مهاجرت کاری آرژانتین

ویزای کار آرژانتین

ویزای کار آرژانتین

بازار کار در آرژانتین پس از تعدیل سیاست های بازار آزاد بهبود یافته است و از اینرو علاقه مندانی برای ویزای کار آرژانتین اقدام می نمایند. در کار بهبود شرایط اشتغال، عامل دیگری که زندگی در آرژانتین را برای متقاضیان کار جذاب می کند، این واقعیت است که هزینه های زندگی رقم خیلی پایینی را به خود اختصاص می دهد و امکان دست پیدا کردن به خانه و یا اجاره خانه مناسب برای کارگرای معمولی نیز فراهم می شود. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری پیدا کنید، امکان تماس شما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و گفتگو با کارشناسان ما فراهم است که می توانید به صورت تلفنی تماس برقرار نمایید و یا با مراجعه حضوری از راهنمایی همکاران ما استفاده نمایید.

قواعد ویزای کار در آرژانتین

برای ورود و کار در آرژانتین به ویزا نیاز دارید. انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که می توان از طریق سرکنسولگری جمهوری آرژانتین در هر کشوری درخواست کرد. هنگامی که نوع مناسب ویزای خود را داشته باشید، در اصل هیچ مانعی برای استخدام در آرژانتین وجود ندارد. با این حال، حداقل به یک درک قوی از مکالمه اسپانیایی نیاز دارید. در بدو ورود باید ظرف 90 روز در Registro Nacional de las Personas محلی خود ثبت نام کنید. آنها برای شما یک DNI (Documento Nacional de Identidad) صادر می کنند. این کارت علاوه بر اینکه به عنوان یک شناسنامه عمل می کند، معادل شماره تامین اجتماعی شماست و برای انعقاد هر نوع قراردادی لازم است. همچنین به کد مالیاتی نیاز خواهید داشت. کارفرمایان از ثبت نام کارمندان برای مالیات و تامین اجتماعی اجتناب می کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند.

این امر می تواند هم برای کارفرما و هم برای افراد ثبت نام نشده جریمه شود. این مسئولیت شماست که ببینید ثبت نام کرده اید. 2 نوع کد وجود دارد. برای کارمندان، CUIL (Clave Único de Identificación Laboral) وجود دارد. برای افراد خوداشتغال، CUIT (Clave Única de Identificación Tributaria) وجود دارد. در منطقه ای که کسب و کار شما در آن واقع شده است، به اداره فدرال اینگرسوس عمومی درخواست دهید. آرژانتین با برخی از کشورها، از جمله کشورهای اروپایی، قراردادهای دوجانبه ای دارد که مهاجران را در صورتی که از قبل در خانه تحت پوشش قرار گرفته باشند، از پرداخت هزینه های تامین اجتماعی معاف می کند. انگلستان یکی از این کشورها نیست. نزدیک‌ترین کنسولگری آرژانتین شما یا وزارت امور اجتماعی وزارت کار، اشتغال و تامین اجتماعی می ‌تواند تأیید کند که آیا نیاز به پرداخت‌ های تامین اجتماعی دارید یا خیر.

قوعد کار و بازنشستگی در آرژانتین

کارفرمایان آرژانتینی برای یافتن افراد حرفه ای ماهر مانند برق، نجار و جوشکار و همچنین کارکنان فناوری اطلاعات و نمایندگان فروش، سخت ترین مشکل را پیدا می کنند. بخشی از مشکل آنها این است که حقوق آرژانتینی ها معمولا کمتر از مشاغل مشابه در سایر کشورها است. مدرک و تجربه TEFL منجر به موقعیت های با درآمد بهتر می شود. حداکثر زمانی که می توانید از نظر قانونی کار کنید 8 ساعت در روز است، با 44 ساعت در هفته برای کار در روز، 42 ساعت در هفته برای کار در شب یا 36 ساعت در هفته برای کار در محیط های خطرناک. اکثر روزهای کاری اداری از ساعت 9 صبح شروع می شود و یک استراحت ناهار بین یک تا 1.5 ساعت است. به غیر از صنایع خدماتی، کارمندان معمولا بعداز ظهرهای شنبه، یکشنبه ها و تعطیلات رسمی کار نمی کنند.

حداقل دستمزد برای افراد بالای 18 سال اعمال می شود. علاوه بر 11 تعطیلات ملی، کارمندانی که 6 ماه از خدمت خود را در یک کارفرما طی یک دوره 12 ماهه گذرانده اند، واجد شرایط مرخصی سالانه هستند:

  • 14 روز تقویمی با کمتر از 5 سال خدمت
  • 21 روز تقویم با 5-10 سال خدمات
  • 28 روز تقویم با 10 الی 20 سال خدمات
  • 35 روز تقویمی با بیش از 20 سال خدمات
  • زنان از 45 روز قبل از زایمان تا 45 روز پس از زایمان مرخصی اجباری دارند.

برای دریافت مستمری کشوری، سن بازنشستگی برای زنان 63 سال و برای مردان 70 سال است، مشروط بر اینکه حداقل 30 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند. مستمری خصوصی توصیه می شود. اگر قبلا یکی در کشور خود دارید، در مورد پیامدهای جابجایی کشورها با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای کار آرژانتین

هزینه زندگی در آرژانتین در مقایسه با اروپا پایین است، اما دستمزد آرژانتینی ها بالا نیست. متوسط ​​دستمزد ماهانه پس از کسر مالیات 31000ARS (پزوی آرژانتین) است. اگر به دنبال دستمزد بیشتر از یک دستمزد معمولی آرژانتینی هستید، ممکن است بهترین کار این باشد که به شرکت های چندملیتی با بال آرژانتینی نزدیک شوید. آرژانتین همچنین میزبان چندین سازمان غیردولتی و آژانس های امدادی است. جمع آوری برق، گرما، آب و زباله برای یک آپارتمان 85 متری حدود 4600ARS (پزوی آرژانتین) در ماه خواهد بود.

هزینه اتصال به اینترنت حدود 1600ARS (پزوی آرژانتین) در ماه است. متوسط ​​اجاره ماهانه در مرکز شهر برای یک آپارتمان یک خوابه 15000ARS (پزوی آرژانتین) و برای یک آپارتمان 3 خوابه 25000ARS (پزوی آرژانتین) است. در خارج از مرکز شهر برای یک آپارتمان یک خوابه 12000ARS (پزوی آرژانتین) و برای یک آپارتمان 3 خوابه 19000ARS (پزوی آرژانتین) است. در مناطق روستایی، می توان انتظار پرداخت بسیار کمتری را داشت.

هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای کار آرژانتین

مراحل ویزای کار آرژانتین

مرحله اول این است که کارفرمای آینده شما در آرژانتین با درخواست مجوزهای قانونی برای استخدام یک کارگر خارجی روند را آغاز می کند. اگر DNM درخواست را تایید کند، اجازه اقامت صادر و برای متقاضی ارسال خواهد شد. درخواست ویزا منوط به قراردادکاری است که باید توسط کارفرما در آرژانتین در حضور یک دفتر اسناد رسمی امضاء شود و سپس در حضور یک کنسولگری خارج از کشور آرژانتین توسط نامزد امضاء شود. اگر متقاضی تحت یک قرارداد کار خارجی در آرژانتین کار می کند، قرارداد باید ابتدا به اسپانیایی ترجمه شده، توسط اتاق بازرگانی امضاء و تایید شود.

قراردادکار همچنین باید شامل اطلاعاتی در مورد نامزد، مانند دوره استخدام، جزئیات شرکت در آرژانتین، نام تمام افراد تحت تکفل همراه دارنده ویزا و مدارک وابستگی به صندوق تامین اجتماعی باشد. شرکت سپس پرونده را به کنسولگری آرژانتین در کشور شما ارسال می کند.

در جدول زیر سایر مراحل اخذ ویزای کار آرژانتین با جزئیات اشاره شده است:

تعداد مراحلتوضیحات
درخواست ویزاپس از صدور و ارسال مجوز اقامت توسط DNM، نامزد باید برای ویزای کار در کنسولگری آرژانتین در کشور محل اقامت خود درخواست دهد.
دریافت کد سندیدریافت کد DNI (Documento Nacional de identidad) که روند درخواست سریع است، اما هزینه ها اعمال می شود.
درخواست ویزای تعطیلات کاریهنگام درخواست WHV یا ویزای تعطیلات کاری باید بین 18 تا 30 سال سن داشته باشید، پاسپورت معتبر داشته باشید و تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید تا گواهی ایمن و سالم را دریافت کنید. همچنین باید گزیده ای از سوابق کیفری کمتر از 3 ماه خود تهیه کنید که ثابت کند سابقه کیفری ندارید.

انواع ویزای کار آرژانتین

یکی از انواع ویزای کار در آرژانتین، ویزای حرفه‌ ای است که ویزای فنی نیز نامیده می‌ شود و اجازه اقامت حداکثر 30 روزه (قابل تمدید) را در شرایطی می ‌دهد که برای مدت کوتاهی درگیر فعالیت‌ های پولی یا بدون دستمزد در فناوری، ورزش، مذهب، هنر یا علم هستید. برای خارجی هایی که در کنفرانس های تجاری شرکت می کنند یا در تحقیقات بازار، نمایشگاه ها یا کنسرت ها شرکت می کنند، اعمال می شود. برای کار طولانی مدت، ویزای اقامت موقت پرسنل قراردادی مورد نیاز است. این ویزا برای خارجی هایی است که توسط مشاغل در آرژانتین قرارداد می گیرند یا کسانی که دوره های کارآموزی را انجام می دهند. این ویزا به شما اجازه می دهد تا یک سال در آرژانتین زندگی کنید و قابل تمدید است. در برخی موارد، ویزای کار با یک بازه زمانی مشخص ارائه می شود.

همچنین یک دسته ویزای کار جداگانه برای دانشمندان، تکنسین ها، متخصصان و انواع خاصی از مدیران و کارکنان مدیریت وجود دارد. نوع دیگر ویزای ثانویه است که برای کارمندان آمریکایی که شرکت‌ها آنها را برای ادامه کار به آرژانتین می‌فرستند مناسب است. با این ویزا نیازی به قراردادکاری نیست. البته قبل از اینکه بتوانید برای ویزای کار درخواست دهید، به مجوز ورود خود نیاز دارید. شرکتی که در آرژانتین برای آن کار می کنید باید مجوز استخدام کارگران خارجی را داشته باشد و در اداره ملی مهاجرت ثبت شده باشد. هنگامی که برای ویزای کار برای آرژانتین درخواست می‌کنید، می‌توانید ویزا را برای افراد تحت تکفل خود نیز سازماندهی کنید. جهت اطلاع از شرایط نیز می توایند مقاله تحصیل پزشکی در آرژانتین را مطالعه بفرمائید.

الزامات دریافت ویزای کار آرژانتین

برای انجام مراحل ویزای کار آرژانتین، درخواست ها شخصی هستند و متقاضی باید مدارک فوق همچون (اصل و کپی) را به دفتر کنسولی ارائه دهد. سایر مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار در زمان ورود به آرژانتین، با حداقل 2 صفحه خالی
  • 2 قطعه عکس فعلی 4×4 سانتی متر، رو به دوربین، چاپ رنگی، روی زمینه سفید
  • فرم درخواست ویزا پر شده (ترجیحا در قالب الکترونیکی) و امضاء شده توسط متقاضی
  • اثبات نشانی در صلاحیت کنسولگری (مانند قبض آب و برق یا سند دیگری که به عنوان مدرک عمل می کند).
  • گواهی نامه‌ای یا قانونی مبنی بر حسن رفتار صادر شده توسط مقامات صلاحیتدار کشورهایی که بیش از یک سال در 3 سال گذشته در آن اقامت داشته‌اند.
  • تعهد به گفتن حقیقت یا سوگند یاد شده مبنی بر عدم سوء پیشینه کیفری آنها در سایر کشورها که نزد کنسول امضاء شده است.

قرارداد کار با امضاء کارفرما و با ذکر شماره ثبت شرکت طرف قرارداد نزد سازمان ثبت احوال متقاضیان خارجی امضاء نماینده شرکت باید توسط یک سر دفتر آرژانتینی و انجمن دفاتر اسناد رسمی مربوط تایید شود. متقاضی ویزا باید قرارداد را قبل از کنسول امضا کند. پرداخت هزینه کنسولی 250$ (دلار) آمریکا، بسته به دفتر کنسولی که در آن درخواست ثبت شده است. هزینه باید به واحد پول محلی دفتر کنسولی پرداخت شود.

لطفا توجه داشته باشید که مقامات کنسولی ممکن است در صورت لزوم، اسناد تکمیلی یا اضافی را درخواست کنند. شما جهت انجام موفقیت آمیز مراحل دریافت ویزای کار آرژانتین، می توانید امور خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت واگذار نمایید تا از طریق همکاران اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :