ادامه دهید، باید شاغل باشید و برای ویزای کار اقدام کنید. مهاجرت به اسلوونی برای الحاق خانواده مستلزم درخواست ویزای خانوادگی اسلوونی است.

اعضای خانواده ای که می توانید با آنها متحد شوید و جهت اعزام دانشجو به اسلوونی اقدام نمایید عبارتند از:

  • یک همسر یا شریک زندگی
  • فرزندان شما یا فرزندان شریک زندگی شما زیر 21 سال
  • فرزندان بالای 21 سال وابسته مالی که با یک شهروند یا مقیم اسلوونی زندگی می کنند.
  • اعضای خانواده (بالای 21 سال) که از نظر مالی به شما یا شریک زندگی شما وابسته هستند.

هزینه های اعزام دانشجو به اسلوونی

شهریه های قابل دسترس در خارج از کشور اغلب می تواند برای ما علمی تخیلی به نظر برسد، زیرا تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور نه تنها بر عهده دانش آموزان آینده بلکه بیشتر بر عهده والدین آنها است. کجا زندگی خواهد کرد؟ با چه کسی معاشرت خواهد کرد؟ چگونه با مشکلات روزمره کنار می آید؟ اینها سوالاتی است که مادران و پدران دلسوز را بیشتر از دانشجویان آینده نگران می کند که می خواهند دور از خانه والدین خود ادامه تحصیل دهند. قطعا یک کشور وجود دارد که در نقشه مقاصد تحصیلی بالقوه برجسته است که پاسخ های نسبتا ساده ای به سوالات فوق ارائه می دهد و آن کشور اسلوونی است. شهریه و قیمت مسکن دانشجویی در اسلوونی مقرون به صرفه است.

به طور کلی یک دانشجوی متوسط ​​بدون خوابگاه بین 400€ تا 600€ (یورو) در ماه نیاز دارد. به احتمال زیاد مجبور خواهید بود بخشی از هزینه ها را ماهیانه تقسیم کنید. اولا، هر دانشجو در اسلوونی، صرف نظر از اینکه اهل چه کشوری است، حق دارد به طور قانونی استخدام شود. با استفاده از سرویس دانشجویی، دانشجویان می توانند حتی با توجه به رشته تحصیلی خود شغلی پیدا کنند و از 350€ تا 500€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنند. علاوه بر این، دانشجویان در اسلوونی یارانه ای برای وعده های غذایی و تخفیف حمل و نقل در نظر گرفته اند.

هزینه های اعزام دانشجو به اسلوونی

نکات قابل توجه اعزام دانشجو به اسلوونی

در مجموع 6 دانشگاه در اسلوونی وجود دارد که در شهرهای لیوبلیانا، ماریبور، نوا گوریکا، کوپر، نوو مستو و دانشگاه جدید با بیش از 1500 برنامه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. مرکز دانشگاه جهت مهاجرت تحصیلی به اسلوونی شهر لیوبلیانا است. اگرچه سایر شهرها از نظر کیفیت آموزش و برنامه های تحصیلی عقب نیستند. نکته مهم این است که فرزند شما می تواند برای 3 برنامه مختلف در دانشگاه های مختلف درخواست دهد و به خصوص وسوسه انگیز است که آزمون ورودی در اسلوونی الزامی نیست. همانطور که قبلا اشاره کردیم، تقریبا هیچ مانع زبانی و فرهنگی وجود ندارد. زبان اسلوونیایی مانند زبان ماست و می توان خیلی سریع به آن مسلط شد.

دانشجویان اسلوونی بسیار دوستانه هستند و از همسالان خود از خارج استقبال می کنند. علاوه بر این، تحصیل در اسلوونی مزایای زیادی برای دانشجویان منطقه ای دارد. تحصیلات عالی در اسلوونی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و کلاس ها بر اساس سیستم بولونیا برگزار می شود. 2 نوع کالج جهت تحصیل در اسلوونی وجود دارد. کالج‌های حرفه‌ای که تحصیل در آن 2 سال طول می‌کشد و کالج‌ های پایه که تحصیل در آنها 3 سال طول می‌کشد. کالج‌ های حرفه‌ ای عالی چیزی شبیه به مدارس عالی ما هستند و یک برنامه علمی با هدف توسعه مهارت‌های عملی دارند تا دانش‌آموزان را قادر به کار در اسرع وقت کنند. دانشکده ها آموزش نظری گسترده تری ارائه می دهند و پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند تحت برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل خود ادامه دهند.

مدارک مورد نیاز اعزام دانشجو به اسلوونی

از سال ها پیش، هر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می تواند با کارت شناسایی معتبر یا پاسپورت معتبر، بدون مجوز ورود خاص (به عنوان مثال ویزا یا اجازه اقامت) وارد جمهوری اسلوونی شود. این بدون توجه به هدف ورود و مدت اقامت در جمهوری اسلوونی صادق است. برای 3 ماه اول اقامت در جمهوری اسلوونی، چنین افرادی نیازی به اجازه اقامت در اسلوونی ندارند. با این حال، متقاضی موظف است آدرس موقت را در پلیس یا واحد اداری مربوطه ثبت کند. در صورتی که مدت اقامت بیش از 3 ماه باشد، اجازه اقامت الزامی است و این را می توان از دفتر اداری در منطقه مسکونی دریافت کرد. اجازه اقامت اسلوونی مطابق با شرایط تعیین شده توسط اتحادیه اروپا صادر خواهد شد.

برای صدور اجازه اقامت برای یک شهروند از یک کشور عضو به منظور تحصیل، باید مدارک زیر توسط دانشجو ارائه شود:

مدارک مورد نیاز اعزام دانشجو به اسلوونی

امید است این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :