مهاجرت کاری آرژانتین

کار در آرژانتین

کار در آرژانتین

ورود به بازار کار در آرژانتین مانند بسیاری از کشورهای دیگر نیاز به عبور از مراحل اخذ ویزا دارد که این موضوع برای متقاضیان متفاوت خواهد بود. در این مقاله ضمن آشنایی با رویه های مرتبط با اخذ ویزای کار آرژانتین، شما می توانید با ویژگی های این کشور عبور کرده از بحران اقتصادی آشنا شوید. در واقع آرژانتین امروز به عنوان یک اقتصاد تازه متولدشده شناخته می شود که بازار شغلی آن همچون گذشته فعال شده و این خبر خوبی برای علاقه مندان مهاجرت است.

از سوی دیگر دولت آرژانتین فرآیندهای اخذ ویزای کار را نسبت به قبل تسهیل نموده و فضای جامعه آرژانتین با رویی گشوده با مهاجران تازه وارد برخورد می کند. متقاضیان علاقه مند برای راه یافتن به جمع شاغلان بازار کار آرژانتین می توانند از تجارب و تخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجر بهره مند شوند.

بهترین شهرها برای کار در آرژانتین

در میان شهرهای آرژانتین، پایتخت بوئنوس آیرس با بیش از 3 میلیون نفر در 48 باریوی شهر، بزرگترین شهر و تقریبا یک جهان کوچک از فرهنگ‌ های جهان است. جای تعجب نیست که اغلب به آن “پاریس آمریکای لاتین” می گویند. تخمین زده می شود که 60000 مهاجر در آرژانتین زندگی می کنند و حدود نیمی از آنها در این شهر پویا در سواحل ریودولا پلاتا زندگی می کنند. پیدا کردن کار جدید و هیجان انگیز برای انجام در این شهر پر جنب و جوش نیز آسان است. علاوه بر این از نظر فراغ چه در منطقه تجاری زیبا La Recoleta خرید کنید، خواه یک نمایش تانگوی باورنکردنی در سان تلمو را تجربه کنید، در بارهای مد روز در محله‌های پالرمو و لاس کانیتاس لذت ببرید، از زیبایی خانه‌ های رنگارنگ Caminito لذت ببرید. همیشه کارهای هیجان انگیز و جذابی برای انجام دادن در بوئنوس آیرس وجود دارد.

کوردوبا با 1.5 میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ آرژانتین است. این شهر در مرکز کشور و در 435 مایلی شمال غربی پایتخت واقع شده است. آب و هوا شبیه بوینس آیرس است، اما می تواند در تابستان گرمتر و در زمستان سردتر شود. از نظر کاری، بیشتر مشاغل این شهر مربوط به کارهای صنعتی و کارخانه ها است. چراکه این شهر مرکز تولید خودروهای رنو، فیات، نیسان، مرسدس بنز و فولکس واگن است. علاوه بر این کوردوبا مدت ‌ها است که با آموزش و فرهنگ نیز مرتبط است. 6 دانشگاه اصلی و چندین مدرسه عالی وجود دارد. اگرچه یکی از قدیمی ترین شهرهای این قاره است، اما هجوم دانشجویان از سراسر آرژانتین، آمریکای جنوبی و حتی اروپا، به این شهر رنگ و بویی جوان و جهانی می بخشد.

شرایط ورود برای کار در آرژانتین

این اکثر شهروندان آمریکایی شمالی، جنوبی و اروپایی ‌ها می‌توانند وارد آرژانتین شوند و 90 روز با یک پاسپورت معتبر اقامت کنند. اما برای سایر کشورها شرایط مشخصی وجودا دارد. در واقع، برخی از افرادی که در آنجا زندگی می کنند اکنون از یک ویژگی خاص قانون آرژانتین استفاده می کنند. برخلاف اکثر کشورها، اگر آرژانتین را تنها برای یک روز ترک کنید، تقویم بازنشانی می ‌شود: سپس می‌ توانید گذرنامه خود را دوباره وارد کنید و 90 روز دیگر بمانید. یک نکته مهم این است که دوره های کارآموزی کار محسوب می شوند، بنابراین ویزای کار الزامی است. توجه داشته باشید که برای این نوع ویزا مجوز باید توسط اداره ملی مهاجرت در آرژانتین داده شود. این مجوز معمولا مستقیما توسط شرکت یا موسسه طرف قرارداد در آرژانتین اعمال می شود. در برخی موارد کنسولگری درخواست مجوز می کند.

این میزان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، بنابراین باید از کنسولگری آرژانتین محلی خود سوال کنید. اگر شرکت یا مؤسسه ای که شما را به آرژانتین می فرستد به عنوان یک شخص حقوقی در آرژانتین ثبت نشده است، یک “اعلامیه” از مقامات کشور مبدا شرکت یا سازمان باید در کنسولگری آرژانتین و همچنین مراجع تجاری ارائه شود. از کنسولگری آرژانتین محلی خود در مورد الزامات آنها بخواهید زیرا ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

در جدول زیر به مدارکی که جهت اخذ ویزای کار آرژانتین لازم می باشد، اشاره شده است:

ردیفنوع مدرک مورد نیاز
1قراردادکار با شرکت یا موسسه در آرژانتین
2گواهی تولد، ترجمه شده به اسپانیایی توسط مترجم معتبر
3گواهی ازدواج
4پاسپورت با حداقل اعتبار 18 ماه باقی مانده
53 عکس گذرنامه برای هر یک از اعضای خانواده

شرایط ورود برای کار در آرژانتین

رایج ترین انواع ویزای کار در آرژانتین

برای اخذ اقامت کاری در آرژانتین ویزاهای متفاوتی وجود دارد که هر کدام زمان مشخصی را برای اقامت ایجاد می کند. به عنوان مثال طبق ماده 29 (e visas) یک ویزای کوتاه مدت است و برای کار کوتاه مدت در آرژانتین صادر می شود. اعتبار اولیه 15 روز است و یک بار در آرژانتین برای 15 روز دیگر قابل تمدید است. ویزای ماده 15 که با عنوان (E) visa اطلاق می شود یک قرارداد کار ویزای اقامت موقت است و برای کارمندان و افرادی که در دوره های کارآموزی با شرکت های آرژانتین قرارداد دارند صادر می شود. حداقل مدت زمان 6 الی 12 ماه است. طبق قوانین این ویزا با متقاضی به عنوان یک کارمند محلی رفتار می شود که به این معنی است که باید برای CUIL نیز درخواست دهد. برای دریافت ویزا، قرارداد کار رسمی بین شرکت در آرژانتین و کارمند مورد نیاز است.

علاوه بر این افرادی که با یک شرکت یا موسسه آرژانتینی قرارداد دارند نیز باید با حضور کنسول یک قرارداد کار امضاء کنند. افرادی که توسط شرکت های خارجی به آرژانتین اعزام می شوند باید قرارداد کار خود را در شرکت مربوطه امضاء کنند. همسران و فرزندان متقاضیان اجازه کار موقت که خواهان مجوز زندگی در آرژانتین هستند باید مدارکی دال بر روابط خانوادگی خود را نشان دهند. این را می توان با استفاده از گواهی ازدواج یا گواهی تولد در فرم بین المللی انجام داد. پس از ورود کارمندان به آرژانتین، آنها همچنین باید برای یک DNI سند هویت ملی و یک کد CUIL یک کد منحصر به فرد برای شناسایی کار درخواست دهند. DNI یک سند کوچک است که در مقایسه با شماره تامین اجتماعی بهتر است. جهت اطلاع از هزینه زندگی در آرژانتین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

توضیحاتی درباره CUIT کار در آرژانتین

CUIT یک کد شناسایی مالیاتی منحصر به فرد است که توسط کارفرمایان برای کسر مالیات بر درآمد و انتقال آن به دولت استفاده می شود. شرکت ها و سازمان ها در آرژانتین برای پرداخت مالیات ملزم به داشتن CUIT هستند. شما باید برای آن با Administración Federal de Ingresos Públicos (AFIP) در منطقه ای که کسب و کار شما واقع شده است، درخواست دهید. اگر آدرس تجاری ندارید، از آدرس روی کارت شناسایی استفاده می شود. می توانید شخصا برای CUIT یا با استفاده از شخص ثالث درخواست دهید. اگر تصمیم به درخواست حضوری دارید، باید فرم درخواست را به افسر AFIP ارائه دهید. هنگام استفاده از شخص ثالث برای درخواست شما، فرم درخواست باید توسط پلیس، بانک یا دفتر اسناد رسمی (دفتر اسناد رسمی) تأیید شود.

افراد و همچنین اعضای تعاونی ها، اعم از آرژانتینی یا خارجی که مایل به درخواست هستند، باید این سند را همراه با یک کپی از DNI خود ارائه دهند. خارجی هایی که DNI ندارند باید یک کپی از پاسپورت یا گواهی اداره مهاجرت (Dirección Nacional de Migraciones) خود را همراه داشته باشند. AFIP یک کپی از درخواست شما را به شما می دهد. ضرورت داشتن این کد از این جهت است که برای انجام معاملات دولتی و تجاری در آرژانتین و تخصیص به لیست حقوق و دستمزد شرکت آرژانتینی به این کارت نیاز دارید.

چندین روش برای درخواست CUIL وجود دارد:

  • از طریق وب سایت اداره اجتماعی ملی
  • از طریق تلفن
  • از طریق واحدهای خدمات مشتری تلفنی
  • درخواست برای CUIL می تواند توسط کارفرما یا کارمند در دفتر ANSES نزدیک یا از طریق تلفن انجام شود.

به طور کلی شرایط مهاجرت به آرژانتین در مقاله مذکور شرح داده شده است.

جذابیت های زندگی و کار در آرژانتین

همیشه یکی از دغدغه های افرادی که برای کار به کشوری بیگانه مهاجرت می کنند، این موضوع است که کیفیت زندگی در کشور دیگر برای آنان چگونه خواهد بود و چه امکاناتی وجود دارد. از این نظر در مورد آرژانتین می توان گفت که آرژانتین چیزهای زیادی برای ارائه و طیف گسترده ای از آب و هوا دارد. سیستم‌ های جاده‌ ای و ریلی خوبی وجود دارد، اما سفر از شهری به شهر دیگر می‌تواند 12 تا 20 ساعت در اتوبوس یا قطار باشد. خوشبختانه، تعداد زیادی فرودگاه کوچکتر وجود دارد و کرایه های بین مناطق معقول است. از نظر مکان های فرافغتی فرهنگی می توان گفت که موزه‌ ها و تئاترهای بوئنوس آیرس، مندوزا و کوردوبا از بهترین ‌های جهان هستند. فقط قدم زدن در قبرستان La Recoleta یک جشن فرهنگی است.

از سوی دیگر هزینه زندگی در آرژانتین 50% تا 60% کمتر از ایالات متحده است، شما می توانید انتظار داشته باشید که با
$1500 (دلار) در ماه زندگی راحت داشته باشید. اگر به خصوص مقرون به صرفه بودید، می توانید انتظار داشته باشید که با حدود 1000$ (دلار) در ماه از آن استفاده کنید. به طور خاص، مسکن در آرژانتین با استانداردهای ایالات متحده کاملا مقرون به صرفه است. حتی اگر می خواهید در یک شهر بزرگ مانند بوئنوس آیرس زندگی کنید، به طور کلی می توانید انتظار اجاره ماهیانه بین 500$ الی 1000$ (دلار) را داشته باشید. اگر در جایی خارج از شهر زندگی می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه قابل توجهی کمتری بپردازید.

سیستم بازنشستگی پس از کار در آرژانتین

هنگام انتخاب مکانی برای بازنشستگی، ممکن است بخواهید به دنبال محلی مقرون به صرفه باشید که پر از کارها و مناظر برای لذت بردن است. اگر علاقه مند به بازنشستگی در خارج از کشور هستید، آرژانتین کشور جذابی برای بررسی است. علاوه بر هزینه کم زندگی، تعدادی فرهنگ متنوع را به نمایش می گذارد و مناظر متنوعی برای کاوش دارد. علاوه بر این پس از وقوع بحران در اقتصاد آرژانتین، قدرت پزو به شدت کاهش یافت که این امر آرژانتین را به مقصدی مقرون به صرفه برای بازنشستگی شهروندان مهاجر تبدیل کرده است. به خصوص افرادی که درآمد دلاری داشته اند. علاوه بر این آرژانتین از درآمد بازنشستگی مالیات نمی گیرد. اگر فقط قصد دارید از پس انداز دوران بازنشستگی خود زندگی کنید، این خبر خوبی است. با این حال، اگر درآمد دیگری آرژانتین کسب کنید، باید مالیات بر درآمد بپردازید.

مالیات بر درآمد استاندارد از 0% تا 35% متغیر است. برای افرادی که قصد دارند پس از بازنشستگی به آرژانتین نقل مکان کنند، گزینه های ویزا به طور خاص برای بازنشستگان وجود دارد. شما باید ثابت کنید که بازنشسته هستید و باید 3 رسید مستمری مانند مزایای تامین اجتماعی را نشان دهید. همچنین لازم است درآمد ماهانه بالاتر از یک آستانه مشخص باشد. این آستانه حدود معادل 820$ (دلار) در ماه است. همچنین الزاماتی در مورد جایی که پول خود را ذخیره می کنید وجود دارد. به عنوان مثال، اگر درآمد بین‌المللی دارید یا اگر چندین جریان درآمد دارید، ممکن است نیاز به انتخاب ویزا دیگری داشته باشید. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا ضمن پاسخگویی به پرسش های متقاضیان کار در آرژانتین، مراحل انجام اخذ ویزای کار متقاضیان را نیز پیگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :