مهاجرت تحصیلی لتونی

رشته مهندسی مکانیک در لتونی

رشته مهندسی مکانی در لتونی

رشته مهندسی مکانیک در لتونی به عنوان کشوری که عضو اتحادیه اروپا در شمال شرقی ای قاره قرار دارد می تواند جالب توجه برای متقاضیان است. مطمئنا تا وقتی کشورهای انگلیسی زبان پذیرای متقاضیان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هستند کسی به انتخاب لتونی به عنوان کشوری برای تحصیل در اتحادیه اروپا دست نمی زند. اما آنچه متقاضیان دانش را به تحصیل در لتونی می دارد که به سمت چنین کشوری که نام آن زیاد به گوش آشنا نیست بروند قطعا هزینه های پایین و مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این منطقه از اروپا است.

کشور لتونی که واحد پولی آن به واسطه عضویت در پیمان اقتصادی اتحادیه اروپا به طور رسمی یورو است ولی زبان محلی آن لتونیایی است که می توان اینگونه گفت که حالت آوایی آن مشابه زبان آلمانی است. مخاطبین گرامی در ادامه به بررسی بیشتر رشته مهندسی مکانیک در لتونی پرداخته می شود و مقاله پیش رو می تواند اطلاعات کلی خوبی به متقاضیان تحصیل در این کشور انتقال دهد، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

شناخت رشته مهندسی مکانیک در لتونی

رشته مهندسی مکانیک در لتونی و در همه جای دنیا یکی از رشته های بسیار گسترده و وسیع است که در اغلب شاخه های علمی دنیا وارد شده است و توانسته است پیوند بسیار حساس و کاربردی بین فیزیک، طراحی، علم مواد، مهندسی و سایر ایجاد کند و یکی از پر درآمدترین و پرطرفدارترین رشته های حال حاضر دنیا شود. در حال حاضر که اغلب کشورهای خاورمیانه درگیر قدرت طلبی های سیاسی دولتمردان قدرت لب در سراسر دنیا قرار گرفته است، احساس نیاز برای اسلحه سازی  فروش آن نیز تبدیل به صنایع بسیار قدرتمند و پولساز دنیا گردیده است که تجهیزات جنگی نیز یکی از مولفه های بسیار ارزنده در این اقتصاد محسوب می گردد.

لذا بزرگترین کشورها و کوچکترین کشورهای دنیا به دنبال آن هستند که بتوانند در این صنعت رشد کرده و از پیشرفت جهانی در هواپیما سازی، صنعت ماشین سازی، ساخت انواع ماشین آلات سنگین و سبک جنگی و یا حتی ساخت و ساز های مربوط به صنعت هوافضا جا نمانند. از این روی می توان گفت رشته مهندسی مکانیک در لتونی می تواند در کنار رشته هایی مانند کسب و کار، آی تی و برنامه نویسی، مارکتینگ و مدیریت در دنیا بازار کار بسیار خوبی دارد و به همان میزان درآمد بالایی را به همراه خواهد آورد. به همین دلیل است که افرادی که مهندسی مکانیک را به عنوان رشته های تحصیل آکادمیک خود انتخاب می کنند و سوابق کاری مرتبط با آن را دارند چنانچه در حوزه شنگن و اتحادیه اروپا حضور داشته باشند می توانند به راحتی به کار و درآمد بسیار خوبی برسند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی مکانیک در لتونی

تحصیل در هر رشته ای و در هر کشوری بی شک بدیهی است که نیازمند دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور مقصد است. این موضوع مهم در کشوری مانند لتونی هر چند کوچک با دانشگاه های بسیار کم نیز صدق می کند و می تواند به راحتی مسیر را برای علاقه مندان به مهاجرت فراهم سازد. به این واسطه متقاضی با سال های تحصیل و حضور خود در اتحادیه اروپا پاسپورت ایرانی خود را ستاره دار سازد و پس از آن کشورهای برتر اروپایی نظیر سوئیس، هلند، سوئد، آلمان و سایر را برای زندگی و کار انتخاب نماید.

اگر بخواهیم واقع بین باشیم تحصیل در لتونی که سفارت آن بکر است و کمتر افرادی برای مهاجرت تحصیلی به کشور لتونی اقدام می کنند نمی تواند مقصد تحصیلی مناسبی برای متقاضیان باشد. حتی اگر مخاطبین گرامی به دنبال تحصیل در کشور لتونی به دلیل هزینه های مقرون به صرفه است باز منطق می گوید متقاضیان به سراغ کشوری برای تحصیل بروند که بورسیه نیز داشته باشد. کشور لتونی علاوه بر هزینه های زندگی و تحصیل بسیار پایین مقصد بسیار مناسبی برای دریافت بورسیه تحصیلی بین 6000€ االی 7000€ (یورو) است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی مکانیک در لتونی

دریافت ویزای تحصیلی رشته مهندسی مکانیک در لتونی

ویزای تحصیلی لتونی را به متقاضی می دهند که موفق به اخذ نامه پذیرش از دانشگاه شده باشد و شهریه آن را به صورت کاملا منطقی پرداخت کرده باشد. اما دریافت پذیرش از دانشگاه برای اکثر کشورهای اروپایی مانند لتونی تازه اول راه است و باید دانست که در سطح اروپا آن کس که تصمیم میگیرد فرد می تواند ویزای تحصیلی را دریافت نماید دانشگاه نیست بلکه اداره مهاجرت آن کشور است لذا باید تمامی مدارکی که می تواند شانس موفقیت ویزا را بالا ببرد در پرونده ارائه شده به سفارت آن کشور آورده شود.

لذا باید مدراکی مبنی بر اینکه فرد واجد الشرایط است به سفارت ارائه کند که در شکل زیر بخشی از این مدارک آمده است.

هزینه های زندگی و تحصیل در لتونی

هزینه های زندگی در لتونی شاید مهمترین دلیل باشد که متقاضیان به فکر تحصیل در کشوری می افتند که مانند چین، ایتالیا و روسیه بورسیه تحصیلی دولتی ندارد. لذا باید دانست که هزینه های زندگی در لتونی شاید نسبت به کشورهای توسعه یافته دنیا بسیار پایین باشد اما در مقابل هزینه های زندگی در رومانی و ایتالیا زیاد تفاوت چندانی ندارد و در برخی اوقات نیز برای برخی اقلام مصرفی نیز بالاتر خواهد بود. بنابراین می توان گفت هزینه های زندگی در لتونی بدون در نظر گرفتن هزینه های مسکن بین 700€ الی 800€ (یورو) به طور ماهیانه خواهد بود.

هزینه های تحصیل در کشور لتونی نیز وابسته به شهرهای متفاوت و دانشگاه های مختلفی که در کشور لتونی وجود دارد با هم تفاوت بسیار زیادی دارد. ولی می توان گفت شهریه های دانشگاه های لتونی از عددی مثل 2400€ الی 14000€ بازه متفاوتی دارد. علاقه مندان به تحصیل در کشور لتونی برای رشته های مهندسی مکانیک می توانند با مشورت با مشاورین و متخصصینی که در امر مهاجرت وجود دارد درست ترین تصمیم را گرفته و انتخاب اشتباهی نداشته باشند. لذا می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :