مهاجرت تحصیلی کرواسی

دانشگاه کاتولیک کرواسی

دانشگاه کاتولیک کرواسی

دانشگاه کاتولیک کرواسی یکی از بهترین دانشگاه هایی است که متقاضیان می توانند به زبان انگلیسی رشته هایی مانند روانشناسی را در آن فراگیرند. کرواسی به عنوان کشوری در قاره اروپا که عضو جوامع بین المللی است می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در اروپا باشد و با وجود دانشگاه های با تعداد کم ولی معتبر و با کیفیت در آن متقاضیان می توانند از هزینه های پایین زندگی در کشور کرواسی استفاده کرده و تحصیلات خود را در آن به اتمام رسانند. پایتخت کشور کرواسی زاگرب است که بزرگترین شهر نیز محسوب می شود و نه تنها پایتخت بلکه مرکزی برای علم، اقتصاد، فرهنگ و حکومت کشور کرواسی محسوب می گردد. کرواسی مانند کشورهایی نظیر صربستان و اسلوونی جزئی از یوگسلاوی سابق محسوب می شد که در سال 1991 میلادی بالاخره از یوگسلاوی جدا شده و به تنهایی اعلام استقلال کرد.

واحد پولی کشور کرواسی مانند اکثر کشورهای حوزه شنگن و اعضای اتحادیه اروپا با واحد پولی یورو سنجیده می شود و مراودات مالی در کشور کرواسی با همین واحد انجام می پذیرد. جمعیت این کشور نزدیک به 4 میلیون نفر تخمین زده می شود که بیش از 800000 نفر آن در پایتخت کرواسی ساکن هستند. یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور کاتولیک است که در مقاله پیش رو به بررسی آن پرداخته شده است، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

تاریخچه دانشگاه کاتولیک کرواسی

پس از اعلام استقلال کرواسی در کشور کرواسی کنفرانسی سالیانه توسط مذهبیون این کشور برگزار می شد که کنفرانس اسقفان کرواسی نام داشت که در سال 2004 در این کنفرانس تصمیمی مبنی بر تاسیس دانشگاه کاتولیک کرواسی اتخاذ گردید که در طی آن موسس آن یعنی اسقف اعظم وظایف راه اندازی این دانشگاه را بر عهده گرفت. این دانشگاه به گفته اسقف اعظم جوسیپ بوزانیچ برای کمک به نظام آموزشی در سراسر کرواسی تاسیس شده است و در حال حاضر نیز برنامه های زیادی را برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند.

دانشگاه کاتولیک کرواسی در طی زمان های متفاوت با گسترش فضا و محیط داخلی و خارجی خود هر ساله برنامه های تحصیلی خود را افزایش داد که این موجب بزرگ شدن وسعت این دانشگاه گردید. مثلا در سال 2020 میلادی وزارت علوم و آموزش جهت تحصیل در کرواسی مجوز تاسیس دانشکده هایی با موضوعیت کادر درمان و پزشکی در این دانشگاه را صادر نموده و رشته در مقاطع لیسانس و کارشناسی ارشد بصورت اجرای برنامه تحصیلی تلفیقی ارائه گردید.

تاریخچه دانشگاه کاتولیک کرواسی

تحصیل در دانشگاه کاتولیک کرواسی

به واسطه رشد چشمگیری که دانشگاه کاتولیک کرواسی در طی گذر زمان داشته است، توانسته است با ایجاد فضای کاملا علمی و پژوهشی و تحصیل در مقاطع مختلف موفق به ارائه برنامه تحصیلی در رشته های متفاوتی در این دانشگاه گردید. دانشگاه کاتولیک کرواسی که با پذیرش تعداد کمی از متقاضیان با حدود 40 دانشجو آغاز به کار نمود در حال حاضر بیش از 1300 دانشجو در آن مشغول به تحصیل و گذران زمان با موضعیت پژوهش هستند.

همانطور که اکثر کشورهای اروپایی در قبل از میلاد مسیح با امپراطوری روم باستان و تمام علایق و گرایشات مذهبی این امپراطوری آشنا بوده اند، در کرواسی نیز گرایشات مذهبی را به سمت خود جذب کرده است که باعث شده است تعالیم کاتولیک رومی به عنوان وابستگی مذهبی دانشگاه کاتولیک کرواسی شناخته شود. اما دانشگاه کاتولیک کرواسی در کنار مذهب و گرایشات مذهبی که داشته است از تعلیم و تربیت در حوزه علوم اجتماعی غافل نشده است.

رشته های تحصیلی در دانشگاه کاتولیک در کرواسی عبارتند از:

رشته های تحصیلی در دانشگاه کاتولیک در کرواسی

بورسیه تحصیلی در دانشگاه کاتولیک کرواسی

بورسیه تحصیلی در کرواسی و دانشگاه کاتولیک کرواسی مانند همه دانشگاه های سراسر دنیا وجود دارد واین نوع بورسیه ها انواع مختلفی دارد که شاید رایج ترین آنها بورسیه علمی یا شایستگی باشد. بورسیه ها در سراسر دنیا برای تمرکز دانشجو جهت تحصیل در دانشگاه ارائه می گردد و این موضوع به عنوان کمک هزینه تحصیلی برای آرامش خاطر دانشجو در نظر گرفته می شود. که با وام و یا مبلغی از پیش تعیین شده انجام می پذیرد. البته افرادی که به دنبال بورسیه و هزینه های تحصیل بسیار پایین هستند بهتر آن است که مقاله بورسیه تحصیلی در کرواسی را مطالعه نمایند.

در جدول زیر نام و رتبه جهانی برخی دانشگاه های کرواسی آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Zagreb751 – 760
The Josip Juraj Strossmayer University of Osijek1201 – 1400
University of Rijeka1201 – 1400

هزینه های زندگی و تحصیل در کرواسی

آنچه هزینه های زندگی در کرواسی را تحت الشعاع قرار می دهد این است که خود فرد تا چه حدودی از زندگی انتظار کیفیت بالا دارد و طبیعتا افرادی که می خواهند با حضور فعال در رستوران های سطح شهر هفته خود را بگذراند بنابراین هزینه های زندگی بالایی را باید بپردازند. در کل هزینه های زندگی در کرواسی بسیار نسبت به کشورهای دیگر اروپا مانند هلند پایین است و افرادی که هزینه های زندگی در هلند را می دانند می توانند تخمین بزنند که با حدود نیمی از این هزینه ها به صورت ماهیانه می توانند شرایط مناسبی از زندگی خود را رقم بزنند.

به طور کلی آنچه از سایت های بین المللی مشاهده می شود هزینه های زندگی به طور میانگین در کرواسی برای هر نفر بدون در نظر گرفته اجاره مسکن ماهیانه بین 700€ الی 800€ (یورو) است که این عدد برای یک خانواده چهار نفره به 2500€ الی 2700€ (یورو) خواهد بود که باید هزینه های اجاره مسکن که بسیار متفاوت خواهد بود را به این مبلغ اضافه نمود. متقاضیان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :