مهاجرت کاری دومینیکا

ویزای کاری دومینیکا

ویزای کاری دومینیکا

درخواست ویزای کاری دومینیکا در سال های گذشته مورد استقبال افراد زیادی از سراسر جهان در خصوص مهاجرت کاری قرار گرفته است. اتباع خارجی برای مهاجرت به دومینیکا و کار در این کشور باید برای ویزای کاری دومینیکا درخواست دهند. در میان سایر کشورهای کارائیب که شهروندی را از طریق برنامه های سرمایه گذاری ارائه می دهند دومینیکا یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری است. برخلاف برخی از همسایگان بی قرار وضعیت اقتصادی و سیاسی در دومینیکا را می توان به راحتی با ثبات توصیف کرد. اگر در مورد انواع فعالیت های کسب و کار و شرایط ویزای کاری دومینیکا مطمئن نیستید.

ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده همراهی فرمایید. اگر فعالیت در فضای باز گلف و گذراندن وقت در ساحل چیزهایی هستند که به آن علاقه دارید. جمهوری دومینیکا باید در لیست شما قرار بگیرد. علاوه بر این جمهوری دومینیکا دومین کشور بزرگ در دریای کارائیب است که در جزیره هیسپانیولا واقع شده است. پس از اخذ ویزای کاری دومینیکا و نقل مکان به این کشور متوجه خواهید شد که چشم انداز این کشور بسیار متنوع است. بدیهی است که نباید سواحل شنی سفید را که برای دریای کارائیب معمولی هستند از دست بدهید.

روند درخواست ویزای کاری دومینیکا

متقاضیانی که با هدف کار در دومینیکا وارد خاک این کشور می شوند، قبل از اعزام باید برای ویزای کاری دومینیکا درخواست دهند. روند درخواست ویزای کاری دومینیکا به نسبت ویزاهای اغلب کشورهای اروپایی بسیار آسان تر است. به طور کلی اتباع خارجی می توانند پس از امضای قرارداد کار با یک شرکت مستقر در جمهوری دومینیکا روند درخواست ویزا را آغاز کنند. همچنین متقاضیان باید مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری دومینیکا را جمع آوری کرده و سپس به کنسولگری دومینیکا در کشور خود تحویل دهند.

در نهایت اینک پس از تایید درخواست ویزای کاری، کارگر خارجی می تواند به جمهوری دومینیکا سفر کند. به این نکته نیز توجه فرمایید که متقاضیان باید تمام مدارک درخواست را همراه با خود بیاورند. تا به وزارت خارجه دومینیکا ارسال کنند. پس از انجام این کار متقاضیان کار در دومینیکا می توانند مشغول به کار شوند. اتباع خارجی که قصد کار در دومینیکا و اخذ ویزای کاری این کشور را دارند باید شرایط لازم جهت دریافت ویزای کاری دومینیکا را به خوبی برآورده کنند.

به طور کلی برای درخواست ویزای کاری برای اهداف شغلی اتباع خارجی باید مدارکی مانند موارد زیر را به کنسولگری دومینیکا در کشور خود ارائه دهند:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری دومینیکا
  • پاسپورتی که برای مدت اقامت متقاضی در جمهوری دومینیکا معتبر خواهد بود.
  • ارائه گواهی پزشکی معتبر
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت، که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • بررسی سوابق پلیس از کشور محل اقامت آنها
  • ارائه کپی مدرک هویت ملی متقاضی از کشور مبدا
  • نامه ای به بخش کنسولی از شرکت کارفرما در کشور دومینیکا
  • ارائه بیمه سلامت معتبر، ترجیحا از جمهوری دومینیکا
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای کاری دومینیکا به مبلغ 290XCD (دلار کارائیب شرقی)

انواع ویزای کاری دومینیکا

وزارت خارجه دومینیکا برای اتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند انواع ویزای کاری را برای مقاصد شغلی مختلف ارائه می دهد. متقاضیان بسته به ماهیت شغلی خود و مدت زمانی که قصد اقامت در دومینیکا را دارند می توانند از یکی ار ویزاهای زیر استفاده کنند:

  • ویزای کاری تجاری دومینیکا: این ویزای کاری به مدت 60 روز با یک بار ورود یا یک سال با چندین بار ورود معتبر است. با این حال ویزای کاری چند بار ورود به دارنده این اجازه را نمی دهد که در طول سال بیش از دو ماه در کشور دومینیکا بمانند.
  • ویزای تجاری برای مقاصد شغلی: این ویزای کاری برای اتباع خارجی که در شرکت های خصوصی یا دولتی مستقر در جمهوری دومینیکا استخدام می شوند اعمال می شود. این ویزا برای مدت اولیه یک سال معتبر است.

انواع ویزای کاری دومینیکا

شرایط کلی کار در دومینیکا

متقاضیان کار در دومینیکا باید قبل از ورود به این کشور با شرایط کلی کار در دومینیکا به خوبی آشنا شوند. شرایط کار در دومینیکا به نسب اغلب کشورهای جهان بسیار ساده تر است و همواره از کارگران مستعد بین المللی استقبال می کند. به طور مثال حقوق های دومینیکا به طور معمول هر 15 روز پرداخت می شود. بر خلاف اغلب کشورهای جهان که حقوق به صورت ماهیانه و 30 روز یک بار پرداخت می شود.

از این دستمزد معمولا 10% مالیات کسر می شود. همچنین اگر درآمدی کمتر از حد مجاز مالیات شخصی دارید، که در حال حاضر 950XCD (دلار کارائیب شرقی) است. می توانید آن را در اداره مالیات دومینیکا مطالبه کنید. طبق قانون کار دومینیکا شما باید 2 هفته مرخصی با حقوق در سال و 1 ماه حقوق اضافی درست قبل از کریسمس دریافت کنید.

در نمودار زیر می توانید درآمد کارگران بین المللی در دومینیکا را با کشورهای دیگر مقایسه فرمایید:

درآمد کارگران بین المللی در دومینیکا را با کشورهای دیگر

ویزای کاری دومینیکا به صورت طولانی مدت

از جمله ویزاهای کاری محبوب جهت کار در دومینیکا ویزای کاری طولانی مدت این کشور می باشد. به طور کلی اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در این کشور کار کنید، برای ویزای درخواست ویزای کاری طولانی مدت دومینیکا اقدام کنید. ویزای کاری دومینیکا به صورت طولانی مدت، به شما این امکان را می دهد که 1 سال در کشور دومینیکا بمانید. متقاضیان می توانند برای ویزای کاری طولانی مدت دومینیکا در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری دومینیکا در کشور خود درخواست دهند. علاوه بر این انواع ویزای کاری بلند مدت دومینیکا وجود دارد که می توانید بسته به هدف اقامت خود انتخاب کنید.

انواع ویزای کاری بلند مدت دومینیکا عبارت اند از:

انواع ویزای کاری بلند مدت دومینیکا

علاوه بر این اگر قصد دارید بیش از یک سال در جمهوری دومینیکا بمانید باید برای اجازه اقامت موقت این کشور نیز اقدام نمایید. اخذ ویزای کاری دومینیکا اگر بدون آگاهی صورت بگیرد، ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری همراه شود. به همین جهت برای جلوگیری از خسارت های غیر قابل پیش بینی در این مسیر، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :