مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته مهندسی مکانیک در اوکراین

رشته مهندسی مکانیک در اوکراین

بسیاری از دانشجویان بین المللی رشته مهندسی مکانیک در اوکراین را انتخاب می کنند، زیرا این کشور از لحاظ هزینه ای بسیار مناسب است. از مزایای تحصیل در اوکراین هزینه نسبتا ارزان و پایین آن کشور است. رتبه بندی جهانی دانشگاه های اوکراین به طور متوسط بالا است. بسیاری از دانشگاه های آنها دارای استانداردهای بالا با ساختارهای بزرگ و اساتید واجد شرایط هستند. در حال حاضر، دانشگاه های اوکراین به عنوان دروازه ای به بازار کار اروپا در نظر گرفته می شوند که قیمت دوره های مقرون به صرفه، شرایط روادید ساده و امکان اقامت دائم را ارائه می دهند.

طبق گزارش یونسکو، اوکراین با نسبت ثبت نام ناخالص دوره سوم 83% در میان تحصیل کرده ترین جوامع جهان قرار دارد. زبان رسمی این کشور اوکراینی است، یادگیری زبان اوکراینی همچنین یادگیری سایر زبان های اروپای شرقی را آسان تر می کند. البته دانشگاه های که به زبان انگلیسی تدریس شود هم وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآن دارد تا با ارائه مطالبی در این مقاله شما را آگاه سازد، باشد که برای شما عزیزان مفید واقع شود.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اوکراین

متقاضی که می خواهد با هدف تحصیل در اوکراین اقامت دانشجویی اخذ کند باید بداند که در قدم اول باید از یک دانشگاه معتبر در این کشور نامه پذیرش بگیرد که بعد از آن از طریق آن نامه برای ویزای دانشجویی اقدام کرده و وارد خاک اوکراین شود. دانشگاه های مهندسی در اوکراین آموزش با کیفیت بالا و تکنیک های آموزشی مدرن ارائه می دهند. دانشگاه های مهندسی مکانیک در اوکراین با ساختار بسیار حرفه ای دانشجویان را اماده می کنند که بعد از تحصیل بتوانند وارد بازار کار شوند و کسب درآمد کنند. هزینه تحصیل در اوکراین بسیار مقرون به صرفه بوده و دانشگاه هایی که مهندسی مکانیک درون آنها تدریس می شود.

هزینه های زندگی برای یک دانشجوی بین المللی بسته به عوامل مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل دانشجویان در اوکراین حدودا از 1500$ تا 2000$ (دلار) در سال است. آموزش عالی در اوکراین دارای سابقه ای چند صد ساله، سنت های ملی و اعتبار بالایی در جهان شناخته شده است و دارای زیرساخت های آموزشی، علمی و اجتماعی توسعه یافته را فراهم می کند و آماده ارائه فرصت های برابر به دانشجویان بین المللی است. کشور اوکراین دارای معلمان و اساتید مجرب، طیف گسترده ای از تخصص ها، دانشگاه های معتبر و استانداردهای کیفیت اروپایی دلایل اصلی محبوبیت آموزش عالی در اوکراین در بین دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. مهندس مکانیک در اوکراین در آینده با ماشین‌ های هوشمند برای طراحی و توسعه سیستم‌ های خودکاری که بهره ‌وری، دقت و ایمنی را در صنایعی مانند تولید، لجستیک و مراقبت‌ های بهداشتی افزایش می‌دهد، همکاری خواهد کرد.

شرایط تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در اوکراین

هزینه رشته مهندسی مکانیک در اوکراین

فارغ از مهارت های زبانی، دانشجویان بین المللی می توانند رشته های پایه لازم برای ادامه تحصیل را با توجه به رشته های انتخابی مطالعه کنند. دانشجویان بین المللی به صورت خصوصی و با پرداخت هزینه در اوکراین تحصیل می کنند. هزینه های تحصیل رشته مهندسی در اوکراین از 1000$ تا 3000$ (دلار) در سال برای اکثر رشته ها و 2000$ تا 6000$ (دلار) برای علوم پزشکی متغیر است. هزینه های تحصیل رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های اوکراین بسته به برنامه تحصیلی بین 1200$ تا 5000$ (دلار) متغیر است. شهریه اکثر برنامه های آمادگی معمولا کمتر از 2000$ (دلار) است و در برخی از دانشگاه ها می تواند به 1000$ (دلار) نیز برسد.

هزینه ویزای دانشجویی اوکراین 176$ (دلار آمریکا) است . این هزینه حتی در مواردی که درخواست ویزای بلندمدت پذیرفته نشود قابل استرداد نیست. هزینه تخمینی زندگی در اوکراین در یک خانواده 4 نفره ماهانه 1598.5$ (دلار) بدون اجاره است. هزینه های ماهانه زندگی در اوکراین برای یک نفر بدون اجاره 462.1$ (دلار) تخمین زده می شود. هزینه زندگی در اوکراین به طور متوسط ​​10.0% بیشتر از ایران است. هزینه اجاره در اوکراین به طور متوسط ​​6.8% کمتر از ایران است.

توزیع هزینه ها جهت زندگی در اوکراین به صورت زیر است:

توزیع هزینه ها جهت زندگی در اوکراین

سوالات متداول درباره رشته مکانیک در اوکراین

برخی سوالات که برای متقاضیان جهت رشته مهندسی مکانیک در اوکراین مطرح می شود به شرح زیر است:

  • آیا اوکراین محل خوبی برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک است؟ اوکراین با نزدیک به 5.7 میلیون دانشجو در کشوری به بزرگی تگزاس، یکی از بزرگترین و با استعدادترین بازارهای بین المللی دانشجویی در اروپا است . طبق گزارش یونسکو، اوکراین دارای نرخ باسوادی بزرگسالان 99.97% است.
  • آیا برای پذیرش در دانشگاه اوکراین جهت رشته رشته مکانیک نیاز به واجد شرایط بودن هر آزمون انگلیسی مانند آیلتس یا تافل داریم؟ خیر، اجباری نیست ، اما برنامه های حمایت آموزشی برای کسانی که در زمینه هایی مانند ESL نیاز به کمک بیشتری دارند یا دارای اختلالات یادگیری هستند، وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورهای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :