مهاجرت تحصیلی لتونی

دانشگاه فنی ریگا لتونی

دانشگاه فنی ریگا لتونی

تحصیل در دانشگاه فنی ریگا لتونی برای کشوری با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت و در کنار 59 دانشگاه و کالج دیگر، یک فرصت آموزش عالی دولتی است. برنامه‌ های دانشگاه فنی ریگا لتونی که به زبان‌ های خارجی عمدتا انگلیسی و روسی به همراه چند برنامه زبان آلمانی و اسکاندیناویایی تدریس می گردد، طیف گسترده‌ای از رشته ها را در این کشور پوشش می دهند که به خصوص، تحصیل پزشکی و مدارک در صنعت هوانوردی محبوب ترین گزینه های تحصیل در لتونی است. موقعیت جغرافیایی لتونی بین شرق و غرب از نظر تاریخی برای افراد مجذوب قدرت مثل آلمان ها، روس ها، لهستان و سوئد جذاب بوده است که هر کدام آثار فرهنگی متفاوتی بر معماری، زیرساخت‌ها، سبک و شخصیت کشور ثبت کرده اند.

کشور لتونی به خاطر خط ساحلی زیبا و جنگل های کاج معروف است و هم چنین در منطقه جغرافیایی قرار دارد که امکان استفاده از جادو و تفاوت های چهار فصل را فراهم می آورد که در اکثر نقاط اروپا امکان پذیر نیست. علاوه بر آب و هوا لتونی کشوری با تاریخ و سنت های فرهنگی غنی است که برای هزار سال در این سرزمین ساکن بوده اند. تحکیم ملت مدرن لتونی در قرن نوزدهم آغاز شد که بیداری ملی آغاز شد و پیش شرطی برای ایجاد یک دولت ملی مستقل در قرن بیستم شد به طوریکه امروزه لتونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی شرایط تحصیل در ریگا پرداخته خواهد شد.

بررسی دلایل تحصیل در لتونی

یکی از مهم ترین دلایل علاقمندی به تحصیل در لتونی وجود آموزش عالی آکادمیک و حرفه ای در این کشور است. به طوری که اکثر این موسسات، مدرک تحصیلی عالی آکادمیک وحرفه ای را ارائه می نمایند. برنامه های آموزش عالی آکادمیک در لتونی بر آماده سازی فارغ التحصیلان برای تحقیقات مستقل و نیز ارائه زمینه های نظری برای فعالیت های حرفه ای متمرکز است در حالیکه برنامه های آموزش آکادمیک بر اساس استاندارد ملی آموزش آکادمیک اجرا می شود که در پایان هر دو این برنامه ها، هر مرحله یک پایان نامه را تشکیل می دهد که تبدیل به مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می انجامد.

علاوه بر وجود دوره های آکادمیک در این کشور، وجود شرایط دیگری مثل تحصیل ارزان، وجود آب و هوای 4 فصل و معتدل و سایر نیز در لتونی مورد توجه دانشجویان علاقمند به مهاجرت قرار گرفته است که در ادامه به معرفی این دلایل نیز پرداخته خواهد شد:

بررسی دلایل تحصیل در لتونی

بررسی شرایط کلی دانشگاه فنی ریگا در لتونی

RTU (دانشکاه تکنیکال ریگا) یک دانشگاه مدرن و شناخته شده بین المللی است که تنها دانشگاه پلی تکنیک در لتونی و همچنین بزرگترین دانشگاه در لتونی شناخته شده است و سالانه حدود 15000 دانشجو را آموزش می دهند. دانشگاه فنی ریگا لتونی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه نسل سوم تمرکز داشته است که نه تنها آموزش با کیفیت بالا ارائه می کند، بلکه تحقیقات پیشرفته ای را انجام می دهد و خالق نوآوری و انتقال فناوری را بوده است و در واقع اکتشافات علمی را اجرا می کند.

در 9 دانشکده دانشگاه فنی ریگا لتونی امکان تحصیل با کیفیت بالا نه فقط در علم مهندسی، بلکه در علوم اجتماعی و علوم انسانی نیز فراهم شده است. برنامه های مطالعاتی اجرا شده توسط این دانشگاه نیز توسط کارشناسان بین المللی مثبت ارزیابی شده و به طور رسمی معتبر هستند. علاوه بر این دانشگاه RTU توانسته است با توسعه پردیس های توسعه یافته، تبدیل به بزرگترین دانشگاه لتونی گردد. در حال حاضر پردیس کیپسالا پیشرفته ترین مرکز مطالعات مهندسی در کل منطقه بالتیک خواهد بود.

بررسی شرایط کلی دانشگاه فنی ریگا در لتونی

شرایط اخذ پذیرش ازدانشگاه فنی ریگا در لتونی

برای دریافت پذیرش از دانشگاه فنی ریگا لتونی طی کردن مراحل درخواست اعزام دانشجو به لتونی به ترتیب می تواند کمک کننده باشد، در ادامه به بررسی این مراحل پرداخته خواهد شد:

  • در مرحله اول فرم درخواست آنلاین باید به دانشگاه فنی ریگا لتونی ارسال گردد که برای تکمیل این فرم دانشجو به ایمیل احتیاج دارد. علاوه بر این درخواست داشتن انگیزه نامه، رزومه، کپی کلیه صفحات پاسپورت و داشتن آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات از از الزامات است که این مدارک باید ترجمه شده و در نهایت نیز مهر شده و به دانشگاه تحویل می گردد.
  • در مرحله دوم بررسی هزینه ها حائز اهمیت است که برای بررسی درخواست در دانشگاه فنی ریگا لتونی مبلغ 150€ (یورو) لازم است که این مبلغ غیر قابل استرداد است. ثبت درخواست پس از پرداخت این مبلغ امکان پذیر است که رسید پرداخت باید توسط متقاضی در سایت آپلود گردد.
  • در مرحله نهایی یک دعوتنامه برای تکمیل مصاحبه تصویری از طریق سیستم درخواست آنلاین، ظرف 3 روز کاری ارسال می گردد و در صورت نیاز لینک هایی برای انجام آزمون های ورودی برای فرد اعلام می گردد.

پس از طی مراحل فوق، نتیجه پذیرش نهایی فرد ظرف مدت 3 هفته اعلام می شود و دانشجو می تواند با دریافت نامه پذیرش قطعی برای دریافت ویزا اقدام نماید. به صورت کلی تحصیل در لتونی با توجه به وجود دانشگاه هایی همچون ریگا که در حال رشد روز افزون هستند.

امکان تحصیل در رشته های مختلف در کنار وجود مناطق بکر و ساحلی برای تفریحات دانشجویی، وضعیت آب و هوایی نزدیک به ایران، مسافت کوتاه تر و ارزان بودن تحصیل در این کشور بسیار مورد توجه است. افراد علاقمند به مهاجرت به لتونی می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :