مهاجرت تحصیلی پرتغال

کار در حین تحصیل در پرتغال

کار در حین تحصیل در پرتغال

برای دانشجویانی که در حین تحصیل در پرتغال نیاز به تامین هزینه های تحصیل و زندگی دارند شرایط کار در حین تحصیل در پرتغال امکان پذیر می باشد. کشور پرتعال جزء سرزمین اصلی قاره اروپا می باشد و واقع در شبه جزیره ایبری است که یکی از قدیمی ترین ایالت های اروپا می باشد. کشور پرتغال اولین امپراتوری جهانی را در قرن 15 و 16 تاسیس کرد. همین امر باعث شد تا این کشور یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی، نظامی و سیاسی جهان شود. انقلاب در سال 1910 سلطنت را خلع کرد و کشور پرتغال به یک کشور دموکراتیک تبدیل شد. اکتشافات پرتغال عناصر فرهنگ آنها را در سراسر جهان برجای گذاشته است.

کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل بوده و یکی از اعضای بنیانگذار ناتو و OECD می باشد. این کشور توسعه یافته دارای اقتصادی پیشرفته با در آمد بالا و سطح زندگی بالا می باشد. این شهرت به صلح و پایداری مشهور است، از نظر دموکراسی، پیشرفت اجتماعی، آزادی اخلاقی و شکوفایی و همچنین بسیاری از عوامل مطلوب دارای رتبه بالایی است. تحصیل در کششور پرتغال هم از نظر آکادمی و هم از نظر تجربه شخصی بسیار ارزشمند خواهد بود. لازم به ذکر است که موسسات آموزش عالی کشور پرتغال روند بولونیا را دنبال می کنند، همین امر باعث می شود که مدارک تحصیلی دانشجویان در کشور اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کار در حین تحصیل در پرتغال با کارشناسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

هزینه تحصیل و زندگی در پرتغال

علاوه بر حومه زیبا و باشکو، آب و هوای معتدل و تجارب فرهنگی عالی، برای دانشجویان بین المللی کشور پرتغال جنبه دیگری دارد. می توان گفت که کشور پرتغال یکی از ارزان ترین کشورها با توجه به غذاهای شگفت انگیز در قاره اروپا برای زندگی می باشد. شهرهای اصلی پرتغال دارای یک موسیقی زنده و معاصر می باشد که دارای صحنه زندگی شبانه است. متوسط هزینه تحصیل به تحصیل دانشگاه دولتی یا دانشگاه خصوصی و رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

در جدول زیر متوسط هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در کشور پرتغال به صورت سالانه شرح داده شده است:

مقاطع مختلف تحصیلیهزینه سالانه به یورو
مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشدبین 3000€ الی 7000€
مقطع دکترابین 2500€ الی 4000€

توجه داشته باشید که هزینه های فوق جهت تحصیل در پرتغال برای دانشجویان تمام وقت می باشد. دانشجویان نیمه وقت که در دانشگاه دولتی درس می خوانند، باید 70% شهریه را پرداخت کنند. به طور کلی، دانشجوی بین المللی می تواند با بودجه ماهانه بین 600€ الی 800€ (یورو) در کشور پرتغال به راحتی زندگی کند. همان طور که قبلا اشاره شد، کشور پرتغال کمترین هزینه زندگی را در اروپای غربی ارائه می دهد. می توان گفت که تقریبا همه موارد اعم از محل اقامت گرفته تا مواد غذایی مقرون به صرفه می باشد. با احتساب اجاره، یک زوج در ماه با مبلغی حدود 17000$ (دلار) می توانند در کشور پرتغال و در شهرهای کوچک به راحتی زندگی کنند. در پایتخت این کشور یعنی لیسبون بودجه یک زن و شوهر بین 2100$ الی 2200$ (دلار) در ماه می باشد.

قوانین کار در حین تحصیل در پرتغال

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا و EEA می باشند، در حالی که در پرتغال تحصیل در پرتغال می باشند می توانند بدون محدودیت دولت کار کنند. از طرفی دیگر، دانشجویانی که شهروند غیر اتحادیه اروپا و EEA می باشند می توانند در طول تعطیلات و ماه تابستان به صورت پاره وقت و حدود 40 ساعت در هفته در کشور پرتغال کار کنند. دانشجویان می دانند که یافتن کار پاره وقت راحت و سودآور می باشد. چرا که محیط کار در این کشور بسیار آرام است و دانشجویان وقت کافی برای کار در حین تحصیل در پرتغال خواهند داشت. بسیاری از دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی در رستوران ها و کافی شاپ ها به عنوان یک پیشخدمت کار کنند. همچنین مشاغل دیگری که یک دانشجو می تواند انتخاب کند شامل مترجمان، فروش، متخصصان فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، توسعه دهندگان تلفن و موارد دیگر می باشد.

در کشور پرتغال مشاغلی که شامل ارتباط و تعامل می باشد فقط مختص خارجی های انگلیسی زبان نبوده و زبان های دیگر از جمله آلمانی، عربی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی و اسپانیایی نیز تقاضای بسیاری دارند. علاوه بر این، دانشجویان جهت کار در حین تحصیل در پرتغالمی توانند آموزش پاره وقت را در STEM (علوم، فناوری، مهندسی و پزشکی) بیابند. دانشجویان هنگام تحصیل در کشور پرتغال می توانند از استعداد خود را به روش جدید کسب درآمد کنند. کنسرت های مستقل و رسانه های اجتماعی نیز گزینه های شغلی بسیار محبوب دانشجویان در پرتغال هستند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در رشته داروسازی در پرتغال پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

قوانین کار در حین تحصیل در پرتغال

دستمزد کار در حین تحصیل در پرتغال

برای متقاضیانی که در کشور پرتغال کار می کنند، حداقل دستمزد با وضعیت قانونی تعیین می شود. در ماه ژانویه سال 2022، حداقل دستمزد به صورت ماهانه و کار تمام وقت حدود 700€ (یورو) می باشد. اما برای کارهای پاره وقت معمولا حقوق براساس ساعتی تعیین می شود. از این رو با توجه به نوع کار و مهارت متقاضی حداقل دستمزد متقاضیان جهت کار در حین تحصیل در پرتغال حدود 4.38€ (یورو) می باشد.

دانشجویان شهروند غیر اتحادیه اروپا برای کار در کشور پرتغال به مجوز اقامت پرتغال نیاز دارند. زمانی که دانشجو وارد کشور پرتغال می شود باید ظرف 3 ماه از زمان ورود خود به کشور پرتغال، درخواست خود را به اداره مهاجرت و مرزهای کشور پرتغال ارسال کند. در خصوص اطلاع از شرایط اجاره خانه در پرتغال پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

برای دریافت مجوز اقامت پرتغال، مدارک زیر لازم است:

  • فرم درخواست اجازه اقامت پرتغال که توسط متقاضی تکمیل و امضاء شده است.
  • گذرنامه
  • 2 عکسی که اخیرا گرفته شده است.
  • اثبات امور مالی
  • اثبات محل اقامت

به طور کلی، کشور پرتغال یک کشور بسیار عالی برای تحصیل می باشد. اگر قصد تحصیل در کشور پرتغال را دارید و تمایل دارید که از شرایط کار در حین تحصیل در پرتغال اطلاع یابید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مشاوره نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :