مهاجرت تحصیلی اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان مزایایی را در پی دارد و بسیاری در میان گزینه های انتخابی خود برای تحصیل این کشور را انتخاب می نمایند. اسلوونی کشوری است که در جنوب اروپای مرکزی قرار گرفته است و دارای مناظر زیبا و خیره کننده می باشد. بدین ترتیب دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا با داشتن ویزای شنگن به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا سفر کنند. از اینرو آموزش با کیفیت و آینده نگر، طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی، بدون آزمون ورودی، تخفیف ها و بورسیه های مختلف تحصیلی و هم چنین فرصت های شغلی برای دانشجویان امتیازاتی است که برای متقاضیان تحصیل در اسلوونی به دنبال دارد. در مقاله زیر سعی کردیم به بسط و گسترش تحصیل در اسلوونی بپردازیم. این مقاله تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود.

بررسی تحصیل در اسلوونی

اگر به فکر تحصیل در اسلوونی برای بیش از 90 روز هستید، باید برای اجازه اقامت در کشور مورد نظر خود اقدام کنید. برخی از کشورها از دانشجویان بین المللی می خواهند که قبل از ورود به اسلوونی برای دریافت مجوز اقدام کنند. اگر شما تبعه یک کشور ثالث از کشوری هستید که شهروندان آن برای ورود به جمهوری اسلوونی باید ویزا دریافت کنند و می خواهید وارد جمهوری اسلوونی شوید یا برای مقاصد تحصیلی در آنجا بمانید، باید ویزای C (ویزای کوتاه مدت) ویزای توریستی یا ویزای D (ویزای بلند مدت) در یک نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولگری جمهوری اسلوونی در خارج از کشور قبل از ورود به جمهوری اسلوونی دریافت کنید.

برای همین اهداف می‌ توانید وارد جمهوری اسلوونی شده و برای مدت معینی به مدت حداکثر 3 ماه (90 روز) در یک دوره 6 ماهه، از تاریخ اولین ورود در آنجا بمانید. اگر شهروند کشوری هستید که شهروندان آن برای ورود به جمهوری اسلوونی نیازی به دریافت ویزا ندارند (کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا) تنها بر اساس پاسپورت خود، برای حضور در جمهوری اسلوونی بیش از 90 روز مجاز با ویزای D، در بازه زمانی 90 روزه یا پس از انقضاء ویزای D، موظف هستید برای اولین مجوز اقامت از اداره مربوطه درخواست دهید.

مدارک لازم برای اخذ مجوز تحصیل در اسلوونی

برای اخذ مجوز تحصیل در اسلوونی باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر (تاریخ انقضای آن حداقل 3 ماه از مدت اقامت در جمهوری اسلوونی بیشتر باشد.)
  • عکس معتبر
  • مدارک ثبت نام در یک موسسه آموزش عالی
  • بیمه درمانی که خدمات فوری مراقبت های بهداشتی را با حداقل نیاز، در جمهوری اسلوونی پوشش می دهد.
  • وسایل معیشت کافی به میزان ماهانه معادل حداقل درآمد پایه در جمهوری اسلوونی (€269 (یورو) در ماه)
  • گواهی تاییدیه پلیس کشور متقاضی که نشان دهنده سابقه کیفری واضح است، که بیش از 3 ماه صادر شده باشد. (ترجمه شده به اسلوونیایی و محضری)

در تصویر زیر مدارک لازم برای اخذ مجوز تحصیل در اسلوونی نشان داده شده است:

مدارک لازم برای اخذ مجوز تحصیل در اسلوونی

دوره های تحصیل در اسلوونی

برای تحصیل در اسلوونی از شما خواسته می شود سطح دانش خود را به زبان اسلوونیایی و یا انگلیسی ثابت کنید. در برخی موارد، از شما خواسته می شود تا دوره های واجد شرایط دیگری را نیز بگذرانید. اگر برای برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه اسلوونی درخواست می دهید، باید مدرک کارشناسی یا مدرک معادل آن را داشته باشید. در صورتی که متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه اسلوونی هستید، باید مدرک دیپلم یا مدرک کارشناسی ارشد مربوطه را داشته باشید. زبان اصلی آموزش در موسسات آموزش عالی در اسلوونی، اسلوونیایی است.

بنابراین، اگر متقاضی دوره های کارشناسی هستید، از شما خواسته می شود سطح تسلط خود به زبان اسلوونیایی را ثابت کنید. برای برخی از برنامه های تحصیلی، مانند برنامه های مربوط به آموزش یا زبان و ارتباطات، باید سطح دانش خود را به زبان اسلوونیایی در سال اول تحصیل ثابت کنید. اما سطح مهارت به زبان اسلوونیایی را در بقیه دوره ها می توانید در سال دوم تحصیلی خود ثابت کنید. به طور کلی، از شما انتظار می رود که سطح تسلط بر زبان اسلوونیایی مطابق با حداقل B2 در پاسپورت زبان اروپایی داشته باشید. برای آشنایی با شرایط تحصیل در چک این قسمت مطالعه شود.

هزینه تحصیل در اسلوونی

هزینه تحصیل در اسلوونی بسته به انتخاب موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است. تحصیلات عالی برای مقاطع کارشناسی برای همه دانشجویان اسلوونیایی و عضو اتحادیه اروپا که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند، بدون هزینه است. 80% دانشجویان هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند، برای هزینه تحصیل در اسلوونی توسط وزارت آموزش عالی حمایت می شوند. هزینه ثبت نام سالانه برای همه رشته ها 30€ (یورو) است. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل تمام وقت در اسلوونی هستند، هزینه ها بسته به برنامه و موسسه می تواند بین €1500 الی €10000 (یورو) در سال متغیر باشد.

سایر هزینه ها بدین شرح می باشد:

  • اخذ مدرک کارشناسی برای برنامه علوم اجتماعی شهریه ای حدود €1400 (یورو) برای یک سال در نظر گرفته است.
  • برای تحصیلات فنی، برنامه هنر و علوم طبیعی، شهریه حدود €1867 (یورو) برای مدرک کارشناسی ارشد یک ساله است.
  • برای برنامه علوم اجتماعی، شهریه ای که باید پرداخت شود حدود €2100 (یورو) برای یک سال است.
  • برای مطالعات هنر، برنامه های فنی و علوم طبیعی، شهریه حدود €2800 (یورو) برای یک سال است.

هیچ تفاوتی بین دانشجویان اسلوونیایی، اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در سطح شهریه وجود ندارد. دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل در اسلوونی هستند باید یک دوره 3 ماهه به زبان اسلوونیایی را بگذرانند که هزینه آن €1320 (یورو) است. شذایط اخذ اقامت اسلوونی پس از اتمام دوره تحصیلی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی

اگر انگلیسی زبان آموزش برنامه تحصیلی یا دوره ای است که در اسلوونی تحصیل خواهید کرد، باید ثابت کنید که سطح کافی از دانش انگلیسی را دارید تا درخواست شما پذیرفته شود. اگر چه سطح مورد انتظار تسلط به زبان انگلیسی ممکن است بسته به دانشگاه و مهمتر از همه، برنامه تحصیلی یا دوره متفاوت باشد، میانگین معمول زبان انگلیسی مورد نیاز شما برای تحصیل در اروپا 550 تا 587 امتیاز است (بر اساس مقاله آزمون تافل) یا 213 تا 240 امتیاز (آزمون تافل مبتنی بر کامپیوتر) یا 79 تا 95 امتیاز (آزمون تافل مبتنی بر اینترنت) یا نمره 6.5 یا 7 در آزمون آیلتس.

اگر در آزمون‌ های تافل یا آیلتس شرکت نکرده‌ اید و می‌ خواهید سطح دانش زبان انگلیسی خود را با آزمون‌ های دیگر ثابت کنید، باید ثابت کنید که سطح تسلط بر زبان انگلیسی مطابق با سطح B1 یا B2 دارید. اگر حداقل الزامات زبان انگلیسی را ندارید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای تحصیل در اسلوونی درخواست نکنید، همیشه باید با هماهنگ کننده دوره یا برنامه تماس بگیرید. در برخی موارد، موسسات آموزشی ممکن است با شرایط زبان منعطف باشند و ممکن است به شما اجازه داده شود مهارت های زبانی خود را در حین مطالعه دوره خود بهبود بخشید.

بورسیه ها برای تحصیل در اسلوونی

هزینه ها و شهریه تحصیلی می تواند برای تعداد زیادی از دانشجویان دغدغه ای برای تحصیل باشد. تخفیف ها و بورسیه های مختلفی برای تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که منجر به حمایت های مالی از آن ها می شود. بورسیه های تحصیلی کشور اسلوونی بسته به کشور مبدا و سطح تحصیلات متقاضیان تحصیل در اسلوونی،متفاوت است و گزینه های مختلفی برای تامین مالی به دانشجویان ارائه می دهند. برای تحصیل در کشورهای اروپایی از جمله تحصیل در مجارستان می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی های مشاورین بهره مند شده و از طریق این موسسه برای مهاجرت تحصیلی خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :